‌معاون ‌هماهنگ کننده سپاه الغدیر ‌استان یزد:‌

در سخت‌ترین جنگ با دشمن قرار داریم/راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات دام‌های مردم و دریافت خدمات

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در سخت‌ترین جنگ با دشمن قرار داریم و تمام شاخصه‌های جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی را در قالب جنگ ترکیبی مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۴۲۷۸
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ علی نوری‌زاده صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین رزمایش جهادی دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: در حوزه تعریف مدیریت جهادی عمدتا جهاد در حوزه مقابله با دشمن مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه ما الان در سخت‌ترین جنگ با دشمن قرار داریم و تمام شاخصه‌های جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی را در قالب جنگ ترکیبی مشاهده می‌کنیم ادامه داد: در حوزه مدیریت جهادی که حضرت آقا آن را نجات بخش کشور می‌دانند، نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشیم.

معاون هماهنگی سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: دشمن به صورت ویژه معیشت و سلامت غذای مردم را به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی قدرت هر نظام و حکومتی مورد هدف قرار داده است.

نوری‌زاده با بیان اینکه در حوزه فعالیت مدیریت جهادی با چالش‌ها و موانعی روبه‌رو می‌شویم بیان کرد: برای اینکه فعالیت‌های جهادی بتوانند بهترین نتیجه را داشته باشند نباید اجازه دهیم بروکراسی اداری ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل کار جهادی موضوعی را تحت عنوان بروکراسی و قوانین دست و پاگیر اداری داریم گفت: در حوزه طبیعی و عادی دامپزشکی اگر دام فردی یا دامداری دچار مشکل شود باید یک پروسه زمانی مشخصی را طی کند تا بتواند خدمات لازم را دریافت کند.

معاون هماهنگی سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع روستاییان به دلیل نبود امکانات مجبورند دام خودشان را از روستا به شهر حمل کنند و یا اینکه با هزینه بالا دامپزشکی را هماهنگ کند که به روستا آمده و خدمات درمانی برای دام خود دریافت کنند.

نوری‌زاده تصریح کرد:، اما امروز با حرکتی که تحت عنوان رزمایش جهادی دامپزشکی انجام می‌شود این پروسه به حداقل زمان ممکن می‌رسد و به جای آنکه روستاییان دنبال دامپزشکان باشد، خدمات دامپزشکی به صورت رایگان و با عالی‌ترین سطح آن به روستاییان و عشایر شهرستان‌های هدف ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کار عظیم تا پایین‌ترین سطح در روستا‌ها انجام و علاوه بر خدمات دامپزشکی، مباحث مرتبط با آموزش و پیشگیری هم به روستاییان و عشایر ارائه می‌شود بیان کرد: این حرکت به هیچ عنوان در قالب و فرم‌های مرتبط با بروکراسی اداری نمی‌گنجد.

معاون هماهنگی سپاه الغدیر استان یزد خواستار راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات دام‌های مردم و دریافت خدمات به وسیله این سامانه شد و گفت: اگر این سامانه راه‌اندازی شود تمام دامداران می‌توانند دام‌های خود را در سامانه ثبت کنند و از خدمات دامپزشکی بهره‌مند شوند.

وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم در این مراسم با اشاره به اینکه این رزمایش با حرکت و همراهی خوب بسیج و دامپزشکی شکل گرفته اظهار داشت: در تمام برهه‌ها و زمان‌های حساسی که نیاز به حضور در میدان بوده بسیج و سپاه حضور چشم گیر و فعال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در روستا‌ها و ارائه خدمات دامپزشکی به روستاییان و عشایر قطعا نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم و جامعه به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به مسائل مرتبط با گوشت قرمز در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط حاکم در تامین گوشت گوسفندی چنین اقدامی قطعا می‌تواند در بهبود وضعیت تامین گوشت قرمز تاثیرگذاری داشته باشد.

وکیلی ادامه داد: استان یزد در تولید گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر مازاد مصرف تولید دارد، اما در بحث تامین دام سبک معمولا وارد کننده است و الان هم با همت خوب سعی کردیم کمبودی در استان نداشته باشیم، اما لازم است با همکاری و همراهی خوب بتوانیم دغدغه‌های موجود در این عرصه را رفع کنیم.

ارسال نظرات