کمبود 9 هزار معلم درس تربیت بدنی در کشور

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از کمبود 9 هزار معلم درس تربیت بدنی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۴۶۵۵
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جعفری در دوره آموزشی معلمان، کارشناسان مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج در حال برگزار است افزود: مبنای سیاستگذاری آموزش و پرورش سند تحول بنیادین، سند تحول دولت مردمی، بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر اسنادی که تعریف شده است و بر اساس این اسناد بالادستی و با نگاه کیفیت بخشی به حوزه آموزش و پرورش، تربیت و ورزش و سایر بخش های مرتبط پیش می رویم.
جعفری ابراز داشت برای رسیدن به این اهداف مهم به چند مولفه شامل منابع انسانی، محتوا، فضا و تجهیزات نیاز داریم.
وی گفت: 33 هزار معلم متخصص تربیت بدنی در سطح آموزش و پرورش کشور فعالیت دارند و 9 هزار معلم نیزکمبود وجود دارد.
جعفری با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد 453 معلم و آموزگار متخصص درس تربیت بدنی وجود دارد گفت: 71 معلم متخصص تربیت بدنی کمبود داریم اما مشکل استان در این زمینه حاد نیست.
وی بیان کرد:در استان کهگیلویه وبویراحمد 105 معلم متخصص تربیت بدنی در دیگر حوزه ها مامور به خدمت شده اند.
جعفری ابراز داشت: تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی 103 فضای ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت و استان در این زمینه رتبه 9 کشور را دارا بود که با اجرای 60 پروژه ورزشی در طرح شهید سلیمانی 59 درصد به فضاهای ورزشی این استان اضافه شده است.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش درباره فضای ورزشی در آموزش و پرورش نیز گفت: فضای عرف معمولا حیاط مدرسه است اما پنج هزار و 380 فضای ورزشی درون و برون مدرسه ای در آموزش و پرورش برای استفاده دانش آموزان فعال است.
جعفری بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی دو هزار و 100 فضای ورزشی و تربیتی به مدارس کشور اضافه شد که یکهزار و 17 پروژه در هفته تربیت بدنی و 546 پروژه در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی گفت: در طرح شهید سلیمانی 60 پروژه ورزشی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که 31 مورد آن تکمیل شده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار