امام جمعه بخش مرکزی یزد:

امنیت شغلی کارگران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه بخش مرکزی گفت: کارگر نیاز به تامین امنیت شغلی، سلامت جسمی و روانی و افزایش کیفیت روابط بین کارگر و کارفرما دارد، بنابراین کارفرمایان در این زمینه باید برنامه‌ریزی درست و اصولی داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۰۸۶۸۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دیدگاه دین مبین اسلام نسبت به قشر کارگر اظهار کرد: دین اسلام احترام زیادی نسبت به قشر کارگر و تولیدکننده قائل است و موردی وجود ندارد که پیامبر گرامی اسلام بوسه بر دست کسی زده باشد مگر قشر کارگر و این خود بیان کننده اهمیت جایگاه کارگران در دین اسلام است.

وی افزود: اقشار مختلفی در انقلاب اسلامی نقش داشتند که برخی از این گروه‌ها نقش به‌سزایی در به ثمر نشستن این انقلاب مهم داشتند که قشر کارگری یکی از این گروه‌ها بود.

امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه کارگران و دانشجویان در کنار یکدیگر برای تحقق انقلاب اسلامی گام برداشتند، گفت: اگر قشر کارگری با امام خمینی (ره) همراهی نمی‌کردند، انقلاب اسلامی با این سرعت به نتیجه مطلوب نمی‌رسید و با توجه به اینکه اقشار مختلفی در این انقلاب مهم نقش داشتند، می‌توان گفت که کارگران و حمایت آن‌ها باعث شکست شدن ستون فقرات حکومت طاغوت شد.

وی ادامه داد: امروزه کارگران در رشد تولید و کنترل تورم نقش ویژه‌ای دارند و با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان «رشد تولید و مهار تورم» می‌توان گفت که نقش کارگران کشوری و استانی در افزایش تولید، با توجه به سیاست‌های کشوری و استانی، نباید نادیده گرفته شود.

مدرسی با بیان اینکه حمایت از کارگران و تامین سلامت آن‌ها باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان و کارفرمایان قرار گیرد، تصریح کرد: کارگر نیاز به تامین امنیت شغلی، سلامت جسمی و روانی و افزایش کیفیت روابط بین کارگر و کارفرما دارد، بنابراین نیاز است کارفرمایان در این زمینه برنامه‌ریزی درست و اصولی داشته باشند تا رشد تولید در کنار افزایش امنیت شغلی کارگران صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار