خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسنی:

طلایی‌ترین دوران زندگی بشر جوانی است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: طلایی‌ترین دوران زندگی بشر جوانی است و جوانی قطعه‌ای از بهشت است.
کد خبر: ۹۴۹۶۹۵۵
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

طلایی‌ترین دوران زندگی بشر جوانی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جشن‌ میلاد حضرت علی اکبر(ع) که در سپاه ناحیه همدان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: طلایی‌ترین دوران زندگی بشر جوانی است و جوانی قطعه‌ای از بهشت است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که فرمود «ياران قائم، جوان اند و پيران، ميان آنان نيستند، جز به اندازه سرمه چشم يا نمك در توشه كه كمترين اندازه را ميان ره‌‏توشه دارد»، افزود: امام صادق(ع) نیز می‌فرماید در جوانی ظرفیت عبد شدن، هست یعنی بنده خدا شدن نه بنده شیطان؛ در صورتی که آن را درک کنیم و پیامبر اکرم (ص) نیز توبه در سنین جوانی را بهتر و پسندیده‌تر بیان می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه چرا اکثر یاران حضرت از جوانان هستند و چه تناسبی بین جوانی و ظهور منجی وجود دارد؟ گفت: جوان صفای باطن دارد، بنابراین اولین ویژگی جوانان نشاط و شادابی و دومین ویژگی عاشق شدن است؛ حضرت علی اکبر(ع) در اوج عاشقی با خدا بود.

وی با اشاره به اینکه به صورت طبیعی دوران جوانی، دوران نشاط است اما این هنر نیست چراکه برای کسب و به دست آوردن آن تلاش نکردیم، ادامه داد: هنر به این است جوانان نشاط را از دوران جوانی بگیرند و ایمانشان را تثبیت کنند؛ حضرت علی (ع) فرمود «مومن دائماً با نشاط است».

حسنی ابراز کرد: آخرین احساسی که انسان در اوج تقرب پیدا می‌کند لذت ملاقات با خدا است؛ سرور و شادی به متقین تعلق دارد و همان گونه که حضرت علی(ع) می‌فرماید «ياد خدا سرور و شادى خاطر اهل تقوا و لذّت و بهشت اهل يقين است» و برعکس افراد بی تقوا افسرده هستند و فقط درجات افسردگی آنها فرق می‌کند چراکه دنیایی بودن افسردگی دارد و به اندازه هر لذتی (مادی و دنیایی) اندوهی است.

وی با اشاره به اینکه نباید به ظاهر پوشالی غرب توجه کرد چراکه همه آن ظاهرسازی است، بیان کرد: خداوند عالمیان نشاط را در ذکر خود و اولیای خودش قرار داده است و خوش بودن و حال خوب در مجالس اهل بیت (ع) و در مجالس شهدا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: اگر جوان ما با خدا آشنا شود و عوامل مزاحمی که رابطه جوان با خدا را مخدوش می‌کند برداشته شود عاشقانه خدایی می‌شود.

وی ابراز کرد: حضرت علی اکبر(ع) چند ویژگی خاص داشت که او را ممتاز می‌کرد؛ اولین ویژگی مقامی نزدیک به مقام عصمت بود، دومین ویژگی شجاعت و دلیری، سومین ویژگی مقام عظیم در زیارت عاشورا و چهارمین ویژگی تجلیل امام زمان از ایشان است.

حسنی با بیان اینکه قرآن کریم سه نوع جوان به ما معرفی می‌کند، عنوان کرد: گروه اول جوان خود باز است که این جوان در جامعه هضم می‌شود همانند آب که در هر ظرفی بریزند به قالب همان ظرف در می‌آید و رنگ دیگران را می‌گیرد.

وی ادامه داد: شعار این گروه «خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو» است بنابراین از دید این گروه اگر می‌خواهیم از چشم دنیا نیفتیم باید تن به استعمار نرم دنیا بدهیم و سبک زندگی خود را غربی کنیم که نتیجه آن این است وقتی از اهل جهنم سوال می‌شود که چرا جهنمی شدید؟ می‌گویند پیوسته با اهل باطل همنشین وهم صدا بودیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه قرآن ملاک حق را اکثریت نمی‌داند بلکه ملاک حق و حقیقت است، گفت: دومین گروه جوان خودساز است، که در جامعه در برابر آلودگی‌ها مقاومت می‌کنند، همانند اصحاب کهف که خداوند در مورد آنها می‌فرماید جوانانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده‌اند و ما بر هدایت آنها افزوده‌ایم.

وی یادآور شد: گروه سوم جوانان دگر ساز هستند که علاوه بر خود تلاش می‌کنند جامعه را به بهترین شکل ممکن تغییر دهند همانند حضرت ابراهیم (ع) و امام خمینی (ره).

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار