رسالت پیامبر اکرم (ص) جهان شمول و ابدی است

زنجان _ یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه رسالت پیامبر اکرم (ص) جهان شمول و ابدی است، گفت:نیکوترین الگو براى بشریّت و سیره او بهترین راه برای رسیدن به سعادت است.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۶۰
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

حجت الاسلام حسین طوماری در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک عید سعید مبعث پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص)، با اشاره به خطبه دوم نهج البلاغه، اظهارداشت:پیامبر اکرم (ص) در عصری به رسالت مبعوث شدند که وضعیت آشفته‌ای داشت همانطور که امیر المومنین علی (ع) در خطبه دوم نهج‌البلاغه عصر جاهلیت را این چنین توصیف می‌نماید:خداوند پیامبرش را زمانى فرستاد که مردم در فتنه‌ها گرفتار بودند؛ فتنه‌هایی که دین در آن گسسته و ایمان و یقین متزلزل شده بود، فطرت و ارزش‌ها دگرگون و پناهگاه و مرجع، ناپیدا بود.
رسالت پیامبر اکرم (ص) جهان شمول و ابدی است
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه ۱ سوره علق بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، (ای رسول گرامی برخیز و قرآن را) به نام پروردگارت که خدای آفریننده عالم است (بر خلق) قرائت کن، گفت:این سوره، اولین سوره‌اى است که بر پیامبر نازل شد و این آیه نشان از اهمیت جایگاه علم و دانش است و با نازل شدن این آیه رسالت نبی اکرم (ص) کاملا مشخص شد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت:نخستین پیام توسط وحی، علم و آگاهی است و هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) را خداوند قبل از بعثت مشخص و تزکیه نفس و علم و آگاهی قرار داده بود.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم (ص) فقط برای مسلمانان مبعوث نشدند بلکه خداوند در قرآن می‌فرماید: و ما ارسلنک الا رحمه للعالمین (سوره انبیا، آیه ۱۰۷)‌ای پیامبر ما تو را برای جهانیان رحمت قرار داده ایم.

حجت الاسلام طوماری با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص)، پیامبر تمام جهانیان است و رسالتش جهان شمول و ابدی است، تصریح کرد:قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را به عنوان نیکوترین الگو براى بشریّت و سیره او بهترین راه برای رسیدن به سعادت است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم و دین اسلام بهترین هدایتگر در هر زمانی هستند، افزود:این کتاب پاسخگو نیاز تمام بشریت است و با زبانی ساده با مردم سخن می‌گوید و برای همگان بهترین راهنما می‌باشد و فهم قرآن نیازمند شرایطی است که هرکس می‌تواند در حد وسع خود از این کتاب آسمانی استفاده نماید.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص) توصیه شده است از روش‌های مختلف برای دعوت مردم به کارگیرد، افزود:یکی از روش‌های تبلیغ و تبیین حکمت است یعنی استفاده از سخنان حکمت آمیز، دلایل منطقی، دیگری موعظه حکیمانه یعنی پند و نصیحت زیبا و همچنین استفاده از جدال احسن و نیکو و بسیار روش‌های مختلف که در قرآن کریم به آن توصیه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم مانند معدن هستند بعضی معدن طلا و برخی نقره، تاکید کرد:یعنی هرکس دارای استعداد و توانایی خاصی میباشد به همین دلیل است باید از روش‌های مختلف برای تبیین معارف استفاده کرد.


حجت الاسلام طوماری با بیان اینکه امروز برای جهاد تبیین باید روش‌های مختلف را به کار گرفت، عنوان کرد:برای تحقق جهاد تبیین باید گاهی از طریق حکمت، گاهی موعظه و گاهی تشویق و تنبیه استفاده کرد.


این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:متاسفانه امروز جوانان و نوجوانان از قرآن کریم فاصله گرفتند و فضای مجازی موجب شده این عزیزان بیشتر وقت خود را صرف این فضا کنند.


این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه سبک زندگی فعلی با سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد:امیدوارم بتوانیم با جهاد تبیین محوریت زندگی را با قرآن کریم تطبیق دهیم و زندگی‌ها به سمت نور و روشنایی هدایت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار