رفع محرومیت استان؛

تحقق شعار‌سال نیازمند حرکت مدیرانه مسئولان است

برداشتن محرومیت ایلام و تحقق شعار‌سال نیازمند حرکت مدیرانه مسئولان است تا تحقق پیدا کند.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۵۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایلام به‌عنوان غربی‌ترین استان کشور ویکی از کهن‌ترین سرزمین‌های ایران باستان است که به‌رغم طبیعت بکر و جذاب، آثار تاریخی، آداب‌ورسوم و بنا‌های قدیمی و باتوجه‌به نبود زیرساخت‌های مناسب جهت رفاه حال میهمانان نوروزی، اما همواره موردتوجه خیل عظیمی از گردشگران و باستان‌شناسان قرارداد.

نبود زیر ساخت‌های مناسب در تمامی حوزه‌ها در استان ایلام به‌ویژه در شهرستان‌ها از جمله هلیلان و همچنین درد‌های ناشی از روزگاران ظلم و ستم‌شاهی و پشت سر گذاشتن بازسازی ویرانه‌های به‌جامانده از جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس که استان ایلام سپری تنومند و سدی محکم در برابر دشمنان بود سبب شد تا استعدادها، قابلیت‌ها و شایستگی‌هایش زیر سایه واژه محرومیت دفن شود و پتانسیل نهفته در بطن فرصتی برای خودنمایی به دست نیاورد.

محرومیتی که باوجود خیل عظیم منابع خدادادی نفت و گاز و طبیعت بکر و گنج عظیمی از فرهنگ و تاریخ و تمدن که هر مهمان و گردشگری را مجذوب زیبایی خود می‌کند به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

البته محرومیت در شهرستان‌های ایلام از جمله هلیلان بیشتر ریشه افکنده است و قطعاً این دیار ضرورت توجه هرچه بیشتر مسئولین را می‌طلبد.

محرومیت ایلام ناشی از سوءمدیریت است نه کمبود منابع

پس می‌توان دریافت محرومیتی که سال‌هاست بر سر استان ایلام سایه افکنده، متأثر از نبود ظرفیت و کمبود منابع نیست؛ بلکه ناشی از سوءمدیریت و نبود مسئولین دلسوز در رأس امور است که در صورت داشتن مدیران لایق، باتدبیر و شایسته و همچنین با صرف اندکی نگرش کارشناسانه می‌توان استان ایلام را از حالات بالقوه به حالت بالفعل در آورد و ایلام را در زمره استان‌های درحال‌توسعه قلمداد کرد.

بنابراین، مسئولین و مدیران ارشد استانی باید توجه داشته باشند که در راستای بررسی و تحقق مطالبات و خواسته‌های به حق مردم پشت‌میزنشینی را کنار گذاشته و با حضور فیزیکی خود در مناطق محروم از نزدیک شاهد مشکلات و معضلات مردم باشند که این امر می‌تواند موجبات دلگرمی و دلخوشی مردم را به آینده‌ای روشن فراهم کند.

البته بسیاری از مسئولین استان در راستای تحقق شعار سال رهبری که همواره چراغ راه کشور، مردم و مسئولان است در این ایام نوروز تعطیلات را کنار گذاشته در جهت رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق محروم محکم پای‌کار بودند و این موضوع در صورت مداومت می‌تواند نویدبخش روز‌های خوش و حتی عبور از چنگال محرومیت در استان ایلام باشیم.

مدیران برای جهش تولید، موانع تولید را بردارند

در همین رابطه سارا فلاحی نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از زیرساخت‌های روستا‌های دهستان زردلان هلیلان در دیدار با مردم این مناطق گفت: شهرستان هلیلان به‌ویژه منطقه زردلان در حال حاضر نیازمند توجه ویژه دولت در کلیه بخش‌ها است کمااینکه که این شهرستان پس از ارتقا تا به امروز در بسیاری‌ها از جهات دارای پیشرفت‌های بوده و بسیاری از مشکلات مردم این منطقه تاکنون رفع شده است.

وی اظهار کرد: کلیه مطالبات مردم باید توسط مسئولان به نمایندگان مردم در مجلس انتقال داده شود که امید داریم دراسرع‌وقت این خواسته‌ها و نیاز‌ها به نتیجه مطلوب منجر شود.

نماینده حوزه شمالی ایلام در مجلس افزود: کلیه مطالبات و خواسته‌های مردم شهرستان هلیلان در سفر امروز در مرکز بررسی می‌شود و اقدامات لازم برای رفع مشکلات مردم این منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.

فلاحی تأکید کرد: کار جهادی مسئولان استانی و شهرستانی در هلیلان به‌ویژه منطقه زردلان ملموس و محسوس است، اما برای رهایی کامل

این منطقه از محرومیت نیازمند تداوم این روند توسط مسئولان هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر استفاده از نیروی بومی این شهرستان نیز گفت: بر اساس قانون کار باید جوانان این منطقه که مستحق هستند در صنایع و کارخانه‌ها منطقه خود به کار گمارده شوند.

نماینده ایلام در مجلس گفت: هدف نمایندگان مجلس بر اساس ماهیت کار آنان خدمت به مردم است و در حد توان باید برای این مهم اهتمام داشته باشند.

فلاحی در بخشی دیگری از سخنان خود به شعار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: همه ما باید برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده اهتمام داشته باشیم و در این راستا حرکت کنیم.

وی یکی از موانع تولید در سال ۱۴۰۲ را عدم کارایی برخی مسئولان ذکر کرد و گفت: دغدغه مدیران در این مقطع حساس باید رفع مشکلات مردم و گام برداشتن در راستای جهش تولید باشد و موانع تولید را بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار