مدیرعامل آبفای شهرری:

خدمات رسانی به روستای توتک درصورت تحویل گیری قانونی انجام می گیرد

مدیرعامل آبفای منطقه 6 تهران طی نشستی رسانه ای ، آمادگی این شرکت برای خدمات رسانی به روستای توتک را منوط بر اجرایی شدن مفاد دستورالعمل تحویل‌گیری روستاهای غیرتحت پوشش ذکر کرد.
کد خبر: ۹۵۰۹۳۰۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

  حسن حقیقی مدیر عامل این شرکت، با اشاره به مشکلات تأمین آب روستای توتک اظهار داشت: ساختار وزارت نیرو در سال‌های گذشته متشکل از شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود که از سال 1399 آبفای روستایی هم در شرکت های آبفای شهری ادغام واز آن به بعد روستا های محدوده شهرری ، تحویل وتحت پوشش این شرکت قرار گرفت وخدمات رسانی به آنها نیز با شرایط مناسبی در حال اجراست .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرری در ادامه با اشاره به این که روستای "توتک" تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نبوده و به همین دلیل در ردیف روستاهای تحویلی به آبفای شهرری قرار نداشته است، افزود : این روستا در حال حاضر متقاضی الحاق به مجموعه تحت پوشش آبفای منطقه6 است اما ضروری است  روستای "توتک " به صورت قانونی در چارچوب دستورالعمل واگذاری به این شرکت تحویل شود تا در ادامه امکان خدمات رسانی به ساکنان آن ، مانند سایر روستاهای تحویلی در برنامه اجرایی آبفای شهرری قرارگیرد.

حقیقی خاطرنشان ساخت : بر اساس دستورالعمل و نظام نامه ابلاغی اگر منابع تامین آب  شامل چاه، چشمه یا قنات، در روستای توتک تجهیز شده با تامیت منابع مالی لازم ساخت مخزن ذخیره ، ایستگاه پمپاژ و توسعه شبکه آبرسانی ،امکان تحویل گیری شبکه آبرسانی آن به صورت قانونی فراهم شود.

این گزارش می افزاید : روستای توتک در 15 کیلومتری شهر تهران با وجود جمعیت 300 نفری و قدمت دست‌کم 400 ساله همچنان از آب آشامیدنی برخوردار نبوده و80 خانوار ساکن در این روستا آب آشامیدنی مورد نیاز را از طریق خرید آب از تانکر تأمین می‌کنند . روستای توتک در گذشته در زمینه تولید محصولات باغی سرآمد بوده اما پس از آن به واسطه خشک شدن قنات‌ها با وجود ظرفیت تولید محصول باکیفیت باغی امکان کشاورزی و باغداری در این روستا وجود ندارد.توتک از خدمات رفاهی بی‌بهره است و امروز نهایت درخواست اهالی این روستا آب‌رسانی و پس از آن گازرسانی به منطقه است تا از مهاجرت اهالی به سایر شهرها جلوگیری شود و اقتصاد روستا جان تازه‌ای بگیرد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار