مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل: ۱۵۸ طرح هادی بازنگری می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: امسال ۱۵۸ طرح هادی روستایی در استان اردبیل مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۹۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل: ۱۵۸ طرح هادی بازنگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حامد کیخسروی عصر امروز در جریان بهره‌برداری از طرح‌های هادی روستایی در اردبیل به مناسبت افتتاح حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن در اردبیل، اظهار داشت: بعد از 10 سال طرح‌های هادی در روستاها مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا نواقصات و ایرادات در این طرح برطرف شده و اصلاح آن به انجام برسد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 244 طرح هادی روستایی در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده تا بخشی از عمران و آبادانی روستاها شکل واقعی به خود بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: برای اجرای این طرح‌ها 170 میلیارد تومان منابع هزینه شده تا در این روستاها طرح‌های متعدد با همراهی دهیاری‌ و شوراهای روستایی به انجام برسد.

کیخسروی افزود: سال گذشته 198 طرح هادی روستایی نیز در مناطق مختلف استان مورد بازنگری قرار گرفته تا به مدت 10 سال فرصت اجرایی آنها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال در 138 روستا طرح هادی اجرا و در 158 روستا نیز طرح هادی مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا یک روند مناسب و مطلوب را بر اساس سیاست عمران و آّبادانی روستاها شاهد و ناظر باشیم.

کیخسروی حساب 100 امام(ره)، حساب پربرکت و از صدقات جاریه امام راحل برشمرد و اضافه کرد: در سایه شکل‌گیری این حساب در 44 سال اخیر بخش عظیمی از فعالیت‌های عمران و آبادانی در مناطق محروم و ساخت مسکن برای محرومان مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن تلاشی جدی را در ابعاد مختلف برای پیشبرد اهداف به ویژه اجرای منظومه‌های روستایی مد نظر قرار داده تا توانمندسازی اقتصادی روستاها نیز هدف‌گذاری شود.

کیخسروی به اجرای مناسب طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سال‌های گذشته این طرح با قوت و قدرت ادامه پیدا کرده و امسال نیز سهمیه چهار هزار واحدی روستایی پیش‌بینی شده تا با همراهی بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی را شاهد باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل میانگین مقاوم‌سازی مساکن روستایی را در استان 64 درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم در افق 1410 و حتی قبل از آن کلیه واحدهای روستایی کم دوام و بی‌دوام را به واحدهای مسکونی مقاوم و مستحکم تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار