خبرهای داغ:
هادی سیاسی:

گام دوم انقلاب به دنبال تمدن سازی است / انقلاب ما یک انقلاب جهانی است

همدان- هادی سیاسی با بیان اینکه گام دوم انقلاب به دنبال تمدن سازی است، گفت: گام دوم انقلاب مقدمه‌ای برای تمدن نوین جهانی است.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۰۴
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی مراد کیانی در گردهمایی مربیان، هادیان، رابطین نمایندگی و خبرنگاران بسیج که در نمازخانه سپاه ناحیه همدان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب چهار محور دارد.

وی با بیان اینکه این بیانیه نقشه راه ۴۰ سال و یک سیاست‌نامه است که نظیر آن را در بین امت اسلامی نداشتیم، گفت: در قرن معاصر، سندی با این دقت، ظرافت و هدفمند برای ۴۰ سال امت اسلام و کل جهان تنظیم شده است.

این هادی سیاسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در محور اول این بیانیه، گذشته انقلاب یا سرگذشت انقلاب را بیان می‌کند و در محور دوم دستاوردهای آن را بیان می‌کند که در چله اول انقلاب چه دستاوردهایی داشتیم.

وی با بیان اینکه ایشان در محور سوم آسیب‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و در محور آخر راهبردها را بیان می‌کند، عنوان کرد: راهبرد به معنای برنامه‌های بلند مدت است چرا که بیانیه گام دوم انقلاب یک برنامه بلند مدت برای ۴۰ سال است و زمان ابلاغ آن در روز ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ است؛ درست زمانی که چهلمین سال انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد.

کیانی با اشاره به اینکه امروز  بیش از ۴سال از صدور این بیانیه گذشته است و یکی از مخاطبین این بیانیه که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند نسل جوان است، گفت: بیانیه گام دوم چراغ راه ما است و هرکسی می‌خواهد قدم بردارد باید این نقشه جلو راهش باشد.

وی با بیان اینکه ما در راستای سیاست‌ها و اهداف رهبر معظم انقلاب درست حرکت نکردیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در بند اول بیانیه می‌فرماید در بین کشورهای تحت ستم کمتر کشوری است که اقدام به انقلاب می‌کند و این انقلاب به تغییر حکومت می‌انجامد اما انقلاب اسلامی علاوه براینکه حکومت را تغییر داد، این انقلاب به عنوان یک پدیده زنده است و استمرار دارد و این انقلابی است که باید به دست حضرت حجت (عج) برسد.

این هادی سیاسی عنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب جهانی است و قابل مقایسه با انقلاب فرانسه، هند و اکتبر روسیه نیست؛ انقلاب ما به عنوان یک پدیده زنده و مقیاس آن جهانی است و قابل قیاس با رنسانس است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت تمدن‌هایی شکل گرفته، خاطرنشان کرد: برخی تمدن‌ها ملی و منطقه‌ای هستند در کشورهای مختلف تمدن داشتیم اما تمدنی که جهانی باشد یک تمدن هلنی، اسلامی و غرب داشتیم هلنی به روم باستان برمی گردد که مکتب‌های فلسفی و اندیشمندان متعدد داشتند، اما با ظهور اسلام، پایه کار تمدن اسلامی بود.

کیانی گفت: صاحب نظران این مکتب حضرت رسول(ص) و ائمه معصوم(ع) و علما و دانشمندانی که در طول تاریخ بودند و محور اینها خدا بود و ارتباط با خدا را قطع نکرده بودند و تمدنی نیز شکل گرفت که این تمدن غرب بود، دین حاکم بر غرب مسیحیت بود مسیحیتی که بخش عمده‌ای از آموزه‌ها و ریشه‌های دینی آن تحریف شده بود؛ در حالی که آموزه‌های دینی ما آموزه‌هایی هستند برای ابد، چرا که قرآن برای جامعه بشری تا ابد آمده است.

وی ادامه داد: تمدن غرب، دین را کنار گذاشت در حالی که تحریف شده بود و مذهب پروتستان را به وجود آوردند و به تعبیر دیگر اصلاحات را به وجود آوردند و انسان را به جای خدا محور قرار دادند.

این هادی سیاسی بیان کرد: یکی از محورهای تمدن غرب اومانیسم یا خدامحوری است؛ تمدن غرب در درون خود مکتب‌های مختلفی به وجود آورد.

وی ادامه داد: پایه کاری مکتب لیبرالیسم و مکتب مارکسیسم امور مادی است؛ مارکسیست‌ها آمدند گفتند خدایی وجود ندارد و خدا را انکار کردند و نظام خانواده برایش اهمیت ندارد.

کیانی با بیان اینکه آموزه‌های تمدن غرب همه چیز را به حاشیه برد از جمله زندگی مجردی و... ابراز کرد: هدف نهایی رهبر معظم انقلاب رسیدن به یک تمدن جدید است به نام تمدن نوین اسلامی، خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی؛ ما در این ۴۰ سال باید به تمدن نوین برسیم.

وی با بیان اینکه در این پیچ تاریخی تمدن غرب رو به افول است، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که آمریکا و تمدن غرب چه وضعیتی دارد؛ سال ۱۹۴۱ که ژاپن به پایگاه نظامی آمریکا در جزایر هاوایی حمله کرد آمریکا با بمب اتم جواب داد و هیچ کشوری در این دوران بیش از ۷۰ سال جرات نمی کرد یک گلوله به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک کند، اما ما پایگاه نظامی آمریکا را در عین الاسد از بین بردیم.

این هادی سیاسی گفت: گام دوم انقلاب به دنبال تمدن سازی است و مقدمه‌ای برای تمدن نوین جهانی است.

در پایان این مراسم از رابطین، هادیان سیاسی و خبرنگاران بسیج تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار