پروژه های عمرانی بسیج سازندگی در استان چهارمحال و بختیاری؛

همدلی با دهدلی

همدلی با دهدلی
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع گفت: روستای دهدلی به دلیـل قـرار گرفتـن در منطقـه کوهسـتانی فاقـد جـاده بـود و مردم این روستا ساعت ها برای رسیدن به جاده را با مشقت فراوان به صورت پیاده طی میکردند که خوشبختانه امروز جاده این روستا به سمت شهرستان اردل احداث شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۰۴۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دهدلـی یـک روسـتای بسـیار آبـاد و دارای چشـمه های متعـدد آب و محصولالت متنوع اعم از انگور، انجیر، گردو، بادام، برنج و مخصوصا انار و محصولات متعدد و باغات فراوان بوده که به تنهایی می تواند یک بهشت برای ایران باشد. چنـد سـال پیـش بـود کـه محمدعلـی نکونـام نماینـده ولـی فقیـه در چهارمحال بختیاری به این روسـتا برای بررسـی مشـکلات آنجا سـفر کـرد و ابـراز داشـت: از مسـئولان تقاضـا می شـود کـه سـاخت جـاده در ایـن روسـتا را یکـی از اولویت هـا قـرار داده تـا مردم به راحتی بتوانند در این مسیر سخت و طاقت فرسا رفت و آمد داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان این روستا، خاطرنشان کرد: این روستا به تولید، آبادانی کشور و گردشگری استان کمک خواهد کرد. دهدلـی پیـش از ایـن و بـه دلیـل قـرار گرفتـن در منطقـه کوهسـتانی، فاقـد جـاده بـود و مـردم ایـن روسـتا بـرای رسـیدن به جـاده باید چند ساعت با مشقت فراوان پیاده می رفتند. و متاسـفانه این مسـئله باعث مهاجرت مردم از این روسـتا به دلیل مشـکل رفتوآمـد و سـخت شـدن مشـکلات امدادرسـانی و ... شـده بـود. تـا آنکـه جـاده روسـتای دشـوارگذر و محـروم دهدلـی در منطقـه دیناران شهرستان اردل، به همت قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سـازندگی سـپاه حضـرت قمـر بنی هاشـم ع اسـتان چهارمحـال و بختیاری احداث و بهره برداری شد. طـول ایـن جـاده ۷ کیلومتر اسـت که با بهره بـرداری از آن، برای اولین بار، یک دستگاه خودرو وارد روستای دهدلی گردید.

سرهنگ پاسدار جمشید فولادی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع گفت: روستای دهدلی به دلیـل قـرار گرفتـن در منطقـه کوهسـتانی فاقـد جـاده بـود و مردم این روستا ساعت ها برای رسیدن به جاده را با مشقت فراوان به صورت پیاده طی میکردند که خوشبختانه امروز جاده این روستا به سمت شهرستان اردل احداث شده است.

مسئول بسیج سازندگی در ادامه افزود: احداث جاده دهدلی گامی برای مهاجرت معکوس اسـت و امید اسـت با برخورداری این روسـتا از دیگـر امکانـات رفاهـی شـاهد رونـق کسـب و کار به ویـژه در بخـش دامداری، کشاورزی، پرورش ماهی و حمل و نقل باشیم.

فـولادی بیـان کـرد: ایـن پروژه با ظرفیت گروهـای جهادی بخصوص گـروه جهـادی عاشـوراییان، ماشـین آلات مهندسـی سـپاه و بـه مبلغ 450 میلیـون تومـان افتتـاح گردیـد کـه بـرآورد سـپاه 5 میلیـارد تومـان بوده است. اهالـی دهدلـی کـه از احـداث ایـن جـاده بسـیار خوشـحال بودنـد بـا پایـان یافتـن سـال ها انتظـار خـود را بـرای برخـوردار شـدن از نعمـت جاده و عبور و مرور راحت جشن گرفتند. در روز افتتـاح جـاده روسـتا همزمـان بـا ورود فرمانـده سـپاه حضـرت قمـر بنی هاشـم علیه السلام بـه روسـتای دهدلـی، مـردم مؤمـن و انقلابـی روسـتای دهدلـی بـه همـراه اعضـای شـورا و دهیـار روسـتا بـا اسـتقبال از سـردار ا کبـری و هیئـت همـراه از اقـدام سـپاه اسـتان در احداث جاده تشکر کردند. علی احمدی، دهیار روسـتای دهدلی گفت: جاده این روسـتا مال رو بود و مردم مجبور بودند 7 الی 8 سـاعت از جاده کوهسـتانی را برای رسـیدن بـه جـاده اصلـی بـا پـای پیـاده برونـد؛ اما امـروز با اقدام سـپاه امکان ورود خودرو به روستا فراهم شده است.

وی اظهار کرد: مردم این روستا در سال های گذشته به دلیل نبودن امکانـات نقـل مـکان کردنـد و امـروز بالـغ بـر 30 خانـوار در ایـن روسـتا زندگـی می کنـد کـه امیدواریـم بـا احـداث جـاده شـاهد برگشـت دیگـر هم روستایی های خود باشیم. دهیـار روسـتای دهدلـی از مشـکلات بسـیار زیـاد بـرای بیمـاران و زنـان بـاردار بـرای انتقـال به مراکز درمانی بـه دلیل عدم وجود جاده ماشـین رو گفـت و از زحمـات جهادگـران عاشـورایی سـپاه اسـتان تشکر کرد ابراهیـم احمـدی، از اهالـی روسـتای دهدلـی هـم گفـت: 30 سـال اسـت کـه در ایـن روسـتا هسـتم و امـروز بـا دیـدن اتومبیـل در روسـتا احساس میکنم خواب می بینم و خوشحال هستم که از این به بعد می توانیـم بـا ماشـین بـه روسـتای خودمـان بیاییـم و امـورات زندگـی خود را انجام دهیم.

صادق احمدی، یکی از نوجوانان روسـتای دهدلی هم خوشـحالی خود را اینگونه توصیف کرد: خیلی خوشـحال هسـتم که می توانیم در آینـده ماشـین بخریـم و آن را جلـوی درب خانـه خـود پـارک کنیـم، از سـپاه تشـکر می کنم که این جاده را برای ما باز کرد.

فرمانده سـپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السالم در آیین افتتاح این جاده گفت: مردم روستای دهدلی آرزوی دیرینهای داشتند که بتوانند از جاده برخوردار شـوند و امروز به همت گروه جهادی عاشـوراییان سـازمان بسیج سازندگی سپاه استان این جاده احداث شد.

سـردار سـرتیپ دوم پاسـدار علی محمـد اکبـری بیـان کـرد: خدماتـی کـه سـپاه انجـام می دهـد بر اسـاس اوامـر و رهنمود هـای مقام معظم رهبـری اسـت و مـا مفتخریـم کـه بـه عنوان پاسـداران انقالب اسلامی شاهد یک اقدام دیگر در بخش محرومیت زدایی هستیم.

سـردار ا کبـری افـزود: ایـن جاده یک جاده اولیـه برای تردد خودرو به روسـتای دهدلی اسـت و کما کان این روسـتا نیاز به توجه مسـئولان به ویژه در بخش مسکن و بهداشت دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار