رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد:

اجرای ۴۰ برنامه شاخص نوروزی در یزد/ جشن روزه اولی‌های یزد با اجرای سلام فرمانده برپا می‌شود

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از اجرای ۴۰ عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی، تبیینی و ورزشی ویژه ایام‌نوروز‌ در یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۹۳
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت امروز در نشستی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ویژه برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۲ از نیمه شعبان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد از تدوین ۴۰ عنوان ویژه برنامه شاخص فرهنگی، آموزشی، تبیینی و ورزشی در یزد خبر داد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن بزرگ تحویل سال در صحن حسینیه امیرچقماق در روز‌های ۲۹ اسفند و اول فروردین‌ماه و برگزاری جشن ویژه روزه اولی‌ها با اجرای سرود سلام فرمانده ۲ در همین مکان و با حضور ابوذر روحی در روز پنجم فروردین ماه از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد مسجد جامع را یکی از کانون‌های برگزاری رویداد‌های فرهنگی، هنری در نوروز با توجه به ایام ماه مبارک رمضان دانست و کرسی تلاوت، حلقه‌های معرفت، مشاوره، افطاری ساده، شب شعر رمضانیه، نمایشگاه عکس مسجد جامع و ایستگاه عفاف و‌حجاب را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مکان مقدس و تاریخی در ایام‌نوروز اعلام کرد.

وی با اشاره به برپایی ۲۰ نوروزگاه در نقاط مختلف شهری یزد گفت: میدان حج، پارک شهدای کوچه بیوک، پارک شهدا، گذر فرهنگ و هنر، پارک شادی، پارک بزرگ شهر، پارک شهدای هفتم تیر، پارک ازادگان، بلوار بسیج، باغ ملی و ... از جمله نوروزگاه‌هایی هستند که در شهر یزد برپا و برنامه‌های مختلفی در آن‌ها اجرا می‌شود.

صداقت برپایی کافه شهدا، اجرای سرود‌های پاتوقی و نمایشی، پخش کلیپ، ویژه برنامه‌های نوروزی و شب‌های رمضانی، اجرای تئاتر خیمه شب بازی و‌عروسکی، جشن ویژه کودک، ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و مشاوره، برپایی غرفه‌های تبلیغی ترویجی عفاف و‌حجاب را از جمله برنامه‌های در نظرگرفته شده در نوروزگاه‌ها از جمله میدان امیرچقماق و زندان اسکندریه و مدرسه ضیائیه برشمرد.

وی از اجرای ابر بازی‌ها و بازی‌های رومیزی در دو پارک غدیر و آزادگان به عنوان برنامه شاخص در ایام نوروز در یزد نام برد و گفت: این برنامه نشاط‌آور و ورزشی برای اولین بار در استان در نوروز رونمایی می‌شود و علاوه بر آن بازی‌های هیجانی و خانوادگی نیز در پارک‌ها، نوروزگاه‌ها و اماکن مختلف در این ایام برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برپایی موزه زنده یزد در عرصه تاریخی یزد را از اصلی‌ترین برنامه‌های نوروزی امسال عنوان کرد و ادامه داد: موزه زنده یزد در چهار قالب صنایع دستی یزد، مفاخر و بزرگان، روایت‌ها و تاریخ یزد و آداب و رسوم مردم برپا می‌شود.

وی برپایی ایستگاه‌های آموزش شهروندی، اجرای جشنواره سفره هفت سین، اجرای ویدیو مپینگ در بقعه دوازده امام، اجرای تور یزدگردی با استفاده از اتوبوس ویژه گردشگری، اجرای تور بافت گردی ویژه خانواده‌های یزدی، توزیع کارت پستال یزد با معرفی ۲۰ نقطه از اماکن تاریخی یزد و تهیه کیوآرکد برای بنا‌های تاریخی را از دیگر برنامه‌های نوروزی در یزد نام برد.

ارسال نظرات