خبرهای داغ:

بر همه واجب است دسیسه‌های دشمنان را بشناسند و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کنند

شاهرود_ امام جمعه بخش بسطام گفت: سفر رئیس جمهور به سوریه و توجه رسانه‌های جهان نشان از قدرت رهبر ایران، نظام جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و ضعف رژیم منحوس صهیونیستی دارد.
کد خبر: ۹۵۰۹۸۲۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

بر همه واجب است دسیسه‌های دشمنان را بشناسند و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کنندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب امام جمعه بخش بسطام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام، با تسلیت ایام وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه (ع) به بیان خصایل نیکوی ایشان پرداخت.
او در ادامه خطبه‌ها با تبریک روز شورا‌ها در نهم اردیبهشت به شورا‌های اسلامی بخش بسطام اظهار کرد: کسی که برای انجام کار‌ها به مشورت پردازد، در عقل آنان سهیم گشته است. اگر فـرد یـا جـامـعـه‌ای بـه چـنـیـن کـاری خـو بـگـیـرد، لغـزشـهـا و اشـتـبـاهـاتـش بـه حـداقـل می‌رسد و در مقابل، کار آیی، کاردانی، رشد فکری و فرهنگی و شکوفایی و رشدش شتاب فزاینده می‌گیرد کما اینکه پیامبر مکرم (ص) هم در امور از افراد مختلفی مشورت می‌گرفت، وقتی آیه وشاوِرْهُمْ فِی اْلاَمْرِ نازل شد رسول خدا (ص) فرمود: آگـاه بـاشـیـد، خـدا و رسـولش از مـشـورت با مردم بی نیازند، لکن خداوند مشورت را رحمت و مـرحـمـت بـرای امـّت من، قرار داده است. پس هرکس مشورت کند، کمالی بر او افزوده می‌شود، و اگر ترک کند از گمراهی مصون نیست.
امام جمعه شهر بسطام افزود: لذا باید این سیره ائمه اطهار مورد توجه همگان باشد. هـمـان طور که در جـنـگ احد، رسول خدا با اصحاب و فرماندهان لشکر به مشورت پرداخت که برای مـقـابـله بـا دشمن در شهر بمانند و سنگر بگیرند یا در خارج از شهر موضع بگیرند و منتظر دشـمـن شـونـد. بـا ایـنـکـه نظر رسول خدا (ص) این بود که در شهر بمانند، ولی چون بیشتر اصـحـاب و لشـکریان، جنگ در خارج شهر را ترجیح می‌دادند پیامبر تسلیم نظر اکثریت شد و به دامنه کوه احد رفتند و با دشمن مبارزه کردند.
بر همه واجب است دسیسه‌های دشمنان را بشناسند و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کنندخطیب نماز جمعه بسطام با تبریک فرارسیدن ۱۷شوال و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به همه ورزشکاران این عرصه، امام اول شیعیان جهان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) نماد و اسوه جوانمردی و شجاعت خواند و ادامه داد: همه پهلوانان باید راه و منش مردانگی مولای متقیان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
امام جمعه بسطام اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به سوریه برای دیدار با بشار اسد، همتای سوری‌اش پس از بیش از یک دهه جنگ‌های داخلی در سوریه، مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی قرار گرفت و این نشان از قدرت رهبر ایران، نظام جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و ضعف رژیم منحوس صهیونیستی دارد.
بر همه واجب است دسیسه‌های دشمنان را بشناسند و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کنندرضوی نسب در پایان خطبه‌ها با گرامیداشت یاد و نام، شهید غیرت ایران بیان کرد: شهید حمیدرضا الداغی برای ناموس و زنان شهرش از جان خود گذشت. ما همه حرفمان یکی است غیرت برای همه مردم ایران و ایرانی وجود دارد حتی اگر اعتقاداتمان متفاوت باشد، اما بحث ناموس که به میان می‌آید غیرت رنگ دیگری پیدا می‌کند و شهید الداغی آن را چه زیبا به رخ همگان کشید، اما بر همه واجب است که دسیسه‌های دشمنان را بشناسند و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار