گفتگوی اختصاصی خبرگزاری بسیج با بانوی هنرمند سیده معصومه حسینی؛

تولید ابرپروژه قدیسین با هنر یک بانوی بسیجی/ قدیسین؛ آیینه‌ی تصویرسازی تاریخ اسلام از زمان حضرت آدم (ع) تا ظهور امام زمان (عج)

سیده معصومه حسینی بانوی بسیجی چهره شاخص استان لرستان در سال ۱۴۰۱در حوزه گرافیک فعال است و بیش از ۱۵۰ اثر برای کودکان در حوزه مقاومت تصویرسازی و مدیریت پروژه‌های هنری را در کارنامه دارد.
کد خبر: ۹۵۰۷۷۴۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سیده معصومه حسینی بانوی بسیجی چهره شاخص استان لرستان در سال ۱۴۰۱در حوزه گرافیک فعال است و بیش از ۱۵۰ اثر برای کودکان در حوزه مقاومت تصویرسازی و مدیریت پروژه‌های هنری را در کارنامه دارد.

"عضویت در شورای انجمن جهانی آبرنگ"، "مدیر هماهنگی برنامه تلویزیونی بدون توقف"، "داور چندین نمایشگاه و جشنواره ورکشاپ کشوری" از جمله سوابق کاری این بانوی گرافیست بسیجی است.

با این بانوی موفق بسیجی به گفتگو نشستیم، سیده معصومی حسینی درآغاز مصاحبه با خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: بنده بیشتر در حوزه تولید کتاب در بخش‌های "مقاومت و دفاع مقدس" فعالیت دارم.

درخواست دریافت کتاب با موضوع مقاومت از کشور‌های اسپانیایی زبان و آمریکای جنوبی داریم

بانوی بسیجی گرافیست و چهره شاخص هنر  استان لرستان در سال ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه تولید محتوا کتب مقاومت بیشتر حول محور مسائل و شرایط کشور‌های محور مقاومت (سوریه، لبنان، یمن) انجام شده است، از درخواست کشور‌های اسپانیایی زبان و آمریکای جنوبی برای دریافت کتاب با موضوع مقاومت خبر داد و تصریح کرد: ما این کتب را به زبان کشور درخواست کننده ترجمه و ارسال می‌کنیم.

ترجمه کتب مقاومت و دفاع مقدس به زبان‌های عربی و انگلیسی
حسینی با اشاره به اینکه کتب ما در حوزه مقاومت و دفاع مقدس، به زبان‌های (عربی، پشتو، اردو، اسپانیایی و انگلیسی) ترجمه شده است، افزود: این کتب به کشور‌های عربی منطقه و اردو زبان مانند هندوستان، افغانستان، پاکستان و در مجموع کشور‌های منطقه ارسال شده است و بیشتر به کشور‌هایی هم که درگیراستکبار ستیزی هستند ارسال می‌شود.

تولید بیش از ۷۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و شهدا در ماه‌های اخیر
بانوی بسیجی با بیان اینکه بیش از ۷۰ عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس و شهدا طی چند ماه گذشته برای حوزه هنری تولید کردم، تصریح کرد: طراحی جلد، صفحه آرایی و تصویرسازی را در این رابطه انجام دادم و این کتب در داخل منتشر و توزیع شد.

حسینی با تأکید براینکه بنده نویسنده نیستم و به عنوان یک تصویرگر در شاخه هنری تولید کتاب فعالیت دارم، گفت: حوزه فعالیت بنده  حول مباحث "مقاومت و دفاع مقدس" است.

تصویر سازی سه بعدی تاریخ اسلام از زمان حضرت آدم (ع) تا ظهورامام زمان (عج) از محتوای ابرپروژه قدیسین است

 چهره شاخص هنر انقابی  استان لرستان در سال ۱۴۰۱ با اشاره به فعالیت بر روی دو پروژه مهم؛ از روند تولید و تکمیل ابر پروژه "قدیسین" خبر داد و با اشاره به تصویر سازی سه بعدی تاریخ اسلام از زمان حضرت آدم (ع) تا ظهورامام زمان (عج) از محتوای این پروژه ارزشی بزرگ، تصریح کرد: ابرپروژه "قدیسین"، تصویر سازی با ابعاد شمایل نگاری و پرده خوانی و چند بُعد روایت گری تصویری را شامل می‌شود.

 

بانوی بسیجی چهره شاخص استان لرستان در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه ابر پروژه "قدیسین" بسیار سنگین است، به تکمیل تنها ۴ اتاق از مجموعه ۱۳ اتاق این پروژه اشاره کرد و گفت: اتاق‌های دیگر را هم طی سال‌های آینده تکمیل خواهم کرد.

حسینی با اشاره‌ای هم به شرایط حاکم بر اشتغالزایی زنان، بر افزایش دامنه اشتغال زنان در بستر انظام جمهوری اسلامی در قیاس با دوران طاغوت تأکید کرد و افزود: این موضوع هم از برکات انقلاب اسلامی است و زنان ایرانی فعالیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف دارند.

محیط امنی برای اشتغال زنان در بستر انقلاب اسلامی فراهم شده است
بانوی بسیجی چهره شاخص استان لرستان در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه محیط امنی برای اشتغال زنان در بستر انقلاب اسلامی فراهم شده است، تصریح کرد: مشکلاتی هم وجود دارد که مسئولان باید به آن رسیدگی کنند.

حسینی با تأکید براینکه زنان در عرصه‌های مختلف توامندی‌های خود را افزایش دهند، اظهار داشت: مسئولان محیط‌هایی ویژه اشتغال زنان با برخورداری از چارچوب امن فراهم کنند.

بانوی بسیجی چهره شاخص استان لرستان در سال ۱۴۰۱ بر اشتغالزایی برای زنان در حوزه‌های گرافیست و تصویرگری تأکید و اظهار داشت: اشتغال خوبی برای زنان در قاللب مشاغل خانگی ایجاد کردم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار