مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز؛

تعامل کتابخانه و دانشگاه فنی و حرفه ای کسب و کارهای کوچک را رونق می بخشد

علی معدنی پور در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز گفت: تعامل کتابخانه و دانشگاه فنی و حرفه ای کسب و کارهای کوچک را رونق می بخشد.
کد خبر: ۹۵۰۶۰۰۲
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نشست علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با دکتر اصغر ترکیان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز و معاونین دانشگاه در راستای تبیین دومین همایش ملی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک برگزار شد.

در این نشست ابتدا علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با تشریح خدمات نوین در کتابخانه های عمومی و تاثیر آن در دانش افزایی جامعه امروز گفت: کتابخانه های عمومی با رویکردی تازه با انواع خدمات به مخاطبان خود و در جهت ارتقای سطح کتابخوانی و مطالعه در کشور اقدامات موثری را در سراسر کشور انجام داده است و با تعامل با سایر دستگاههای علمی ، آموزشی و فرهنگی این خدمات در فضای کتابخانه ای افزایش خواهد یافت.

علی معدنی با اشاره به اهمیت تعامل کتابخانه های عمومی با دانشگاهها در همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به رسالت خود که سازندگی نیروی کارآمد و حرفه محوراست همواره یکی از دانشگاه های سرآمد و پیشرو بوده و تعامل کتابخانه و دانشگاه فنی و حرفه ای کسب و کاهای کوچک را رونق می بخشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در ادامه به اهمیت رونق کسب و کار کوچک در محلات کوچک و روستاها اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی روستایی نقش محوری در روستاها در برنامه های مختلف دارند و رونق کسب و کارهای کوچک در کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار و روستاهای کوچک به اقتصاد خانواده روستایی کمک خواهد کرد و حتی تعاملات میان کتابخانه ها موجب معرفی استعدادهای نوظهور در حوزه کارآفرینی خواهد بود.

همچنین در این نشست دکتر اصغر ترکیان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز ضمن استقبال از برگزاری همایش ملی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک این رویداد را فرصتی برای دانشجویان دانست و عنوان داشت: دانشجویان مقاطع دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز می توانند با شرکت در این همایش و ارائه مقالات و پژوهش های خود مسیر را برای توسعه خدمات و حرفه آموزی در کتابخانه های عمومی برای آیندگان هموار سازند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز همکاری با کتابخانه های عمومی را که مرکز فرهنگی علمی محسوب می شود را در برنامه های مشترک مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: آماده همکاریهای مشترک با کتابخانه های عمومی استان البرز و بهره مندی از ظرفیتهای دو جانبه خواهد بود.
گفتنی است در این نشست بر نحوه و شیوه های مختلف همکاری و تعامل کتابخانه های عمومی و داشگاه فنی و حرفه ای استان البرز در دومین همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک پرداخته شد.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها