رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه البرز خبر داد:

اجرای ۷۲ اردوی جهادی در دهه بسیج سازندگی/ کسب رتبه اول جهاد آبرسانی البرز

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، گفت: در اجرای طرح جهاد آبرسانی، البرز رتبه اول کشور را به دست آورده است.
کد خبر: ۹۵۱۰۱۰۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدار مهران طیران، رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز   روز شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد، به ارایه عملکرد بسیج سازندگی در سال گذشته پرداخت و افزود: در سال گذشه ۴۵۳ طرح محرومیت زدایی در استان اجرا که بخشی به اتمام رسیده و بخشی از آن نیز در دهه بسیج سازندگی بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: یکی از این اقدامات در حوزه تامین آب آشامیدنی روستایی و کشاورزی است که سال گذشته در تامین آب روستایی با کمک قرارگاه امام حسن (ع) و محرومیت زدایی هشت پروژه جهاد آبرسانی و تامین آب شرب روستایی را در ۶ روستا به ما واگذار کردند که سالیان سال بود در استان اجرا نمی شد و دلیل آن عدم اعتبار مناسب و قرار گرفتن این روستاها در مناطق صعب العبور و عدم پذیرش اجرای آن توسط پیمانکاران بود.

وی تصریح کرد: مدت اجرای این پروژه ها به مدت سه سال تعیین شده بود که پس از واگذاری این ماموریت به بسیج سازندگی، در مدت ۹ ماه پروژه را با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی پیش بردیم که برای اجرای این پروژه ۲ مخزن ۵۰۰ مترمکعبی بتنی، یک مخزن ۱۰۰ مترمکعب هوایی، ۲۰ کیلومتر لوله برای کیت انشعاب و ۱۰ کیلومتر خط انتقال با ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار ساخته شد.

طیران با بیان اینکه در اجرای طرح جهاد آبرسانی، البرز رتبه اول کشور را به دست آورده است، گفت: از دیگر اقدامات در حوزه کشاورزی احیای قنوات و طرح های آبخیزداری با ۱۱ پروژه و با صرف چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود:‌ همچنین در حوزه ایجاد راه های روستایی ۱۳۰ هزار مترمربع راه های روستایی در قالب ۲۲ طرح را اجرا کردیم که ۱۸ هزار تن آسفالت برای این راه ها استفاده شد علاوه بر اینکه ۱۱ پروژه برای احداث، بهسازی معابر، پل روستایی و مناطق حاشیه ای اجرا شد.

رییس بسیج سازندگی استان البرز تصریح کرد: در حوزه مسکن محرومان نیز ۱۲ خانه محروم به طور کامل به ارزش ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال ساخته شد که آورده سپاه سه هزار و ۲۰۰ میلیون ریال بود.

وی گفت: همچنین تکمیل ۱۴ خانه محروم به ارزش ۵۷ هزار و ۲۳۰ میلیون ریال و مرمت کامل ۳۱۱ واحد مسکونی محروم به ارزش ۶۶ هزار و ۱۸۰ میلیون ریال از دیگر این اقدامات در سال گذشته بوده است.

طیران در ادامه به دیگر این اقدامات اشاره کرد و افزود: مرمت و تکمیل هشت مسجد، تکمیل و مرمت ۶ گلزار شهدا، ایجاد پنج زمین فوتبال روستایی، مرمت و تکمیل پنج کارگاه اشتغال، مرمت، تکمیل و زیباسازی ۲۴ مدرسه و اجرای ۲۲ رزمایش کمک های مومنانه در سطح استان از جمله این اقدامات بوده است.

وی یادآور شد: در اجرای رزمایش کمک های مومنانه در سال گذشته ۱۶۵ هزار و ۶۱۳ بسته معیشتی به ارزش ۸۲۸ هزار و ۶۵ میلیون ریال در مناطق حاشیه ای و کمتربرخوردار توزیع شد ضمن اینکه در نوروز ۱۴۰۲ نیز ۴۰ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش یک میلیون تومان و حدود یک هزار و ۵۰۰ دست پوشاک تهیه و توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ مرحله رزمایش بزرگ فاطمی در استان اجرا شد که در اجرای آن ۲۸۷ اردوی جهادی بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار کرد: همچنین یک رزمایش بزرگ دیگر در دهه فجر با توزیع ۱۱۰ سری جهیزیه انجام شد.

طیران با بیان اینکه اکنون ۱۰۰۳ گروه جهادی محلات و ۲۶۸ گروه جهادی تخصصی در البرز فعال هستند، گفت: این گروه ها در قالب محله محور ، جغرافیا محور، مساله محور و مخاطب محور فعالیت می کنند.

وی افزود: این گروه های جهادی سال گذشته یک هزار و ۱۷۲ اردوی جهادی خدمات رسانی داشتند که در این اردوها ۱۲ هزار و ۳۴۸ نفر شرکت داشتند ضمن اینکه از طریق این اردوها به ۶۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات گرفتند.

رییس بسیج سازندگی استان البرز به اولویت اقدامات در سال جاری اشاره کرد و افزود: اولویت طرح های محرومیت زدایی در سال جاری ایجاد راه روستایی، مسکن محرومین، آبخیزداری، آبرسانی، کاشت نهال، توسعه، مراتع، شهر مولد، حاشیه نشین و علم و فناوری با همکاری دستگاه های متولی است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی سال گذشته در حوزه های ایجاد تعاونی ها، کارگاه اشتغال صندوق قرض الحسنه، تسهیلات تبصره ۱۶، نمایشگاه عرضه مستقیم، جهاد روشنایی و توانمندسازی فعالیت داشتیم.

وی اضافه کرد: از این طریق تاکنون ۴۴۷ صندوق قرص الحسنه در مناطق کم برخوردار و روستایی شکل گرفته که منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای یک هزار و۲۷۰ نفر به صورت کسب و کارهای خانگی شده است.

طیران گفت: همچنین ایجاد ۱۵تعاونی تولیدی پیگیری شد ضمن اینکه امسال هم بحث تعاونی ها با قدرت بیشتری ادامه می یابد و علاوه بر آن هشت کارگاه های اشتغال راه اندازی که در نتیجه آن ۱۲۱ شغل پایدار ایجاد شده است.

رییس بسیج سازندگی استان البرز افزود: یکی دیگر از برنامه های محرومیت زدایی ایجاد نیروگاه های خورشیدی پنج کیلو وات خانگی با درآمد ۲۰ ساله پایدار است که تاکنون ۲۳۶ نفر متقاضی شناسایی و ۱۵ نفر به بانک عامل معرفی شده که در سیر مراحل اخذ تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج سازندگی نخستین نیروگاه افتتاح می شود، اظهار کرد: برای تبصره ۱۶ نیز ۳۲۱ میلیارد تومان تاکنون اعتبار تخصیص یافته که یک هزار و ۸۵۱ نفر متقاضی به بانک معرفی شده اند.

وی یادآور شد: برای تحقق شعار سال در سال جاری تقویت و توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی صنایع تبدیلی و کارگاه های تولیدی است که در اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف کسب و کارهای خرد و خانگی است.

طیران گفت: در زمان شیوع کرونا در تمام کشورها هایپرها تعطیل بودند ولی در کشور ما چون مغازه های خرد و کوچک محلات داشتیم این تنش ها را نداشتیم که در سال جاری این کسب و کارها را حمایت و پایدار خواهیم کرد.

وی راه اندازی کارگاه های تولیدی و بازارچه های محصولات اقتصاد مقاومتی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی که یکی از بزرگترین دغدغه های این بخش است نمایشگاه ها و جشنواره هایی خواهیم داشت و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی و جشنواره جهش تولید از دیگر برنامه های مدنظر در سال جاری به شمار می رود.

طیران در ادامه به برنامه های دهه بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: برای هفته جاری هشت محور فعالیت از فردا آغاز می شود که مهمترین آن ها اجرای ۷۲ اردوی جهادی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، درمانی، آموزشی و اقتصادی در مناطق حاشیه نشین و روستاهای کمتر برخوردار و بهره بردای از ۱۰ طرح آبرسانی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی است.

وی برگزاری چهار رزمایش مومنانه در سطح شهرستان ها (طرح جمعه به جمعه)، دیدار جهادگران با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در سطح نواحی، تجلیل از جهادگران فعال در اردوهای نوروزی، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای جهادی و محصولات اقتصاد مقاومتی در مناطق عمومی و مصلاها و گل افشانی مزار شهدا را از دیگر برنامه های دهه بسیج سازندگی در استان البرز برشمرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار