خبرهای داغ:

پارک خطی فردوسی شاهرود به مناسبت روز اوتیسم آبی شد

شاهرود_ شهردار شاهرود گفت: ۱۳ فروردین ماه روز جهانی اوتیسم است که شهرداری شاهرود با منور کردن قسمتی از سطح شهر به رنگ آبی، نسبت به آگاه‌سازی در خصوص اوتیسم فرهنگ‌سازی کرده‌است.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۷۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

پارک خطی فردوسی شاهرود به مناسبت روز اوتیسم آبی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن احمدی در حاشیه بازدید از نورپردازی آبی پارک خطی فردوسی با توجه به امور افراد با نیاز‌های ویژه، افزود: این امر به‌منظور خشنودی خانواده‌هایی که عضوی از آنان دارای بیماری اوتیسم است و ارتقاء فرهنگ عمومی و در راستای آموزش نسبت‌به رفتار بهتر با فرد اوتیسمی در پارک فردوسی انجام‌شده است.
او با بیان اینکه اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است که در آنها، رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می‌شود و این اختلاف در ۲ زمینه رفتاری ازجمله نقص در ارتباطات اجتماعی و رفتار‌ها علایق یا فعالیت‌های تکراری و محدود بر روی فرد بروز می‌کند، ابراز داشت: شدت اختلاف طیف اوتیسم براساس نقص‌های موجود در افراد و ارتباط اجتماعی و روند رفتار‌های محدود و تکراری در ۳ سطح یک نیازمند حمایت، سطح دو نیازمند حمایت زیاد و سطح سه نیازمند حمایت بسیار زیاد تعیین می‌شود.
شایان ذکر است نورپردازی پارک خطی فردوسی به‌منظور حمایت از مبتلایان به این عارضه و یادآوری این روز به رنگ آبی درآمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار