رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد مطرح کرد؛

اختصاص بیش از ۲ هزار کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: برای اسکان نوروز سال ۱۴۰۲ با ایجاد ۱۴ پایگاه نوروزی تعداد ۲ هزار و ۱۱۹ کلاس در ۲۵۹ مدرسه استان تجهیز و مهیا شده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۹۸
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ احمد نعمتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از فروردین سال آینده، آمادگی‌ها برای پذیرش میهمانان از اسفندماه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش استان یزد به‌منظور میزبانی از مسافران نوروزی عید ۱۴۰۲ بیش از دو هزار و ۱۰۰ کلاس را در مدارس منتخب سراسر استان آماده و تجهیز کرده است.

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با بیان اینکه آموزش‌وپرورش هر ساله اقدام به آماده‌سازی مدارس منتخب خود جهت اسکان فرهنگیان و مسافر نوروزی در سطح استان می‌کند، ادامه داد: برای اسکان نوروز سال ۱۴۰۲ با ایجاد ۱۴ پایگاه نوروزی تعداد ۲ هزار و ۱۱۹ کلاس در ۲۵۹ مدرسه استان تجهیز و مهیا شده است.

نعمتی گفت: تعداد ۹۳ مورد از این کلاس‌ها دارای امکانات ویژه، ۷۱۰ مورد کلاس‌های نوع الف و ۱۱۹۸ مورد نیز کلاس‌های نوع ب است که برحسب امکانات و ظرفیت‌های موجود دسته‌بندی شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این نیز ۱۱۸ کلاس برای شرایط اضطرار و ۳۴ مورد از سایر ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش مانند سالن‌ها و دیگر مراکز آموزشی برای اسکان نوروزی مسافران در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد اظهار کرد: درآمدزایی از طرح اسکان مهمانان نوروزی در دستور کار ما نیست و دریافت مبلغ هم تنها برای تأمین هزینه‌های جاری است به‌ویژه در مواردی که میزبان فرهنگیان و معلمان و خانواده‌هایی هستیم که دانش‌آموز به همراه آن‌ها است.

وی ادامه داد: در طرح اسکان نوروزی معلم، در هر کجا و با هر شرایطی تکریم شود بنابراین هرچند تکریم همه میهمانان نوروزی در دستور کار ما قرار دارد، اما اولویت ما دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های فرهنگی است.

نعمتی بر تسهیل دسترسی مسافران به محل‌های اسکان در سراسر استان تأکید و عنوان کرد: آموزش‌وپرورش به‌منظور تسهیل فرایند رزرو این کلاس‌ها جهت اسکان سامانه eskan.medu.ir را طراحی کرده تا متقاضیان با مراجعه به آن به لیست اقامتگاه‌های آماده و موجود دسترسی داشته باشند و در صورت تمایل اقدام به رزرو آن‌ها کنند.

وی ادامه داد: حدود ۴۵۰ نفر از نیرو‌های آموزش و پروش استان به‌عنوان عوامل اجرایی اسکان نوروزی فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۲ فعالیت خواهند داشت.

نعمتی گفت: تلاش ما باید در مسیر ارائه خدمت بیشتر به مسافرین باشد و ضروری است امر نظارت دقیقاً انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار