شهید حجازی مرد میدان های جهاد با رژیم صهیونیستی بود

شهید والامقام سید محمد حسین زاده حجازی مرد میدان‌های جهاد و خدمت و پاسدار مخلص انقلاب اسلامی بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی با تعبیر، یکی از سرسخت‌ترین و مدبرترین نیروهای مخالف رژیم صهیونیستی از وی نام برده اند
کد خبر: ۹۵۰۵۳۵۴
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، شهید والامقام سیدمحمد حسین‌زاده حجازی از جمله سرداران سرافراز سپاه اسلام بود که سوابق و خدمات درخشانی در سپاه، بسیج، ستاد کل نیروهای مسلح و جبهه مقاومت از خود به یادگار گذاشت.

سید محمد حسین‌زاده حجازی در ۱۳۳۵ خورشیدی در اصفهان چشم به جهان گشود. تحصیلات خود را در همانجا پشت سر گذاشت و با وقوع انقلاب اسلامی در بدو تشکیل سپاه پاسداران عضو آن شد.
سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های گذشته تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت.
وی در هشت سال آخر عمر خود به دلیل حضور در جبهه مقاومت، برای صهیونیست‌ها چهره‌ای نام آشنا بود. سال‌ها بود که صهیونیست‌ها به دنبال ترور او بودند.
یکی از که این امر نشان می دهد که آنها از اهمیت سردار حجازی برای محور مقاومت به خوبی آگاه بودند.
سردار حجازی در ۱۳۸۶ خورشیدی با حکم رهبری به ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران منصوب شد و کمتر از یک‌سال بعد و در زمانی که محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه بود، او به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران منصوب شد و مدتی بعد یعنی در ۲۲ تیر ۱۳۸۷ خورشیدی از طرف فرمانده کل سپاه با حفظ سمت به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله سپاه معرفی شد که فرماندهی این قرارگاه بر عهده خود سردار جعفری بود.
در ۳۰ دی ۱۳۹۸ خورشیدی و بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، رهبر معظم انقلاب سردار قاآنی را که جانشین فرمانده سپاه قدس بود به عنوان فرماندهی سپاه قدس منصوب کرد و به تبع آن سردار حجازی طی حکمی از طرف فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد
حجازی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مدیریت دولتی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران سپری کرد و سپس در دانشگاه عالی دفاع ملی، وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح، در رشته مدیریت استراتژیک مدرک دکتری گرفت. وی در دوران دانشجویی در این مقطع عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) نیز شد.
سردار حجازی در ابتدای انقلاب اسلامی در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی خدمت کرد و با آغاز جنگ تحمیلی، مسوول جذب و اعزام نیروی بسیجی به مناطق جنگی غرب و جنوب غرب شد. وی با ادامه یافتن دفاع مقدس، پس از همکاری در مقر پاسداران در منطقه ۲ کشوری، شامل مناطق غرب و جنوب غربی، معاون فرماندهی منطقه ۴، معاون فرماندهی قرارگاه عملیاتی سلمان و جانشینی فرمانده قرارگاه قدس سپاه را نیز بر عهده‌ گرفت.
این سردار مجاهد اسلام پس از پایان جنگ به عنوان یکی از مقامات ارشد نیروی مقاومت بسیج به خدمت رسانی پرداخت. وی در این دوره در مقام معاونت هماهنگ‌ کننده نیروی مقاومت بسیج، معاونت نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج و فرمانده نیروی مقاومت بسیج ایفای نقش کرد تا اینکه در ۲۰ اسفند ۱۳۷۶ خورشیدی در حکمی از طرف مقام معظم رهبری به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج منصوب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی سردار شهید والامقام سید محمد حسین زاده حجازی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰خورشیدی بر اثر عارضه قلبی به فیض شهادت نایل آمد.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار