امام خمینی (ره) : موضوع فلسطین را از موضوعی عربی به موضعی جهانی و جهان اسلامی تبدیل کرد

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: روز قدس، ابتکاری از سوی امام خمینی(ره) در مقابله با ظالم و حمایت از مظلوم بود و موضوع فلسطین را از موضوعی عربی به موضعی جهانی و جهان اسلامی تبدیل کرد
کد خبر: ۹۵۰۴۵۵۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۲

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر رضایی در جوار حرم مطهر حضرت شیخ صدوق (شهرری) در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، با گرامیداشت شبهای قدر اظهار داشت: در این شبها جا دارد نگاهی به وصیت نامه آخر امام علی(ع) به امام حسین(ع) و امام حسن(ع) بیندازیم که می‌فرمایند «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً».

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: امیرالمومنین(ع) به عنوان پدر معنوی برشیعیان می فرمایند پيوسته دشمن ظالم و ياور مظلوم باشيد، این بخش از وصیت امام علی(ع) به خوبی موضع گیری میان دوست و دشمن را نشان می‌دهد که دشمن را بشناسیم و نسبت به دشمن، موضع‌گیری خصمانه ای داشته باشیم و مظلوم را بشناسیم و نسبت به مظلوم نیز موضع گیری دوستانه و مهربانانه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط برجسته‌ای که در ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی(ره) در موضع گیری خصمانه نسبت به ظالم و حمایت از مظلوم مطرح شد نام گذاری روز قدس است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیان کرد: روز قدس، ابتکاری از سوی امام خمینی(ره) در مقابله با ظالم و حمایت از مظلوم بود، در واقع امام(ره) با این ابتکار، موضوع فلسطین را از موضوعی عربی به موضعی جهانی و جهان اسلامی تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: امروز جای خالی امام خمینی(ره)را می توان احساس کرد که روزهای تزلزل و مشکل‌تراشی درونی اسرائیل را شاهد باشد و به قول رهبری که ما متلاشی شدن و نابودی اسرائیل را 25 ساله تدبیر کرده بودیم ولی انگار خودشان بیشتر عجله دارند.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران خاطرنشان کرد:این وعده امام در نابودی اسرائیل همانند همه وعده‌های ایشان تحقق پیدا می‌کند و نابودی اسرائیل را به زودی می‌بینیم.

وی در خصوص برگزاری محفل انس با قرآن کریم از سوی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: با توجه به محتوای تربیتی قرآن و بحث‌های آموزشی و تاثیری که می‌تواند در مجالس و محافل قرآنی از جمله کلاس های آموزشی و محافل قرانی داشته باشد، یکی از مباحث مهم تاثیرات اجتماعی و تربیتی قرآن در موضوع خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی عنوان کرد: بخشی از برنامه‌هایی که محفل قرآن به آن سمت سوق پیدا می‌کند موضوع خانواده است، همچنین با در نظر گرفتن آیات در هر روز، موضوع مهمی را به لحاظ تربیتی و آموزشی مورد تاکید قرار می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین با قرائت آیاتی در مورد مجاهدین در راه خدا، به نقش نیروهای مسلح در حفظ کیان انقلاب و مرزها اشاره دارد که آنها در سختی ها نه تنها ایمان خود را از دست نمی دادند بلکه می‌گفتند ایمان ما در این کارزار قوی تر می شود، همچنین از طریق محتواهای قرآنی نسبت به دشمن شناسی و مقابله با ستم نیز که از مواضع مهم انقلاب اسلامی است سخن گرفته می شود.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار