خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

اعزام سه هزار نفر زائر راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور/راهیان نور یک فناوری غنی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است

سرهنگ برین عنوان کرد: تا به امروز از ۸ هزار نفر تعهد استان، سه هزار نفر از طریق محلات به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند و ۵ هزار نفر با احتساب دانشجویی و محلات در طول روزهای آینده به این مناطق اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۲۴
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، ظهر امروز نشست خبری معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با محوریت اختتامیه کنگره شهید حسن پور و تبیین برنامه های اردوی راهیان نور استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ حمزه برین در این مراسم بیان کرد: یکی از ماموریت های بزرگ بسیج و سپاه و رویکرد ما بزرگترین مانور فرهنگی کشور در قالب اردوهای راهیان نور و اعزام علاقمندان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور است.

وی گفت: راهیان نور یک فناوری است. در دنیایی که دشمنان در صدد از بین بردن ارزش ها و آرمان های انقلاب هستند و تمام تلاش آنها این است که مصادیق انقلاب را کمرنگ کنند، دوران دفاع مقدس بهترین چراغ راه و ستاره راهنمای نسل امروز است و لذا اعزام ها با رویکرد حفظ ارزش ها و گسترش ارزش ها و آشنایی نسل جدید انقلاب با رشادت های رزمندگان و ایثارگران و شهدا در ابعاد مختلف رزمی، جهادی، از خود گذشتگی و ایستادگی و مقاومت کسانی است که در سخت ترین شرایط برای انقلاب و آرمان خود رشادت کردند و امروز این اقدام بزرگ فرهنگی درحال جریان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: چهل سال تاریخ پرافتخار انقلاب را پشت سر گذاشتیم و یک مسیر پیش رویی را در مقابل داریم و قطعا این مسیر روشن به واسطه تکیه به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است. وقتی همه دنیا هم قسم شدند انقلاب اسلامی را از پای درآورند، نقش رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود که نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار شهید از اقشار مختلف جامعه و در سنین مختلف بعنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند. دشمن طی هشت سال دوران دفاع مقدس در آرزوی متوقف کردن انقلاب طی شد و امروز دشمن، چهل سال است که آرزوی دشمن در توقف انقلاب نقش بر آب شده است و بی شک راه مقابله با این حجم از دشمنی، احیای فرهنگ پرمحتوای شهداست.

وی افزود: امروز قطعا توجه به فرهنگ دفاع مقدس سرعت حرکت انقلاب را بیش از پیش افزایش می دهد و می توانیم چله دوم را با سرعت بیشتری طی نماییم. لذا بر ماست که الگوهای دفاع مقدس را برای آشنایی نسل جدید و نیز احیای این فرهنگ پرمحتوا احیا نماییم.

سرهنگ برین در ادامه تصریح کرد: شهدا برای شهید شدنشان دلیل و الگوی دفاع مقدسی داشتند و قطعا اگر این فرهنگ نبود ما در دفاع مقدس هم دچار مشکل می شدیم و امروز اگر امید داریم که دشمنان در نقشه های خود شکست می خورند لازمه اش این است که مردم با همان مدل فرهنگ دفاع مقدس ایستادگی داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه راهیان نور متوقف در یک زمان نیست یادآور شد: چند سالی است که یادمان ها عملیاتی در جنوب و غرب کشور، در طول سال چندین بار ظرفیت پذیرش زائرین را یافته اند. در حوزه دانش آموزی برای حضور مقاطع نهم، دهم، دوازدهم در دو مرحله از سال برنامه ریزی شده است. در حوزه محلات، فقط برای دهه نوروز برنامه ریزی شده و لذا راهیان امروز در ایام سال برقرار است و زمینه های حضور مردم در محل قدمگاه شهدا فراهم است. ستاد راهیان نور سپاه استان قزوین نیز با تمام توان تلاش می کند تا ظرفیت لازم را برای حضور بیشتر زائرین ایجاد نماید.

وی افزود: امسال طی هفته های اخیر، اردوی دانش آموزی در دو مرحله شروع شده و از نوزده اسفند تا دو فروردین ماه سال جدید اردوی راهیان نور محلات اجرا خواهد شد. تا به امروز از هشت هزار نفر تعهد استان، سه هزار نفر از طریق محلات به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند و ۵ هزار نفر با احتساب دانشجویی و محلات در طول روزهای آینده به این مناطق اعزام می شوند که هزار نفر شامل قشر دانشجویی و ۴ هزار نفر قشر مردمی و محلات می باشد.

سرهنگ برین با اشاره به مناطق عملیاتی مورد بازدید زائرین یادمان های جنوب کشور بیان کرد: این اردوها از خوزستان پادگان دوکوهه در شهر اندیمشک شروع می شود و با توجه به دوره پنج روزه دانشجویی، این قشر یادمان های بیشتری را دیدار خواهند کرد. تمام تلاش ما این است که فضایل شهدا و فرهنگ زیست شهدایی و رزمندگان رشید اسلام و به ویژه عملیات های استان قزوین از سوی راویان مستقر به خوبی روایت شود. همچنین راویان همراه و روحانیون همراه کاروان نیز نسبت به جهاد تبیین و بیان جایگاه ایران اسلامی و نقش رزمندگان می پردازند.

وی با اشاره به محل اسکان زائرین استان قزوین اضافه کرد: دو اردوگاه شامل اردوگاه شهر خرمشهر با ظرفیت ۸۰۰ نفر و اردوگاه شهید مسعودیان اهواز با ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده پذیرایی از زائرین محترم می باشند و در هر دو اردوگاه برای زایران برنامه های خوبی در نظر گرفته شده است. امسال ۳۶ هزار دانش آموز جامعه هدف داشتیم که چهار هزار نفر برای این اردوها هدف گذاری شده و به واسطه کمبود اعتبارات دولتی و فضای کافی، فقط ۱۲۷۸ نفر دانش آموز به این اردوی بزرگ فرهنگی اعزام شدند هزینه این سفر یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان برای یک هر نفر است که با توجه به آورده سپاه از هر دانش آموز ۲۵۰ تومان دریافت شده است. 

سرهنگ برین بیان کرد: در بحث دانشجویی صد در صد امور به عهده ناحیه بسیج دانشجویی با مشارکت دانشگاه ها است که ۲۳۰۰ نفر برنامه ریزی کردیم که در حال حاضر ۴۰۰ نفر اعزام شده اند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار