خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

تحول مثبت، یعنی تقویت نقاط مثبت و رفع ضعف ها و معضلات

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: تحول مثبت یعنی اینکه ضعف ها را بدانیم و برطرف کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم. اینجاست که باید مردم را پای کار آورد.
کد خبر: ۹۵۰۳۱۴۶
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، همایش تبیین راهبردی شعار سال با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، مسوولان، معاونت ها و پاسداران سپاه استان در سالن حضرت زهرا(س) مجموعه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم بیان کرد: تحلیل یعنی اگر تا به حال سوظن داشتیم اینک باید متعقل شویم و با کنار گذاشتن رذائل اخلاقی، به فضائل اخلاقی مزین شویم و این بعد تجلیه است یعنی نور الهی در دل انسان بتابد. وقتی نور الهی در وجود انسان بتابد بی شک حضور این فرد در هر مکانی، دیگران را به یاد خدا می اندازد.

وی گفت: باید بدانیم که آیا به این مرحله از اخلاص رسیده این که نورانیت خدا را با خود حمل کنیم یا خیر؟ لذا ماه مبارک رمضان یکی از عرصه هایی است که انسان می تواند به نورانیت خدا در وجود خود برسد. از همین رو باید برای دستیابی به نورانیت خدا، به صفات پاک الهی مزین شویم همچنان که خداوند صبور و غیور است لذا باید در مقابل مشکلات صبور باشیم و نسبت به دین و ناموس غیرت داشته باشیم. بی شک راه دستیابی به فضایل اخلاقی و کسب نور الهی، قران و اهل بیت(ع) هستند. کسی که با قران باشد قران دستش را می گیرد و او را به اعلا می برد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: ولایت فقیه نعمتی است که شکرانه آن قابل شمارش نیست. ایشان با نگاه مدبرانه خویش راهبرد سال را تبیین کردند که در راستای رفع مشکلات اقتصادی است. ایشان عالمی فقیه، اقتصاددان، سیاستمدار و علامه ای به مفهوم واقعی است. همه سخنان ایشان مبنای قرانی دارد.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به مولفه مصلح بودن پیامبران و صالحان عنوان کرد: اصلاح رابطه انسان با جامعه و اجتماع، از ماموریت های همه پیامبران و صالحان است. باید بنده خدا باشیم اما در زمین فساد نکنیم. فساد هم معنای وسیعی دارد. آنهایی که در جامعه یک بدعت بد را پایه گذاری می کنند و یا یکی را بی جهت می کشند و یا امثال این اعمال، مصداق فساد است. لذا پیامبران آمده اند تا در جامعه تحول ایجاد شود و منظورشان از بیان برخی امور، این است که بنده خدا باشید و مشرک نباشید و نسبت به پدر و مادر احسان کنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقشه راه سعادت و خوشبختی را برای انسان ها پیامبران برای انسان ترسیم کردند افزود: قران می فرماید: نقشه خدا این است پیغمبر به مردم بگو همه پیامبران امده اند نقشه راه سعادت دین را نشان دهند. بدانید نقشه درست در اختیار خداست، خدا اراده  کرده است این نقشه اجرایی شود، اگر بخواهیم به سعادت برسیم راهش این است و می خواهیم دین خدا اجرایی شود. بیان نقاط قوت و مقابله با نقاط ضعف. یعنی همه پیامبران الهی و همه کسانی که از سوی خدا رسالت داشتند امده اند نقاط قوت را بیان کنند و با نقاط ضعف مقابله کنند. مقام معظم رهبری دقیقا همین رسالت را امروز انجام می دهند و می فرمایند؛ برای رسیدن به یک تحول مطلوب باید نقاط قوت نظام را تقویت کرد و به مقابله نقاط ضعف رفت، و لذا از استحکام درونی جهت افزایش و تحکیم ایمان مردم به عنوان نقطه قوت نام می برند.

حجت الاسلام معبودی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقطه مشترک وظایف مردم و دولتمردان بیان کرد: بدانیم ما هم تحول مثبت و هم تحول منفی داریم. کسانی که تحول منفی را دنبال می کنند دشمنان هستند. دشمن هر کاری که مردم را به یاد انقلاب و اسلام می اندازد ان را از بین می برد. اسلام ناب، اسلام انقلابی است. تکرار نام امام و مطرح کردن تعالیم امام و ولایت فقیه و حضور پرشور مردم اهدافی است که دشمن به دنبال تخریب آن است و اینها تحول منفی است که دشمن بدنبال ان است اما ما دنبال تحول مثبت هستیم.

وی در پایان گفت: تحول مثبت یعنی اینکه ضعف ها را بدانیم و برطرف کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم. اینجاست که باید مردم را پای کار آورد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار