خبرهای داغ:
مدرس سواد رسانه‌ای:

اگر والدین نتوانند رسانه را مدیریت کنند نقش رسانه ازآنان مؤثرتر واقع می‌شود

همدان- مدرس سواد رسانه‌ای گفت: اگر والدین امروز نتوانند رسانه را مدیریت کنند نقش رسانه از آنها بالاتر می‌رود و از نقش آنان مؤثرتر واقع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۵۵۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
اگر والدین نتوانند رسانه را مدیریت کنند نقش رسانه ازآنان مؤثرتر واقع می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای با محوریت مشکلات فضای مجازی و راه‌های مقابله با آن، با حضور ۲۰۰ نفر به همت پایگاه حضرت مریم(س) حوزه مقاومت حضرت معصومه(س)صالح آباد در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای بهادربیگ شهرستان بهار برگزار شد.

مدرس سواد رسانه‌ای در نشست با بسیجیان پایگاه مریم حوزه حضرت معصومه(س) صالح آباد اظهار کرد: امروزه اگر ما بخواهیم رسانه‌ها را در خدمت خود قرار دهیم باید با واژه «سواد رسانه‌ای» آشنا شویم، و بدانیم که چگونه از رسانه استفاده مفید و هوشمند داشته باشیم.

سیما یونسی افزود: هدف سواد رسانه‌ای آموزش است و علم یاد گرفتن چگونگی استفاده مفید و خوب از رسانه، اما اگر بخواهیم از رسانه‌ها استفاده مفید و خوبی داشته باشیم، دقیقاً در سواد رسانه هم ما باید دنبال این باشیم که چه چیزی ببینم، چه زمانی ببینم و چقدر ببینم تا آسیبی به ما نرسد.

وی ادامه داد: دنیای امروز دنیای رسانه است واین رسانه یکی از عواملی است که در تربیت نقش موثری دارد و یکی از عواملی که در تربیت به خصوص در عصر جدید باید مورد بحث قرار بگیرد بحث رسانه‌ها با همۀ گستردگی آن است.

مدرس سواد رسانه‌ای گفت: رسانه‌ها به چند دسته طبقه‌بندی می‌شوند از جمله بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های مجازی، اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، مجلات و روزنامه‌ها، کتاب (رمان‌ها)، سینما و تلویزیون و رادیو و رسانه‌های صوتی که اگر والدین امروز نتوانند رسانه را مدیریت کنند نقش رسانه از آنها بالاتر می‌رود و از نقش آنان مؤثرتر واقع می‌شود.

وی تصریح کرد: در جاهایی باید رسانه را والد اول و پدر و مادرها را والد دوم و سوم بدانیم، یعنی والدین تمام مقدمات و نیازهای زیستی و زیرساختی را برای فرزندان فراهم می‌کنند، بعد که به مرحله بحث فرا زیستی می‌رسد، کناره‌گیری می‌کنند و بچه‌ها را به دست رسانه‌ها می‌سپارند.

یونسی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای یعنی اینکه چگونه از رسانه استفاده مفید و هوشمند داشته باشیم، عنوان کرد: در سواد رسانه‌‌ای دنبال این هستیم که چه چیزی ببینیم، چه زمانی ببینیم و چقدر ببینیم.

وی گفت: در تربیت عوامل مؤثر و تأثیرگذار مثبت و منفی وجود دارد و به غیر از والدین و عوامل انسانی دیگر برخی از عوامل غیر انسانی نیز شامل محیط مدرسه، محیط مساجد، هیئات دینی و محیط‌های مذهبی برخی از این عوامل هستند که در تربیت فرزند نقش دارند و یکی از عوامل مهم در تربیت کودکان رسانه است.

مدرس سواد رسانه‌ای اظهار کرد: سوء مصرف رسانه توسط نوجوانان آسیب‌هایی را نیز به دنبال دارد که این آسیب‌ها از جمله، اختلالات روانی و مغزی، کاهش تمرکز و توجه (اختلال بیش فعالی)، اختلال جسمانی (چاقی، لاغری، بیماری قلبی، عروقی، دیابت، آسم) و... است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار