رئیس‌کل دادگستری استان یزد:

فرهنگ عفو و گذشت همبستگی و نوع‌دوستی را ترویج می‌دهد

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: تلاش برای اخذ گذشت و ایجاد سازش در جامعه، روحیه رفاقت، مهربانی، همبستگی و نوع‌دوستی را ترویج می‌کند.
کد خبر: ۹۵۰۷۹۴۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در نشست ستاد صبر استان یزد، تلاش افراد در ایجاد سازش و اخذ رضایت و گذشت را مأجور درگاه الهی و امری قابل‌تقدیر دانست و اظهار کرد: اتفاق زیبای استان یزد در نیمه ماه رجب سال گذشته، تحت عنوان بخشش مردانه که موجب اخذ رضایت از اولیاء دم ۱۳ فقره پرونده شد، زمینه‌ساز یک پویش ملی در کشور با عنوان #به_احترام_امام_رئوف_می_بخشم در کشور شد.

وی افزود: در این پویش همه خیران، متنفذان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در جهت اخذ رضایت از اولیاء دم به کمک شورا‌های حل اختلاف و سایر نهاد‌های سازشی آمده و در جلب رضایت کمک‌کار دستگاه قضایی هستند.

دهشیری تصریح کرد: در این زمینه، جرائم دارای سبق تصمیم و یا خشن مستثنا شدند و فقط در مواردی که جرم به‌واسطه هیجانات آنی و یا به‌صورت احساسی انجام شده است، برای اخذ گذشت و جلب رضایت در دستور کار قرار دارد.

این مقام قضایی بر توجه به خانواده بزه دیده، مصلحت صغیر و شرایط اولیاء دم تأکید و اظهار کرد: در موضوع اخذ گذشت باید همه جوانب موضوع مدنظر اعضاء ستاد صبر قرار گیرد هم به مصالح اجتماعی جامعه توجه شود و هم مصلحت صغیر و سایر اولیاء دم موردتوجه باشد.

وی تجمیع ظرفیت‌ها و استفاده از همه زمینه‌های ممکن را در تحقق اهداف ستاد صبر خواستار شد و اظهار کرد: در موضوع اخذ گذشت از قصاص نفس، هم به خانواده اولیاء دم کمک می‌شود و هم‌خانواده‌ای دیگر سرپرست و نان‌آور خود را از دست نمی‌دهد لذا برای این تلاش مقدس می‌توان حتی از ظرفیت و نفوذ صنوف و اتحادیه‌ها چنانچه یکی از طرفین پرونده در یک صنف و یا اتحادیه به‌واسطه شغل و حرفه عضو باشد استفاده کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان، مشارکت رسانه‌ها و فعالان فرهنگی و تبلیغی در این اقدام خداپسندانه را ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت رسانه‌ها از اقدامات ستاد صبر و ایجاد زمینه‌های تبلیغی و ترویجی در جامعه بر اثرگذاری تلاش‌های ستاد صبر می‌افزاید.

ارسال نظرات