روان‌شناس بالینی و تربیتی؛

ضرورت برطرف شدن ریشه‌های بدحجابی در جامعه

روان‌شناس بالینی و تربیتی گفت: ریشه‌های بدحجابی در جامعه باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.یص
کد خبر: ۹۵۰۷۲۶۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸


به گزارش خبرگزاری بسیج، ماندانا کریمی روان‌شناس بالینی و تربیتی و مدرس دانشگاه گفت: مقوله حجاب و عفاف یکی امر الهی و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است که باعث مصونیت برای زنان می‌شود امری که جوامع غربی را به این نتیجه رسانده که پوشش مناسب در جامعه امنیت را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: با کد‌هایی که از لحاظ شخصیتی در روان‌شناسی می‌شود از افراد دریافت کرد می‌شود به نتیجه یا دلیل اینکه چرا بی‌حجابی روی می‌آورند البته در دین اسلام راهکار برای حفظ حجاب داده شده؛ اما در جوامع غربی به دلایل اقتصادی و سیاسی مخالف گسترش اسلام و حجاب هستند.

کریمی در ادامه گفت: گاهی افراد برای انزجار درونی به‌عنوان‌مثال وقتی می‌خواهد نسبت به چیزی اعتراض کرده و دسترسی به یک سری وسایل ندارند از طریق کشف حجاب این موضوع رو نشان می‌دهد.

روان‌شناس بالینی و تربیتی یادآور شد: تنها تعداد محدودی برای خودنمایی یعنی اینکه مثلاً خود را به دیگران نشان داده در جامعه رو به کشف حجاب میاورند اگر فردی موهایش مرتب کرده، رنگ زده می‌توان گفت که آن برای خودنمایی و خود نشان‌دادن این کار را انجام داده است.

وی در ادامه گفت: تعدادی از افراد به دلیل اینکه از لحاظ معیشتی و اقتصادی دچار مشکل هستند برای رهایی از مشکلات کشف حجاب می‌کنند.

کریمی تصریح کرد: تعدادی از مردمان خواهان آزاد بودن در نگاه خود هستند یعنی می‌خواهند آزاد باشند و هیچ‌کس به آن‌ها امرونهی نکند که چگونه لباس بپوشیم چگونه رفتار کنیم آن‌ها احساس می‌کنند و فکر می‌کنند در کشور‌های غربی یا غیرمسلمان با آزاد بودن نوع پوشش مردان و زنان دچار مشکل نمی‌شوند درحالی‌که این‌گونه نیست و بعضی از آن‌ها توانایی پذیرش قوانین کشور را ندارند.

کریمی یادآور شد: تعدادی می‌خواهند آزاد باشند و آزادانه زندگی کنند شاید به دنبال موضوع خاصی نباشد تنها می‌خواهند آزاد باشند و خودشان برای رفتار و نوع لباسشان تصمیم بگیرند، فارغ از اینکه این افراد مبانی دین اسلام را مدنظر ندارند و آزادی را در مفاهیم غربی می‌بینند درحالی‌که واقعیت دنیای غرب هم خبری از آزادی مدنظر آن‌ها نیست.

روان‌شناس بالینی و تربیتی گفت: ریشه‌های بدحجابی در جامعه باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار