حجت الاسلام و المسلمین حسنی:

نگاه تحقیق مآبانه و پژوهش محوری از ویژگی های شهید مطهری است

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دو ویژگی اساسی شهید علامه مطهری نگاه تحقیق مآبانه و پژوهش محوری عمیقی است که باعث شده این شهید بزرگوار در تراز یک معلم، محقق، مولف و پژوهشگر اسلامی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۰۹۳۱۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

 

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان قدس؛ حجت الاسلام والمسلمین حسنی نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان قدس در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم؛ گفت:

هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و نیز هفته گرامیداشت معلم به مناسبت سالروز شهادت شهید والا مقام مرتضی مطهری نام گذاری شده است.

جامعه ای که تربیت نسل آینده برعهده آنهاست و در راستای خطیر بودن وظیفه معلم این شغل را شغل انبیا قرار داده اند.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه خداوند در قرآن کریم وظیفه انبیا را تزکیه و تعلیم مردم قرار داده است میتوان به جایگاه و مقام معلم و مربی که تربیت نسل آینده برعهده آنهاست پی برد چراکه همین تزکیه و تعلیم نسل آینده انقلابی و اسلامی وظیفه خطیر معلم است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با اشاره به نامگذاری روز معلم و هفته عقیدتی_سیاسی بر اساس دو ویژگی اساسی شهید بزرگوار علامه مطهری؛ عنوان کرد: 

اولین ویژگی نگاه تحقیق مآبانه و پژوهش محوری عمیقی است که این علامه و شهید بزرگوار دارند؛ دامنه گسترده تحقیقات و پژوهش های  این بزرگوار باعث شده که این علامه در تراز یک معلم، محقق، مولف و پژوهشگر اسلامی قرار گیرد.

دومین ویژگی نوع تألیفات این شهید بزرگوار است، ما در میان معلمان و مؤلفان اسلامی و غیر اسلامی شاهد تألیفات فراوانی هستیم اما کمتر شخصیت هایی را می بینیم که کتاب های خود را بر اساس اسلام نامگذاری کنند .

بعد از شهادت این شهید بزرگوار حضرت امام رحمت الله علیه به ضرس قاطع می فرماید تمام تالیفات این بزرگوار را صددرصد اسلامی میدانم و همگان را مخصوصاً نسل جوان را توصیه می کنم که از آثار به جا مانده از این شهید بزرگوار استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: دیگر ویژگی های مهم این شهید بزرگوار که در طول تاریخ تأثیرات فراوانی هم داشته است زمان شناسی می باشد.

بر این اساس با توجه به ارزیابی انحرافاتی که در آینده احتمال دارد اتفاق افتد کتابهایی در رد کمونیسم و سایر مکاتب غیر الهی تالیف کرده‌اند

که این کتب قابل استفاده برای جوانان امروز نیز است.

 

وی بیان کرد: ایشان زمانی که حس می کردند در تالیفات اسلامی می توان تاثیرات بیشتری ایجاد کرد، نو ع تالیفات خود را منطبق با شرایط می نمودند به عنوان مثال در برهه ای اقدام به تالیف کتابی به نام داستان راستان نمودند که برای تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان قابل استفاده بود.

حسنی با اشاره به ویژگی دشمن شناسی شهید مطهری؛ بیان کرد:ایشان علاوه بر اینکه زمان شناس بودند دشمن شناس هم بودند و دانستند که با چه ابزاری با دشمنان خود مبارزه کند.

بنابراین از یک شخصیت زمان شناس، وظیفه شناس و جامعه شناس می بایست الگو بپذیریم و علاوه بر اینکه جامعه خویش را بشناسیم آگاه باشیم که چه وظیفه ای را در جایگاه خود بر عهده داریم و نسبت به آن وظیفه برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم لیکن جلوه‌های تاثیر از دستورات مقام معظم رهبر انقلاب در این ویژگی ها خودنمایی می کند و آن هم جهان تبیین است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان افزود:جنگ ترکیبی و شناختی نشان دهنده این است که دشمن همه جانبه در حال تلاش برای تغییر افکار جوانان ما است لذا در این هفته ما در تمام حوزه ها و پایگاه های ناحیه مقاومت به بحث روشنگری، بصیرت افزایی و جهاد تبیین پرداخته که فرمان قطعی، فوری و واجبی که مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه ما برای ما مشخص کرده اند، در نتیجه این راهی است که الگو گرفته از شهید بزرگوار شهید مطهری است .

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های متنوع هفته عقیدتی در ناحیه مقاومت حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان قدس، گفت:

در ابتدا به بحث روشنگری و جهاد تبیین در بین بسیجیان و آحاد مردم خصوصاً فرهنگیان عزیز خواهیم پرداخت همچنین در رابطه با آموزش مبحث  سواد رسانه که واجبات مورد نیاز امروز همه خانواده هاست از اساتید بزرگی استفاده می کنیم، متاسفانه امروزه دشمن از طریق رسانه و با همین جنگ ترکیبی و جنگ شناختی که به راه انداخته  با ترویج ناامیدی در جامعه تلاش می کند به ما ضربه وارد کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی در پایان با تأکید بر ایجاد جنگ ترکیبی علیه دشمن به اختتامیه برنامه های هفته عقیدتی و سیاسی پرداخت و اظهار داشت:

ما نیز می بایست جنگ ترکیبی علیه دشمن راه انداخته کی یکی از روش های آن همانا ارتقا سطح سواد رسانه است.

اختتامیه برنامه های هفته عقیدتی با حضور سخنران های مطرح استانی و کشوری برگزار خواهد شد و امید است بتوانیم وظیفه خود را که همان بحث بصیرت افزایی و افزایش تفکر عقیدتی در آحاد بسیجیان و مردم شریف می‌باشد را ایفا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار