استاد بسیجی ساوجی در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛

تقارن روز معلم با عقیدتی سیاسی مکملی برای ادامه راه شهید مطهری است

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد ساوه گفت: تقارن روز معلم با روز عقیدتی سیاسی در سپاه مکملی برای ادامه دادن راه شهید مطهری است، گفت: تقارن روز معلم با روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نشان دهنده امر تعلیم و تربیت در معارف اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۰۹۷۷۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

دکتر حمیدرضا نوبری، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ساوه با اشاره به اینکه تقارن روز معلم با روز عقیدتی سیاسی در سپاه مکملی برای ادامه دادن راه شهید مطهری است، گفت: تقارن روز معلم با روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نشان دهنده امر تعلیم و تربیت در معارف اسلامی است که می‌تواند ادامه دهنده راه این استاد شهید باشد لذا باید در این روز ویژگی‌های خاص شهید مطهری را بررسی و سعی کنیم آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه جامعه امروزی باید با تکیه به علم به دنبال رواج اندیشه هایی، چون مطهری باشد، افزود: جامعه امروزی نباید صرفا خود را به تجلیل و بزرگداشت این روز محدود کند بلکه باید با علم بر تعداد مراکز آموزش عالی و دینی بیافزایند و به دنبال این باشد که اندیشه هایی، چون مطهری‌ها را در جامعه علمی و دینی پرورش دهد.
این عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با پرداختن به ویژگی‌های شهید مطهری که در مسیر تحقق گام دوم انقلاب است،  تصریح کرد: ده‌ها ویژگی در شهید مطهری وجود دارد که وی را در تاریخ انقلاب اسلام از دیگر دانشمندان متمایز کرده است این تمایز همچنان امروز در حسینیه تفاوت‌ها درخشان و بسیار کاربردی و پرداختن به آن‌ها در ادامه مسیر انقلاب و در مسیر تحقق گام دوم انقلاب و حرکت به سمت تمدن‌های اسلامی و زمینه سازی ظهور از ضروریات است و کار جدی و مجاهدت‌های مطهری گونه را می‌طلبد.
وی حامی و مدافع بودن شهید مطهری را که همان ضامن سعادت بشر است را مورد تاکید قرار داد و گفت: استاد شهید مطهری حامی و مدافع راستین اسلام ناب محمدی بود، همان چیزی که ضامن سعادت بشر است و تنها پشتوانه‌ای که او را در ادامه مسیر تحولی خود ثابت قدم نموده است، عاملی که موجب می‌شود ایشان در مقابل طرح مسائل و شبهاتی، چون سوسیالیسم، لیبرالیسم، سکولاریسم و ایسم‌های دیگر و موضوعاتی جون حجاب و اسلام با روحیه‌ای مبارزه جویانه و با تفکر و تعمق در مباحث تخصصی مانند یک سرباز وفادار در برابر شیاطین و برنامه‌های آن‌ها ایستادگی نماید.
نوبری با تاکید بر اینکه سواد رسانه ایی علی رغم رشد تحصیلاتی پیشرفت خوبی نداشته است، ادامه داد: متأسفانه امروزه علی رغم رشد تحصیلاتی مردم و همچنین توسعه فناوری‌های رسانه‌ای و دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار جهان به نظر می‌رسد که پدیده سواد رسانه‌ای در کشور ما پیشرفت خوبی نداشته و اغلب مردم به‌ راحتی برخی مسائل و شبهات مطروحه را می‌پذیرند و موجبات بروز آسیب‌هایی در جامعه  می‌شوند که هدف نهایی آن‌ها تضعیف و نابودی اسلام و اندیشه اسلامی در جوامع و جهان است.
او افزود: اسلام سکولار، انگلیسی و لیبرال که امروز در بین جامعه روشنفکری جولان می‌دهد و با رنگ و لعابی مدرن و نو به جان مردم  افتاده است، همان دغدغه‌ای که شهید مطهری در مبارزه با تفکر چپ کمونیسم و سوسیال لیبرالیسم و سوسیال دموکراسیسم داشت.
رئیس دانشکده فنی و مهندسی با اشاره به دسیسه‌های دشمن که در جهت نابودی اسلام است، گفت: آن‌ها به دنبال آن بودند که به مردم القاء کنند که دین اسلام کامل نیست و بایستی با تفکرات و ایدئولوژی امروزه مخلوط شود. لیکن ایشان بر اساس آموزه‌های قرآن، سنت، اجماع و عقل ثابت نمودند که اسلام دینی کامل است و در همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی  و البته علمی و فرهنگی حرف اول را می‌زند و ضمن مطالعه مبنایی در علوم،  معتقد به توسعه علومی هستند که اهداف فردی و اجتماعی اسلامی دربرگیرد.
وی سیره شهید مطهری را راهی برای رسیدن به تمدن اسلامی دانست و افزود: امروز برای رسیدن به تمدن اسلامی باید با  روش شهید مطهری، هم  در تئوری و هم در عمل به شبهات روز پاسخ داد و اندیشه و تفکرات دینی و اسلامی را به باور عمومی تبدیل نمود تا همگان بدانند که اسلام، جامعه اسلامی و حکومت اسلامی به دنبال تحقق زندگی در تراز حیات طیبه قرآن است و کسانی که در حکومت اسلامی به انحای مختلف و خواسته یا ناخواسته در این چارچوب نیستند نه تنها در تراز انقلاب و اسلام نیستند بلکه می‌توان از آن‌ها با عناوینی، چون نفوذی، منافق یا دشمن یاد کرد که نیاز به توجه ویژه دارد. شهید مطهری اصلاً توجه نداشت انحراف، شبهه، فساد یا فعل ناپسند به وسیله چه فردی مطرح می‌شود و در هر شرایطی که بود وارد عمل می‌شد.
نوبری به تبیینی که شهید مطهری در زمان خود انجام داد و امروزه بیش از هر زمانی نیاز جامعه است اشاره کرد و گفت: کار بزرگی که شهید مطهری انجام  داد این بود که اندیشه را با عمل به درون جامعه آورد، او می‌توانست در قم بماند و مرجعی بزرگ در زمان خود باشد لیکن بسترسازی تشکیل تمدن اسلامی بر اساس آموزه‌های امام (ره) نیازمند تبیین اندیشه و ورود آن به جامعه بود. تبیینی که امروز بیش از هر زمانی نیاز جامعه اسلامی است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار