شهید حجازی دارای شخصیتی انقلابی و ولایی و با ایمان و برخوردار از تدبیر و حکمت بود

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید حجازی دارای شخصیتی انقلابی و ولایی و با ایمان و برخوردار از تدبیر و حکمت و درایت و خستگی ناپذیری بود
کد خبر: ۹۵۰۵۷۷۰
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

سردار یدالله جوانی روز سه‌شنبه در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در حاشیه آئین بزرگداشت سردار حجازی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، اظهار داشت: ایشان انصافا از پاسداران تراز انقلاب اسلامی بود که عمری به تعبیر رهبر معظم انقلاب سراپا مجاهدت داشتند؛سردار حجازی از مبارزین قبل از انقلاب بودند و از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا لحظه شهادت همواره در میدان‌های گوناگون پاسداری از انقلاب حضور داشتند.
معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ایشان دارای شخصیتی انقلابی و ولایی و با ایمان و برخوردار از تدبیر و حکمت و درایت و خستگی ناپذیری و تواضع و اخلاص و در واقع یک مومن واقعی و یک انقلابی و یک سرباز به تمام معنا برای ولایت بودند.
وی در خصوص شخصیت ایشان بیان کرد: تدبیر سردار حجازی و توانمندی‌های ایشان در فهم مسائل محیطی آن گونه بود که ایشان در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت در مسئولیت‌های مختلف به گونه‌ای حضور داشتند که در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت ایشان به این نکته به عنوان یک نکته برجسته اشاره می‌شود که موفق و سربلند در همه مسئولیت‌ها درخشیدند.
سردار جوانی عنوان کرد: سردار حجازی در واقع یک دوره طلایی مسئولیت ده ساله در نیروی مقاومت بسیج دارند و این قابلیت‌ها و شایستگی‌ها هست که وقتی سردار سلیمانی به خیل شهیدان می‌پیوندند و سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس می‌شوند، سردار قاآنی ایشان را به عنوان جانشین خودشان پیشنهاد می‌دهند و فرمانده سپاه نیز ایشان را در این جایگاه منصوب می‌کنند.
وی تصریح کرد: سردار حجازی مسئولیت‌های متعددی داشتند و برخی شناخته شده و بعضا شناخته نشده اما به اعتقاد دوستان و نظر افرادی که از نزیک با ایشان آشنا بودند سردار حجازی در هر مسئولیتی و در هر مقطعی که آن مسئولیت را به عهده می گرفت بسیار خوب و موفق ظاهر می‌شد.
معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این باره خاطرنشان کرد:به گونه‌ای که نداریم دوره‌‌ای از مسئولیت ایشان باشد و جا به جایی ایشان به این دلیلی باشد که بگویندایشان نتوانسته‌اند از عهده این کار بربیایند بلکه قابلیت و توانمندی ها وموفقیت‌های ایشان باعث شده بود ایشان به مسئولیت بالاتری ارتقا یابد.
وی گفت:من دلیل این موفقیت‌ها را این می‌دانم وقتی فردی واقعا لباس جهاد را به تن و مجاهدت می‌کند و این مجاهدت در راه خداست و اخلاص در این کار دارد و از آن طرف نوعی عقلانیت مبتنی بر معنویت و دین دارد، این معنویتی که عمیق است و اخلاص نیز در آن جود دارد و خدا نیز او را کمک می‌کند.
سردار جوانی اظهار داشت: همین کمک‌ها و هدایت‌های الهی است که او در کارها موفق می‌شود که حضرت حق فرمودند وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا؛ وقتی که جهاد در راه خدا باشد در هر سطحی و موقعیتی، در آن دو راهی‌ها و بن بست ها و در جاهایی که محدودیت هایی وجود دارد به دل و ذهن خطور می کند و راهها و تدابیر و چاره اندیشی‌ها و راهکارها و راهبردهایی که اتخاذ می‌شود گره گشا خواهد بود.
وی بیان کرد: شهید حجازی از جمله افرادی بود که به گونه ای در این چهل سال بعد از انقلاب در صحنه‌های مسئولیتی درخشید که حضرت آقا فرمودند موفق و سربلند در همه مسئولیت ها درخشیدند انشالله که بتوانیم از شهید حجازی به عنوان یک الگو بهره مند باشیم.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار