در جلسه شورای تحول محله شهرستان فراهان مطرح شد؛

نقش مسجد و امامان محله در ایجاد جامعه دینی و تمدن‌سازی/ مساجد در جامعه اسلامی باید فعال و پویا باشند

فرمانده سپاه فراهان گفت: امام جماعت نقش اصلی و محور انسجام در محله اسلامی دارد و تمام تلاش متولیان امر در این قرارگاه ایجاد تحول در محلات و حرکت به سمت تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۳۳
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی از فراهان؛ حجت‌الاسلام یعقوبی، امام‌جمعه فراهان در جلسه شورای تحول محله شهرستان فراهان با تاکید بر استفاده از فرصت های ناب بندگی در ماه رمضان گفت: روزهای آخر ماه مبارک رمضان درحال سپری شدن است و باید از این فرصت ناب بندگی را بیش از گذشته دریابیم.
وی با اشاره به تحول برای تقویت انقلاب اسلامی افزود: دشمن هم به دنبال ایجاد تحول در نظام جمهوری اسلامی است، هدف دشمن هم‌ تغییر هویت اسلامی و نفی انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی است، تحولی که دشمن به دنبال آن است تحجر و ارتجاع است.
یعقوبی افزود: مراد ما از تحول انقلاب اسلامی حرکت به سمت تقویت مبانی انقلاب و اصول انقلاب و خطوط اصلی انقلابی با شیوه‌های نو و با نوآوری و ابتکار است.
امام‌جمعه فراهان خاطرنشان کرد: انقلاب برای دگرگونی و تحول عظیم شکل گرفت و این انقلاب استمرار دارد و باید بیش از گذشته تقویت شود.

مساجد در جامعه اسلامی باید فعال و پویا باشند
ابوالقاسم آقازیارتی، فرماندار فراهان در این جلسه گفت: برگزاری همایش ارکان مسجد در فراهان نقطه عطفی برای تعامل سازنده و مستمر با متولیان امورات مساجد است.
وی با تاکید بر وحدت رویه در مساجد؛ بیان کرد: قداست مسجد به فعالیت‌ها و کارها برکت می‌دهد، امام جماعت مساجد هم نقش اساسی در ایجاد وحدت رویه و انسجام در محله دارد و  امام جماعت محله می‌تواند در بعد اجتماعی به‌عنوان بستری مؤثر برای وحدت اجتماعی، رفع مشکلات مالی مساکین، تحکیم بنیان خانواده و حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی محلات و… نقش ایفا کند که نمونه موفق محوریت روحانی را در روستای شیرین‌آباد فراهان را شاهد هستیم.
آقازیارتی همچنین با اشاره به نقش مهم جوانان در هیئت‌امنای مساجد؛ اظهار کرد: در این راستا لازم است جوانان موفق را شناسایی و کادرسازی کرده و در ترکیب هیئت‌امنا حضور داشته باشند و این هیئت را با توجه به ظرفیت های خاص آن ها تقویت کنند.
فرماندار فراهان بابیان اینکه تحول باید از مساجد آغاز شود، افزود: در گذشته مردم برای حضور روحانیون در مساجد پیش‌قدم بودند، اما متأسفانه حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده، مساجد باید محلی پویا و فعال باشند و از کارکردهای مغفول مانده مساجد غبارروبی کنیم.
وی افزود: مسائل و مشکلات وجود دارد، دولت به تنهایی توان حل همه مشکلات را ندارد با شکل‌گیری محله اسلامی با محوریت و مرکزیت مسجد و ظرفیت‌های مردمی در شورای محله و هم‌افزایی مسئولان می‌تواند به حل چالش‌ها کمک کند.
آقازیارتی گفت: باید در محله اسلامی بسیج منابع، امکانات و ظرفیت‌ها صورت گیرد و نمونه‌های موفق باید معرفی شود تا الگو گیری شود، تجربه ثابت کرده که هرکجا امور به مردم واگذارشده است، بهتر کارها پیش می‌رود.

نقش مسجد و امامان محله در ایجاد جامعه دینی و تمدن‌سازی

سرهنگ پاسدار نعمت الله نجفی، فرمانده سپاه فراهان با اشاره به‌ ضرورت گفتمان سازی برای تحقق محله اسلامی گفت: هر جا مردم وارد میدان کارزار شوند، موفق بوده‌ایم و نمونه این نقش‌آفرینی‌ها را می‌توان در مساوات و کمک همدلانه مردم در سال‌های شیوع کرونا دید که اکنون همچون یک سنت الهی، در حال ادامه یافتن است.
وی ادامه داد: در تحول محله باید کار به صورت تشکیلاتی صورت گیرد و ظرفیت‌های مردمی را شناسایی کنیم، در محله اسلامی حلقه واسطه مردم و هم‌افزایی با حاکمیت مدیران هستند که باید نقش خود را به‌خوبی ایفا نمایند.
سرهنگ نجفی با اشاره به احصاء مسائل و مطالبات در محله اسلامی گفت: امام جماعت نقش اصلی و محور انسجام در محله اسلامی دارد و تمام تلاش متولیان امر در این قرارگاه ایجاد تحول در محلات و حرکت به سمت تمدن اسلامی است.

فرمانده سپاه فراهان با اشاره به اینکه محله اسلامی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای تعالی اهداف انقلاب اسلامی است، افزود: مشورت و انسجام به حل مشکلات محله کمک می‌کند و حل این مشکلات نیازمند حمایت هم‌افزایی مردم و شورای محله و مدیران است.
وی با اشاره به تحول در محله اسلامی اظهار کرد: در محله اسلامی باید تغییرات تحول بخش باشد و به دنبال حکومت اسلامی و تمدن اسلامی باشیم.

مسجد سنگری مستحکم در برابر جنگ نرم دشمنان

صابر حیدری، مسئول امور مساجد شهرستان فراهان در ادامه جلسه گفت: خداوند نصرت الهی را می‌تواند در عرصه‌های مختلف قالب کند، در جنگ بدر هم مسلمانان با کمترین امکانات آمدند و عده و عده آن‌ها در مقابل دشمن ناچیز بود اما نصرت الهی سبب شد تا دید دشمن در برابر لشکر پیغمبر(ص) کم شد و خداترس را در دل دشمن انداخت.

وی افزود: دشمن عده و عده را به میدان آورده است و مسجد سنگر و سدی مستحکم در برابر جنگ نرم دشمنان است.

حیدری با اشاره به محله اسلامی بیان کرد: محله‌های اسلامی نمونه‌ای از نقش‌آفرینی مردم‌سالاری است که شکست دشمن را به‌ دنبال دارد.

مسئول امور مساجد شهرستان فراهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارد که کار باید به مردم سپرده شود، خاطرنشان کرد: محله اسلامی با محوریت مسجد می‌تواند به یک محله بانشاط و پویا کمک کند. مردم در محله اسلامی باید در همه موضوعات وارد صحنه شوند و خودشان برای حل مشکلات تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار