خبرهای داغ:

کسب جایگاه دوازدهم ایران توسط دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی نیچر ایندکس

شاهرود_ نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (Nature Index) نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا در بازه زمانی اول دسامیر ۲۰۲۱ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی خود را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۵۰۳۰۸۲
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

کسب جایگاه دوازدهم ایران توسط دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی نیچر ایندکسبه گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در رتبه‌بندی سال جاری این نظام در بین دانشگاه‌های ایران دانشگاه صنعتی شاهرود جایگاه ۱۲ را در دانشگاه‌های برتر ایران بدست آورد.
در نسخه جاری رتبه بندی نیچر ایندکس که تاریخ اول دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ را در بر می‌گیرد، کشور ایران در میان کشور‌های جهان حائز رتبه ۳۰ شده است (جدول ۱). بر اساس ۴ حوزه موضوعی کلی فیزیک، شیمی، زمین و علوم محیطی و علوم زیستی بهترین رتبه جمهوری اسلا می‌ایران در حوزه موضوعی فیزیک با رتبه جهانی ۲۷ بوده است. عملکرد ایران در ۴ حوزه موضوعی بر اساس تعداد و سهم مقالات در جدول (۲) نشان داده شده است.
در این رتبه بندی ۹۵ سازمان ایرانی حضور دارند که ۷۸ سازمان ماهیت دانشگاهی دارند. در بین کلیه سازمان‌ها دانشگاه شیراز با کسب رتبه ۹۲۱ جهانی در بین سازمان‌ها و نیز کسب رتبه ۷۵۴ جهانی در بین دانشگاهها، رتبه اول کشور را در هر دو بخش به دست آورده است.
گفتنی است نیچر ایندکس یک پایگاه اطلاعاتی متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در ۸۲ نشریه برترعلوم طبیعی مقاله چاپ کرده اند. نیچر ایندکس تعداد مطلق و تعداد سهم کسری از انتشار مقاله در سطح سازمانی و ملی را ارائه می‌دهد و به این ترتیب، شاخصی از خروجی و همکاری پژوهشی با کیفیت در سطح جهانی است. نیچر ایندکس به صورت ماهانه روزآمد شده و اطلاعاات یک دوره ۱۲ ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار