حضرت عباس(ع)، والاترین الگوی جوانمردی و فداکاری در راه حق است

زنجان _ جانباز دوران دفاع مقدس گفت:حضرت ابوالفضل(ع) بی شک والاترین الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است.
کد خبر: ۹۴۹۴۹۷۱
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

حضرت عباس(ع)، والاترین الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است

سردار علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن ولادت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز،با اشاره به شأن و منزلت حضرت عباس علیه السلام، اظهار داشت:آن حضرت پرچم‌دار لشکر امام حسین علیه السلام و اسوه واقعی شجاعت ، شهامت، ایثار ، فداکاری و وفاداری است.

وی با اشاره به اینکه حضرت عباس (ع)والاترین الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق است تصریح کرد: قمر بنی هاشم ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای امام حسین(ع) قائل بودند و اباعبدالله(ع) را مولا خطاب می‌کردند و تا کنون هیچ برادری به منزلت ابوالفضل العباس علیه السلام نرسیده است.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در سال 60 به جبهه‌ غرب اعزام و پس از مدتی به جنوب کشور اعزام شدم، گفت:پس از اعزام به جنوب کشور و گذراندن دوره های سخت در سال 61 در جبهه جنوب و در عملیات رمضان بوسیله ترکش به نخاع جانباز شدم.

طاهری در ادامه تصریح کرد :در زمان جنگ و حمله رژیم بعث به ایران محصل بودم اما زمانی که شنیدم دشمن به خاک و ناموس کشورم چشم دوخته است بلافاصله با خانواده صحبت و مناطق عملیاتی اعزام شدم.

این جانباز گفت :رزمندگان برای دفاع از وطن، نظام و ناموس به جبهه‌ رفتیم تا هیچ دشمن و بیگانه ای وارد حریم ایران اسلامی نشود.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا دوری و فراق فرزندان و همسران را کشیدند و همسران و فرزندان جانبازان تمام زحمات جانبازان را متحمل شدند، عنوان کرد:بنده پس از جانبازی به خواستگاری همسرم رفتم و همسرم شرایط بنده را پذیرفت و امروز قریب به 28 سال است تمام زحمات بنده و خانواده بر دوش همسرم است و ایشان بزرگترین جانبازی را  انجام داده اند امروز کمک همسران جانباز قوت قلبی برای جانبازان شده است.

طاهری با اشاره به اینکه  در آیات قرآن کریم و روایات نسبت به جایگاه جانبازان بسیار اشاره شده است، افزود:در آیه 172 سوره آل عمران آمده است : «الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ ۚ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ آنان که دعوت خدا و رسول را اجابت کنند پس از آنکه به آنها رنج و الم رسید، از آنها هر کس نیکوکار و پرهیزکار شد اجر عظیم خواهد یافت» و این آیه گواه آن است که کسانی که به جبهه‌ اعزام شده اند در راه اسلام و وطن جهاد کردند اجر عظیم برایشان در نظر گرفته شده است.

جانباز دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه جانبازان شهدای زنده هستند، تاکید کرد:جانبازان با صبر و شکیبایی خود و با وجود تمام سختی ها پای نظام و ولایت خود ایستاده اند.

طاهری در پایان با بیان اینکه امروز خانواده شهدا و جانبازان از ملت شریف ایران ولایتمداری و پیروی از ولایت را دارند، خاطرنشان کرد:امروز جانبازان از نوجوانان و جوانان انتظار دارند ادامه دهنده راه و آرمان شهدا باشند و کاری نکنند مادران و پدران شهدا دلسرد شوند و پیرو رهبری باشند و با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کنند همان‌طور که شهدا ایستادگی کردند و برای حفظ این مرز و بوم جان خود را فدا کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار