خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین؛

بیش از ۵ هزار محتوای مجرمانه از فضای مجازی حذف شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن اشاره به اجرای ۵ مرحله طرح پایش و پاکسازی، از حذف بیش از ۵ هزار محتوای مجرمانه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۴۶
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج؛ حسین رجبی درخصوص اقدامات یکساله معاونت فضای مجازی دادستانی مرکز استان قزوین گفت: امروزه فرصت فضای مجازی در سایه عدم نظارت های دقیق به تهدید تبدیل شده و بستر وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی محسوب می شود و به همین خاطر کنترل و نظارت بر این فضا همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه بوده و هست.

وی افزود: در همین راستا شورای فضای مجازی دادگستری استان قزوین تشکیل و رصد، تشخیص، کشف، شناسایی و کنترل مجرمین و محتوای منتشره در شبکه های اجتماعی از اهداف این شورا است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: بر اساس اقدامات صورت گرفته کاهش 5 درصدی میانگین پرونده با عناوین اتهامی مرتبط با فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است.

دادستان مرکز استان همچنین اظهار داشت: تاکنون دوازده جلسه کمیته رصد و تشخیص ناهنجاری های فضای مجازی نیز تشکیل شده که در این راستا بیش از 95 درصد از مجرمین و هنجارشکنان فضای مجازی استان شناسایی و تحت رصد قرار دارند.

رجبی تاکید کرد: با شناسایی کاربران شاخص و تاثیرگذار از جمله عکاسان، آرایشگران، هنرمندان، بلاگرها، پزشکان و... و با اجرای 5 مرحله طرح پایش و پاکسازی فضای مجازی؛ بیش از 5 هزار محتوای مجرمانه حذف شد.

این مقام قضایی یادآور شد: بانک اطلاعات کاربران شاخص، مدیران گروها و کانال ها نیز تشکیل شده و فعالیت این افراد نیز پیوسته تحت رصد و نظارت دستگاه های متولی قرار دارد و با ایجاد شعب تخصصی رسیدگی در دادسرا ها و محاکم، جرائم فضای مجازی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

گفتنی است رجبی در پایان تشکیل 3 نشست کمیته عملیات روانی، تشکیل تیم واکنش سریع، برگزاری نشست با فعالان موثر فضای مجازی از جمله اصحاب رسانه، حوزه هنری، بسیج رسانه و غیره را از دیگر اقدامات مهم معاونت فضای مجازی دادستای مرکز استان قزوین دانست.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار