خبرهای داغ:
وزیر اسبق آموزش و پرورش در جمع مسوولین استانی برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش اموزی در شیراز تاکید کرد:

معلمین به نماز اول وقت باجماعت به منظور نقش الگویی شان بر دانش اموز توجه کنند

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: معلم الگوی دانش اموز است و اگر معلم به نماز اول وقت باجماعت در مسجد توجه کند قطعا تاثیر بسزایی بر روی تربیت دانش اموز مومن خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۰۷۸۲۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر حسین مظفر در حاشیه سفر خود به شیراز در جمع مسوولین استانی برگزار کننده اجلاس سراسری نماز دانش اموزی به میزبانی شیراز گفت: آیه ای از قران است که در ان میفرماید کسانی که بر روی زمین مسوولیت پیدا می کنند ازجمله کارهایی که باید انجام دهند برپایی نماز است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نظریات مختلف حکمرانی درخصوص موضوع فرهنگ گفت: برخی معتقدند دولت ها باید در همه ارزش های مدنظرشان دخالت کند که عمده این نظر مربوط به کمونیست ها است.

عضو‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظریه دوم را لیبرالیستی دانست و گفت: پیروان این نظریه اعتقاد دارند دولت در هیچ اموری از جمله فرهنگ نباید دخالت کند.

مظفر گفت: این دو نظریه یکی عدالت را فدای ازادی و دیگری نیز برعکس آزادی را فدای عدالت می کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اما اسلام نیز یک نظریه در مساله دخالت حکمرانی در امور دارد که فراتر از این دونظریه دارد.

وی گفت: براساس نظریه اسلام، حاکمیت حق دخالت در مساله فرهنگ را دارد اما نه به شکل نظریات اول و دوم.

مظفر گفت: نظر اسلام تلفیقی از هر دو نظریه فوق است یعنی هم باید توجه کند اما در شیوه ورود به مسایل باید از روش های مختلف درست و از جمله روش اقناعی استفاده شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بااشاره به برگزاری اجلاسیه نماز دانش اموزی گفت:مساله نماز بسیار مهم است و در این زمینه به ایات و روایات متعددی نیز استناد کرد.

مظفر مهمترین بستر رشد در مساله نماز دانش اموزی را دو رکن خانواده و مدرسه عنوان کرد که باید در اجلاسیه نماز بر هماهنگی بین این دو رکن توجه کرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش به شیوه های مختلف آموزش نماز به دانش اموزان نیز اشاره کرد و به روایاتی از معصومین در این خصوص اشاره کرد.

مظفر گفت: پایه اموزش نماز بین سنین پنج تا هفت سالگی است و باید در این مساله تدریجی نیز عمل کرد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش توجه به فضاهای نمازخانه مدارس را نیز مهم ارزیابی کرد و نقش آن را در ترویج نماز در بین دانش اموزان بسیار مهم دانست.

مظفر همچنین نقش معلم و‌مربی را نیز در نمازخوان شدن دانش اموزان بسیار مهم دانست و گفت: معلم الگوی دانش اموز است و اگر معلم به نماز اول وقت، باجماعت، با کیفیت و در مسجد توجه کند قطعا تاثیر بسزایی بر روی دانش اموز خواهد داشت.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات برگزاری اجلاسیه کشوری نماز دانش اموزی در شیراز را ارایه کرد.

محمد خلیل عسکری گفت: استان فارس بیشترین ادارات اموزش و پرورش را در سراسر کشور داردو بیش از ۹۲۰هزار دانش اموز و ۶۲هزار فرهنگی در استان فارس وجود دارند.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس همین مساله باعث می شود که توجه به مسایل فرهنگی و تربیتی خصوصا مساله نماز در بین دانش اموزان در این استان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

عسکری گفت: پیش اجلاسیه های متعدد نماز دانش اموزی در همه شهرستانها و مناطق استان فارس برگزار شده و قبل از برگزاری اجلاسیه کشوری نیز یک اجلاسیه متمرکز نماز استانی را در شیراز برگزار خواهیم کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیزدر این جلسه از تقدیر از فعالین حوزه نماز دانش اموزی در این اجلاسیه ها خبرداد.

علیرضا شادباش گفت: اجلاسیه استانی و کشوری نماز دانش اموزی به ترتیب ۱۴ و ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار