حضرت علی( ع)بهترین الگوی عدالت است

زنجان - فرمانده تیپ 36 انصارالمهدی( عج)استان زنجان با بیان اینکه حضرت علی(ع) بهترین الگوی عبادت و بندگی و عدالت است،گفت:حضرت الگوی بزرگ در زندگی تشیع و بشریت است.
کد خبر: ۹۵۰۳۳۴۴
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

حضرت علی( ع)بهترین الگوی عدالت است

سردار محمدرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امیرمؤمنان علی ( ع) به یکی از مهمترین ویژگیهای حضرت که عدالت است اشاره کرد و اظهار داشت:برجسته ترین ويژگي امام علي(ع) عدالت است عدالت خواهي او موجب شده كه آزادي خواهان جهان از او به عنوان الگوي عدالت ياد كنند.

وی در ادامه گفت: عدالت امام كه بيشتر در دوران حكومت بروز مي كند، در نحوه گزينش حكومت، تقسيم بيت المال و حمايت از محرمان است.

فرمانده تیپ در ادامه به صبر و بردباری حضرت علی( ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: صبر و بردباری یکی از بهترین ویژگی های ایشان بود که در قرآن کریم نیز به مسلمانان و افرادی که ایمان آورده اند یاد آور شده است که باید صبر و بردباری را پیشه کنند. امام علی (ع) در صبر و بردباری زبان زد همه مردم در زمان خودشان بود و ایشان چندین و چند سال برای رسیدن به حکومت و امامت کردن در میان مسلمانان صبر کردند.

سردار عباسی در پایان گفت:امام علی (ع) در هر حالتی سعی می کردند به دستورات خداوند عمل کنند حتی اگر در سخت ترین شرایط قرار می گرفتند. در واقع ایشان مانند سایر حکومت داران نبودند که فقط به فکر حکومت و مال اندوزی باشند بلکه سعی می کردند تمامی چیزهایی که از اخلاق و رفتار های حضرت محمد (ص) آموخته اند را پیاده کنند و برخلاف دستور های الهی عمل نمی کردند.

ارسال نظرات