مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

تقویت پیام‌رسان‌های داخلی از تحولات مثبت سال گذشته در فضای مجازی کشور/ عدو شود سبب خیر...

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: اغتشاشات سال گذشته باعث شد پیام‌رسان‌های داخلی با انبوه کاربر مواجه شده و برای اولین بار به پیام‌رسان‌های داخلی نگاه واقعی معطوف شود.
کد خبر: ۹۵۰۲۵۱۴
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مهدی صرامی در نشست برخط «فضای مجازی در سالی که گذشت» که در کانال روبیکا نسرا یزد برگزار شد؛ اظهار کرد: در سال گذشته طراحی و برنامه‌ریزی‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های داخلی صورت گرفت و وزارت ارتباطات و نهاد‌های مختلف در این رابطه طرح‌های خوبی را ارائه کردند.

وی با اشاره به طرحی که در مجلس به‌اشتباه به‌عنوان طرح صیانت از فضای مجازی قلمداد شد، تصریح کرد: طرح حمایت از خدمات رسان‌های اجتماعی در مجلس دنبال شد و همچنان با فراز و نشیب‌هایی در حال پیگیری است.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با اشاره به نقطه عطف تحولات در فضای مجازی در سال گذشته گفت: هم‌زمان با شروع اغتشاشات در سال گذشته ارکان حاکمیت به این نتیجه رسیدند که نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی که مأمنی برای معاندان نظام شده است، تصمیم‌گیری قاطعی صورت گیرد.

صرامی افزود: تا قبل از وقوع اغتشاشات در کشور اتفاق‌نظری برای بسته شدن پلتفرم‌هایی که تعهدی برای سالم و امن سازی برنامه نداشتند، وجود نداشت؛ اما هم‌زمان با اغتشاشات حاکمیت به شکل یکپارچه نسبت به بسته شدن اینستاگرام، واتساپ و ... اقدام کرده و از تصمیم خود هم عقب‌نشینی نکرد.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران از دیگر برکات این تصمیم قاطع مبنی بر بسته شدن پلتفرم‌هایی، چون اینستاگرام، واتساپ و ... را تقویت زیرساخت‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی کشور عنوان کرد و افزود: در نیمه دوم سال گذشته جمعیت قابل‌توجهی از مردم کشور به پیام‌رسان‌های داخلی روی‌آورند.

وی با بیان اینکه حمایت دولت از این پیام‌رسان‌ها باعث شد جمعیت چندین میلیونی به این پیام‌رسان‌ها اضافه شود، ادامه داد: اغتشاشات سال گذشته باعث شد پیام‌رسان‌های داخلی با انبوه کاربر مواجه شده و برای اولین بار به پیام‌رسان‌های داخلی نگاه واقعی معطوف شد.

صرامی گفت: در سال گذشته ثابت شد کسب استقلال در فضای مجازی کاملاً قابل تحقق است و مردم ایران شایستگی داشتن پیام‌رسان سالم، امن و با کیفیت خدمات‌دهی بالا را دارند.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی تصریح کرد: سال گذشته برای کسب استقلال در حوزه فضای مجازی تحول صورت گرفت که منجر به توجه ویژه به پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی شد.

وی به تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی اشاره و ابراز امیدواری کرد: شورای عالی فضای مجازی از انفعال خارج‌شده و امسال نتایج مثبت تصمیم‌گیری‌های مهم این شورا را شاهد خواهیم بود.

صرامی با تأکید بر اینکه سال گذشته، سال تصمیمات بزرگ و مهم در حوزه سیاست گزاری فضای مجازی برای ایران بود و علیرغم فشارها، هجمه‌ها و فتنه‌آفرینی‌ها و اغتشاشاتی که توسط معاندان خارجی، فریب‌خورده‌ها و عناصر سرسپرده فرهنگی که در رسانه‌های رسمی کشور کسب آبرو کرده بودند و نهایتاً در اغتشاشات مقابل مردم ایستادند شاهد تحول مثبت در عرصه فضای مجازی بودیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار