خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان:

مسمومیت دانش آموزان کشور قطعه‌ای از نقشه منحوس دشمن و جنایت بزرگ است

همدان- جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مسمومیت دانش آموزان کشور هم قطعه‌ای از نقشه منحوس دشمن و جنایت بزرگ است، گفت: نسل جوان ما جانانه در راه آرمان‌ها مستحکم و محکم ایستاده‌اند.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۱۹
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ ابراهیم بختیاری در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی و نخبگان اقتصادی شهرستان همدان که در سالن ابن سینا برگزار شد، با اشاره به پیام سوره مبارکه عصر بر استفاده از زمان برای رسیدن به قرب الهی تاکید و بیان کرد: بر اساس آیات این سوره کسی که عمر خود را قدر نشناسد و از دست دهد خسران کرده است.

وی گفت: کسانی که به خداوند ایمان آوره و به آن اکتفا نکرده و عمل صالح انجام می‌دهند دچار خسران نشده و عمر خود را قدر شناخته‌اند بنابراین کسی که می‌خواهد سرمایه عمر خود را پاس بدارد باید اینگونه باشد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: شهدای گرانقدر ما نمونه کامل و بارز از کسانی بودند که از زمان استفاده کردند چرا که ایمان آورده و به معنای واقعی عمل صالح انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه عمل صالح، عملی است که انسان را به پرواز درآورده و به مقام قرب الهی برساند، ادامه داد: یکی از فضاها و لحظات مناسب برای رسیدن به قرب الهی لحظات ماه مبارک شعبان است که بسیار باعظمت است که با رحمت و رضوان الهی آمیخته است، به طوری که این ماه پله‌های ترقی و راه میانبری است که خداوند برای بندگان قرار داده، بنابراین باید از تمام لحظات این ماه بهترین بهره‌ها را برد چرا که شعبان ماه جلب محبت الهی است.

بختیاری با بیان اینکه خداوند در آیات آخر این سوره به مومنان دستور می‌دهد بعد از ایمان و عمل صالح، تواصی به حق داشته و حق را بپذیرند، گفت: اگر امروز جامعه جهانی این همه گرفتاری را برای خود ایجاد کرده و مکاتب غرب یکی پس از دیگری گرفتار است،  به دلیل آن است که تواصی به حق نداشته و حق را نپذیرفته است بنابراین به بن بست رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در طول این 1400 سال و 60 سال اخیر که نهضت امام راحل آغاز شده قرآن کریم را به عنوان قانون الهی داریم و پیامبر(ص)، امام و ولی مجریانی کاملی برای آن هستند که  این سعادت انسان‌ها را رقم خواهد زد اما اگرغرب گرفتار شده به دلیل آن است که قوانین ناقص دارند و به خاطر تسلط خطوط 250 ساله بر چشمه‌هایی از دانش، فرهنگ و اقتصاد خود را بر کشورهای در حال توسعه تحمیل می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان در توضیح تواصی به حق، به اهمیت علم و پژوهش اشاره و بیان کرد: اگر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مساله علم و پژوهش را مقدم بر معنویت و اخلاق دانسته‌اند به دلیل اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، فقیه مجاهد روشن فکر  و خورشید درخشان عالم در طول 33 سال زعامت همواره بر علم و پژوهش تاکید داشتند، گفت: اگر در فتنه 1401 که دشمن نادان و احمق آمده بود که بر چهره خورشید خاک بپاشد، به فضل الهی و با بیداری ملت ایران و با ایستادگی جوانان و مردمان این مملکت این فتنه هم شکست خورد.

بختیاری با بیان اینکه بنابر فرمایشات رهبری علم و پژوهش بر معنویت و اخلاق برتری دارد، گفت: وسیله برتری و صدور انقلاب و و سیله ارزش‌های الهی، علم است بنابراین ضروری است بر چشمه‌های روشن دانش مسلط شویم تا بتوانیم همواره در مسیر حق باشیم و دشمنان را شکست دهیم.

وی با اشاره به آیات آخر سوره مبارکه عصر که بر تواصی به صبر تاکید شده، افزود: يكى از اركان اصلى سعادت و موفقیت انسان‌ها تواصی به صبر و داشتن شکیبایی و استقامت است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان  با تاکید بر اینکه بدون صبر و استقامت، درخت ايمان به ثمر نمى‌نشيند و اعمال صالح انجام نمى‌گيرد و  تواصی به حق در جامعه انسانى تحقق نمى‌يابد، اظهار کرد: اگر ایمان آورده عمل صالح انجام داده و حق را پذیرفتیم اما در راه حق صبوری و شکیبایی به خرج ندهیم قطعا گرفتار میشویم.

وی با بیان اینکه باید در برابر مشکلات استقامت داشته و صبوری کنیم و نقشه دشمنان را بشناسیم که در این صورت ایمان ما کارایی خواهد داشت، گفت: آرمان خواهی انسان مستلزم صبر و رنج است.

بختیاری با اشاره به وجود مشکلات در جامعه، صبر و استقامت در راه آرمان‌ها را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: باید همانگونه که در صدر اسلام استقامت کردند ما نیز در راه آرمان‌ها در برابر مشکلات صبر و استقامت داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی اضافه کرد: جبهه حق شکست ندارد و اگر در راه آرمان‌ها صبر پیشه کنیم و بر پیمانی که با خدا بسته بمانیم، به طور قطع خداوند متعال نیز ما را کمک خواهد کرد که راه روشن است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر اینکه اگر امروز دشمنان برای مقابله با ما به پا خاسته‌اند به دلیل آن است که بر حق هستیم، یادآور شد: اگر می‌بینیم دشمنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس کاری ندارند و اقدامی علیه آنها ندارند به دلیل آن است که همچون گاو شیرده هستند اما ما هیچگاه در برابر دشمنان کوتاه نیامده و نخواهیم آمد بنابراین دشمنی‌های خود را علیه ما بیشتر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مسمومیت دانش آموزان کشور هم قطعه‌ای از نقشه منحوس دشمن و جنایت بزرگ است، اظهار کرد: نسل جوان ما با وجود آن که امام (ره) و شهدا را ندیده و دوران انقلاب را درک نکرده‌اند اما جانانه در راه آرمان‌ها مستحکم و محکم ایستاده‌اند بنابراین دشمن به دنبال انتقام از این نسل است که البته این دشمنی‌ها مسبوق به سابقه است و در زمان جنگ هم از این اقدامات استفاده می‌کرد.

بختیاری با اشاره به جنگ‌های پیچیده دشمنان علیه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه آنها دیگر توان رویارویی با ملت ایران را ندارند، خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌داند اگر در حوزه نظامی خطایی از او سر بزند به فاصله 400 ثانیه تمام منافع آنها با موشک‌های ما با خاک یکسان خواهد شد بنابراین به عملیات ایذایی رو آورده است.

وی عنوان کرد: دشمن در این توطئه حمله و هجمه به دانش‌آموزان هم قطعا با ایستادگی ملت با شکست روبرو خواهد شد، همان گونه که در تمام توطئه‌ها و اقدامات خبیثانه با شکست مواجه شده است.

وی در پایان سخنان خود به فعالیت 256 گروه جهادی در سطح شهرستان همدان اشاره و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در دو بخش خواهر و برادر به خوبی سازماندهی شده‌اند که در زمینه‌های مختلف مردم داری و مردم یاری می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار