مدیر شرکت نفت کهگیلویه و بویراحمد:

ضعف مدیریتی در 5 جایگاه سی ان جی شهرداری یاسوج/ 13 میلیون لیتر نفت سفید در روستا‌های استان توزیع شد

خشایی با بیان اینکه «دو درصد بیشتر از سال گذشته توزیع نفت سفید داشتیم» گفت: تاکنون بیش از 13 میلیون و 500 هزار لیتر در سطح استان نفت سفید توزیع کردیم، بیش از 22 هزار خانوار نفت سوز داریم، که این خانوار‌ها 4 نفره یا بیشتر هستند.
کد خبر: ۹۴۹۵۰۳۵
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از دوره کرونا مصرف روزانه بنزین استان به یک میلیون لیتر می‌رسد که بیش از یک و نیم درصد از سال‌های گذشته است، از این رو از همشهریان و هم استانی‌های عزیز انتظار داریم که در این خصوص صرفه‌جویی بیشتری کنند.
سالار خشایی اظهار کرد: دلیل این افزایش مصرف افزایش تعداد خودرو‌ها و همچنین تک سرنشین‌ها است. فرهنگ استفاده از خودرو خیلی کم است و مردم می‌توانند خیلی از فعالیت‌های روزانه‌شان را بدون خودرو انجام دهند.
ضعف مدیریتی در 5 جایگاه سی ان جی شهرداری یاسوج
خشایی گفت: در بحث جایگاه‌های سی ان جی، 9 جایگاه در اختیار شهرداری‌ها است و 20 جایگاه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، 20 جایگاه بخش خصوصی به خوبی اداره می‌شود و هیچ مشکلی با این جایگاه‌ها نداریم.
خشایی با بیان اینکه «دولت برای اینکه به شهرداری‌ها از نظر درآمدی کمک کند برخی جایگاه‌ها را در اختیارشان قرار داده است» گفت: جایگاه‌های شهرداری سی سخت، گچساران و دهدشت نیز مشکلی ندارند، 5 جایگاه در شهرستان بویراحمد در اختیار شهرداری یاسوج است و صفر تا صد مسوولیت آن با شهرداری است.
خشایی با بیان اینکه این جایگاه‌ها به خوبی اداره نمی‌شوند و مشکلاتی دارند افزود: شهرداری با بهره بردار قرارداد بسته است و بهره برداران نیز هزینه‌ای برای بهبود وضعیت جایگاه‌ها نمی‌کنند.
خشایی با بیان اینکه «دولت تصمیم گیرنده تغییر در مدیریت جایگاه‌های شهرداری است» اظهار کرد: اگر آقای شهردار توان مدیریت جایگاه را ندارد باید ابلاغ کند، نامه به شورای تأمین شهرستان ارسال شود و فرد با تجربه دارای دانش فنی سی ان جی انتخاب شود.
خشایی با بیان اینکه شهرداری یاسوج باید تجهیزات و امکانات جایگاه‌ها را به روز کند و هزینه‌هایی بکند، اظهار کرد: در یاسوج فردی را شهرداری معرفی کرد و این فرد نیز کار را ر‌ها کرده و رفته است، شهرداری نباید فقط به فکر کسب درآمد از جایگاه‌ها باشد، بلکه باید هزینه هم بکند.
خشایی بیان کرد: جایگاه‌ها باید به خوبی در مدار قرار داشته باشند، انتظار داریم شهرداری همکاری کند یا اینکه اگر نمی‌توانند واگذاری کنند.
وی گفت: قراردادی که با شهرداری یاسوج بسته‌ایم قرارداد 24 ساعته فعال جایگاه است، اگر به هر دلیلی نتوانند باید اعلام کنند که نمی‌توانند مدیریت کنند.
خشایی بیان کرد: در صورتی که بگویند نمی‌توانیم اداره کنیم ما بر اساس قرارداد عمل می‌کنیم، چندین بار نیز مکاتبه کرده‌ایم که جایگاه‌های فعلی با شرایط مدیریتی فعلی پاسخگوی مردم نیست، انتظار داریم جناب آقای شهردار تجدیدنظری کنند یا با شرکتی که بتواند مدیریت خوبی کند قرارداد ببندند.
وی گفت: یکی از عوامل اصلی صف‌های طولانی نیز خارج شدن دو جایگاه سوخت بنسنجان از مدار است که در ماه های اخیر دچار حادثه شدند.

ضعف مدیریتی در 5 جایگاه سی ان جی شهرداری یاسوج/ توزیع 13 میلیون لیتر نفت سفید در روستا‌های استان

ایمنی مخازن شهر یاسوج
خشایی در خصوص استقرار مخازن نفتی در شرکت نفت و چسبیده به شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: قبلاً این منطقه مسکونی نبود و مخازن 40 سال گذشته در این منطقه ساخته شده‌اند، ولی در حال حاضر نیز این مخازن محسور شده است و ایمنی خوب و به روزی دارد.
35 جایگاه سوخت در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
خشایی بیان کرد: در 35 جایگاه سوخت استان خوشبختانه حتی ثانیه‌ای تعطیلی جایگاه را نداشتیم، ضمن اینکه ذخیره سوخت 48 ساعته را پیش‌بینی کرده‌ایم و مشکلی نداریم، همچنین انبار شرکت پاسخگوی نیاز‌های اضطراری نیز هست.
وی گفت: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی وظیفه تأمین، توزیع، حمل و نگهداری فراورده‌های نفتی را دارد، در سطح استان سه ناحیه عرضه سوخت داریم، دو ناحیه در گچساران، یک ناحیه در دهدشت و یک ناحیه در شهرستان بویراحمد به عنوان ناحیه مرکزی است.
خشایی بیان کرد: فراورده‌های نفتی گچساران و دهدشت از ماهشهر و اهواز بصورت مستقیم ارسال می‌شوند و به دست مردم می‌رسد. سوخت ناحیه مرکزی از انبار بوشهر و اصفهان و. . به بویراحمد ارسال و توزیع می‌شود.
خشایی اظهار کرد: توزیع فراورده‌های نفت و گاز با خرید جایگاه دار و توسط آن‌ها توزیع انجام می‌گیرد. در سطح استان 34 جایگاه عرضه سوخت مایع داریم، 29 جایگاه عرضه سوخت گاز داریم. توزیع بنزین و نفت و گاز در جایگاه‌ها توسط مالکین جایگاه صورت می‌گیرد.
خشایی به توزیع نفت سفید اشاره کرده و گفت: توزیع نفت سفید از طریق فروشندگان روستایی، عشایری و شهری صورت می‌گیرد. فروشندگان شهری نیز با ما در تماس هستند و خریداری می‌کنند.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان افزود: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نقش نظارت‌کننده در توزیع نفت برای روستاییان و عشایر را دارد، فروشندگان روستایی و عشایری با ادارات تعاون روستایی و امور عشایر هماهنگی می‌کنند و از این طریق متقاضی نفت سفید می‌شود.
بیشترین متقاضی نفت سفید در بخش زیلایی است
خشایی اضافه کرد: اکثر روستا‌های ما صعب العبور هستند و با بارش‌ها راهشان بسته می‌شود. به این نتیجه رسیدیم که اوایل شهریورماه مخازن این مناطق پر شود. بصورت یکجا و اعتباری نفت سفید روستاییان در مخازن ذخیره می‌شود. ممکن است برخی روستاییان به موقع خریداری نکنند و با کمبود سوخت مواجه شوند. ما این آمادگی را داریم در صورتی که زیرساخت‌های موجود آماده باشند عرضه داشته باشیم. بیشترین متقاضی نفت سفید ما در زیلایی است. در روز‌های قبل که راه زیلایی بسته شده بود ما راه‌های جایگزین را جایابی کردیم برای اینکه نفت را انتقال دهیم، این جایابی برای ما هزینه‌هایی داشت چون مسیر هم طولانی‌تر بود، ولی مردم برای ما اهمیت بیشتری دارند، و سوخت مردم روستایی به موقع تأمین شد.
توزیع 13 میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای استان
خشایی با بیان اینکه «دو درصد بیشتر از سال گذشته توزیع نفت سفید داشتیم» گفت: تاکنون بیش از 13 میلیون و 500 هزار لیتر در سطح استان نفت سفید توزیع کردیم، بیش از 22 هزار خانوار نفت سوز داریم، که این خانوار‌ها 4 نفره یا بیشتر هستند.  
وی گفت: توزیع نفت سفید ما بر اساس کارت بانکی سرپرستان خانوار است، سهمیه خانوار را ماهانه شارژ می‌کنیم، مناطق صعب العبور و کوهستانی سهمیه را یکجا شارژ می‌کنیم، ولی باز هم محدودیت قائل نشدیم، چون برخی خانواده‌ها ممکن است نفت بیشتری مصرف کنند.
وی گفت: فروشندگانی که منتخب هستند مسوولیت توزیع نفت را دارند، و امور عشایر و تعاون روستایی مسوول انتخاب این افراد هستند، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نظارت‌کننده است. خوشبختانه مشکلی از این بابت نداشتیم، اگر مشکلی بوده، به ما واصل نشده است. خرید‌های ما در اولین فرصت اتفاق می‌افتد و از این نظر مشکلی نخواهیم داشت.
خشایی بیان کرد: خانه‌های گلی و خانه‌هایی که ایمنی لازم را ندارند گازکشی نمی‌شود و به همین دلیل باید از نفت استفاده کنند.
خشایی با اشاره به افتتاح جایگاه‌های جدید در سطح استان گفت: جایگاه سوخت شهرداری پاتاوه نزدیک به افتتاح است، این جایگاه نزدیک به 8 سال راکد بوده و معارضاتی داشته است، با رایزنی‌های که با شهرداری داشتیم، مشکلات جایگاه حل و فصل شده و این جایگاه پیش از سال جدید به مرحله افتتاح می‌رسد. همچنین جایگاه سی ان جی روستای باگ در نزدیکی پاتاوه نیز معارضات ایمنی داشت و راه دسترسی آن با مشکلاتی مواجه است که در صورتی که راه و شهرسازی در این خصوص همکاری کند این جایگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار