پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی درگذشت شاعر گرانقدر مرحوم عباسعلی براتی‌پور

سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی درگذشت مرحوم عباسعلی براتی‌پور؛ شاعر گرانقدر انقلاب اسلامی پیام تسلیت صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۰۷۰۲۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی درگذشت  شاعر گرانقدر مرحوم عباسعلی براتی‌پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی درگذشت مرحوم عباسعلی براتی‌پور؛ شاعر گرانقدر انقلاب اسلامی پیام تسلیت صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

 

"کلّ نفس ذائقة الموت"

شاعر و ادیب نام آشنا و پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس، زنده‌یاد استاد عباس براتی پور بعد از سال‌ها مجاهدت فرهنگی و ادبی و با کارنامه‌ای پر افتخار، سرانجام در واپسین روز ماه مبارک رمضان،  از عالم خاکی دامن کشید و به شوق دیدار حضرت دوست، به سرای باقی شتافت. سخنور مومنی که دلباخته خاندان رسالت و از پیروان صادق مولی الموحدین، علی(علیه‌السلام) بود. 
وجه تمایز استاد براتی پور با دیگر شاعران انقلاب اسلامی، تعلق خاطر شدید او به حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس - بخصوص شعر جانباز - بود. چنان که خود بارها و بارها تاکید کرده بود که «هنوز هم نفس جانبازان هستم». دامنه و دایره این تعلق خاطر آن چنان گسترده بود که به همه شعرهای او طعمی از ایثار و شهادت بخشیده بود. شاعر متعهدی که به رغم قرار گرفتن در هشتمین دهه عمر پر برکت خویش، همچنان حضوری بانشاط و فعال در عرصه فعالیت های فرهنگی و ادبی داشت.
وی از فردای پیروزی انقلاب تا واپسین سال های عمر خویش به واسطه مدیریت جلسات ادبی حوزه هنری که چهارشنبه ها تشکیل می شد و اداره جلسات سالانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب، حضوری فعال و تاثیرگذار در عرصه شعر و ادبیات انقلاب اسلامی داشت.
زنده یاد براتی پور از نسل شاعران معلم بود، و به همین اعتبار شاعری فروتن، بی‌تکلف، ساده و صمیمی که با اخلاص تمام سال های  گران‌بهای عمر خویش را با سرودن اشعار انقلابی و ارزشی ، صرف تلاش برای پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  نمود.

سازمان بسیج هنرمندان درگذشت آن ادیب مودب را که به راستی الگوی ادب و اخلاق و نجابت بود، به خانواده بزرگوار و مکرم ایشان و جامعه ادبی کشور تسلیت عرض نموده، از آستان حضرت دوست برای آن عزیز سفرکرده، آمرزش و آرامش الهی، و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر و شکیبایی آرزومند است.

 

ارسال نظرات