استقرار 60 پایگاه در سطح شهرستان ری برای جمع آوری فطریه در روز عید فطر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری از استقرار 60 پایگاه جمع آوری فطریه در سطح شهرستان ری در روز عید سعید فطر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۶۵
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرنگار ما؛ داود خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با تبریک عید سعید فطر به هموطنان،  اظهار داشت: خادمان مردم در اداره بهزیستی شهرستان ری از ساعت 5 صبح روز عید فطر در 60 نقطه   شهرستان ری از جمله میادین اصلی شهر، مصلی و اطراف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عوارضی تهران – قم   ضلع غربی حرم مطهر امام خمینی(ره)، ساختمان اداره بهزیستی شهرستان ری واقع در بلوار کمیل، بعد از میدان شهیدان شاملو، جنب فروشگاه رفاه و سایر نقاط شهر مستقر خواهد شد و فطریه و کفاره روزه داران و هموطنان عزیز را دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول در  بهزیستی شهرستان ری، گفت: هموطنان گرامی می توانند زکات فطریه خود را از طریق کد دستوری #555*724* یا  #2*6*7*  و یا مراجعه  حضوری به اداره بهزیستی شهرستان ری واقع در جنب فروشگاه رفاه نرسیده به میدان هادی ساعی پرداخت کنند.

خادم افزود: هموطنان همچنین می توانند از طریق شماره کارت 4174034541855467 به نام بهزیستی شهرستان ری با کد شناسه 375313157499999999999999999999 زکات فطریه خود را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

خادم افزود: 48 ساعت بعد از جمع آوری فطریه هموطنان، مبالغ دریافتی به حساب مددجویان و نیازمندان واقعی واریز می شود. افرادی که فطریه خود را به پایگاه های اداره بهزیستی شهرستان ری تحویل داده اند می توانند تصویر فیش واریزی خود را از طریق پیام رسان های داخلی ایتا و بله به شماره 09197555210 ارسال کنند.

 

نظر حضرت آیت الله خامنه ای درمورد میزان فطریه

دفتر مقام معظم رهبری در قم درباره میزان زکات فطره و کفاره ماه مبارک رمضان اعلام کرد: مؤمنان می‌توانند قیمت سه کیلو گندم یا برنج و مانند آن را از محل سکونت خود استعلام و آن را بر اساس مقدار شرعی به عنوان زکات فطره پرداخت کنند.

این دفتر همچنین درباره کفاره غیرعمدی روزه‌های ماه مبارک رمضان نیز اعلام کرد، کفاره باید به صورت طعام پرداخت شود که این مورد در سال جاری بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ازای هر روز ۱۲ هزار تومان است.

نظر آیت الله جوادی آملی

شایان ذکر است براساس اعلام دفتر آیت الله جوادی آملی: فطریه برای هر نفر بر مبنای قوت غالب منطقه ،سه کیلو گرم گندم، برنج و مانند آنها و یا معادل قیمت اینها به قیمت روز پرداخت گردد.

کفاره غیرعمد، به ازای هر روز ۱۲ هزار تومان و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۷۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

نظر آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی: زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۶۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۲۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

نظر آیت الله وحید خراسانی

میزان فطریه به ازای هر نفر و با قیمت گندم و بدل از آرد ۶۰ هزار تومان و فطریه بدل از برنج ۲۰۰ هزار تومان است.

کفاره غیرعمدی و عمدی روزه نیز برای هر روز، به ترتیب ۱۵ و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

  نظر آیت الله نوری همدانی

زکات فطره هر فرد باید حدود سه کیلوگرم گندم یا برنج یا نظیر آنکه در رساله عملیه ذکر گردیده و یا قیمت آن را پرداخت نمایند.

بر این اساس، قیمت قوت غالب گندم ۶۰ هزار تومان و قیمت قوت غالب برنج ۲۴۰ هزار تومان می‌باشد که عزیزان در پرداخت آن مخیرند؛ در ضمن اگر در منطقه محل سکونت اجناس ذکر شده قیمت دیگری دارد باید به قیمت منطقه خود محاسبه نماید.

همچنین کفاره غیر عمد برای هر روز ۱۲ هزار تومان و کفاره عمد برای هر روز ۷۲۰ هزار تومان می‌باشد.

نظر حضرت آیت الله سبحانی

زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۶۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است.

کفاره روزه غیر عمد مبلغ ۱۸ هزار تومان است، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ یک میلیون و ۸۰ هزار تومان است.

 

ارسال نظرات