مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

اسم هیچ متقاضی مسکن در اردبیل حذف نمی‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به هیچ وجه اسم متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از لیست حذف نمی‌شود بلکه تلاش بر پرداخت منابع در ماه‌های بعدی است
کد خبر: ۹۵۰۱۹۹۶
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

اسم هیچ متقاضی مسکن در اردبیل حذف نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،محبوب حیدری، اظهار کرد: برخی گلایه‌ها از درخواست مبلغ پرداختی قسط اول و دوم طرح نهضت ملی مسکن در فضای مجازی مطرح شده که ما اعلام کردیم قبل از عید ۴۰ میلیون و بعد از عید نیز ۴۰ میلیون تومان متقاضیان پرداختی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه قصد ما حذف اسم افراد از لیست متقاضیان نهضت ملی مسکن نیست بلکه تلاش ما بر این است تا متقاضیان را ترغیب به پرداخت مبلغ مورد نظر کنیم که قطعاً بر اساس این پرداختی‌ها اولویت انتخاب با متقاضیان پرداخت وجه خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در شهر اردبیل ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده و تاکنون ۱۵ هزار متقاضی وجه اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند و زمین برای ساخت پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در شهر اردبیل مشخص شده است.

حیدری افزود: واریزی مبلغ اولیه با توجه به تغییر قیمت‌ها در کشور مبالغ بیشتری بوده و ما نیز در اردبیل درخواست کردیم تا متقاضیان در ۲ قسط مبلغ ۸۰ میلیون تومان را واریز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مهلت اولیه برای پرداخت این مبلغ تا آخر فروردین ماه است ولی اگر متقاضی در پرداخت این مبالغ دچار مشکل شود، در ماه‌های آینده نیز می‌تواند واریزی داشته باشد تا با اولویت در انتخاب واحد بتواند صاحب سرپناه شود.

حیدری اضافه کرد: البته این موضوع به منزله واریز دیرهنگام نیست و ما در مدت مقرر باید مبلغ واریزی را در کنار تسهیلات پرداختی صرف هزینه ساخت واحدهای مسکونی کنیم تا به موقع این واحدها تحویل متقاضیان شود.

وی بیان کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اگر قصد خانه‌دار شدن در سریع‌ترین زمان را دارند، باید آورده خود را به موقع پرداخت کنند تا ما نیز بتوانیم واحدهای مسکونی را به موقع تکمیل و تحویل آنها دهیم.

حیدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: منابع مورد نیاز برای ساخت مسکن در این طرح از ۲ محل تأمین می‌شود که اولی مربوط به تسهیلات بانکی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان در شهر اردبیل و ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها است که بانک عامل نیست به تأمین آن اقدام کرده است.

وی دومین محل تأمین منابع برای ساخت این واحدها را آورده اشخاص اعلام کرد و گفت: اگر آورده اشخاص دچار نقصان و یا چالش شود، قطعاً در احداث و تکمیل این پروژه با چالش‌هایی روبه‌رو خواهیم شد و شایسته است به سرعت پرداختی‌ها انجام شود.

حیدری در مورد قیمت تمام شده واحدهای مسکونی نیز تصریح کرد: به هیچ وجه از هم اکنون نمی‌توان قیمت تمام شده واحدها را اعلام کرد بلکه در زمان تحویل قیمت تمام شده واحد مسکونی محاسبه و به متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی افزود: ما در طرح نهضت ملی مسکن با در نظر گرفتن تمام جوانب امر واجدین شرایط را در سطح استان به تعداد ۴۶ هزار و ۴۵۶ نفر اعلام کردیم که تعداد متقاضیان نهایی در سطح استان نیز ۳۷ هزار و ۱۵۰ نفر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: افتتاح حساب برای بیش از ۲۶ هزار و ۷۳۹ متقاضی انجام شده و شروع عملیات اجرایی هفت هزار و ۷۳ واحد را در قالب ۳۷ پروژه طرح جهش تولید مسکن در استان شاهد هستیم.

ارسال نظرات