ضرورت تسهیل استفاده از ظرفیت‌ کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های استان تسهیل امکان استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای میزبانی رخدادهای فرهنگی، عضوگیری رایگان ، تأمین قفسه کتاب و نشریه را از اهم تعهدات کتابخانه‌های استان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۷۹
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

ضرورت تسهیل استفاده از ظرفیت‌ کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده  در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین کارخانجات سبلان پارچه و کتابخانه‌های استان اردبیل اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با رویکرد بهره‌وری توأمان از ظرفیت‌های طرفین به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای شرکت گسترده جامعه کتابخوان در طرح‌های فرهنگی خصوصا مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی است.

وی افزود: زحمات مدیر اجرایی در حوزه مهم فرهنگی و اجتماعی کاملا ملموس بوده و بی‌شک مدیریت قوی و ماهرانه در این زمینه، آینده‌ای روشن را برای کارخانجات تداعی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: توانمندسازی کارکنان و خانواده‌های آنان از طریق همه‌گیر نمودن امر مطالعه و زمینه‌سازی برای عضویت اقشار مختلف در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از ذخایر عظیم منابع مکتوب کتابخانه‌های عمومی، از اهداف مهم و محورهای اصلی این تفاهم‌نامه برای یک هزار پرسنل با حدود ۴ هزار خانوار است.

وی تسهیل امکان استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای میزبانی رخدادهای فرهنگی، عضوگیری رایگان کارکنان، تأمین قفسه کتاب و نشریه و تجهیزات کتابخانه‌ای را از اهم تعهدات کتابخانه‌های استان عنوان و تصریح کرد: امید می‌رود با اقدامات به عمل آمده به تحقق اهداف مورد نظر در کارخانجات و کتابخانه‌های عمومی دست یابیم.

محمدباقر حاجی‌محمدی، مدیر اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل نیز اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم به ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های عمومی، فرهنگی و اجتماعی در کارخانجات، به دنبال برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های متعدد با محوریت حل مشکلات و دغدغه‌های کارکنان بوده و در این راستا تمام تلاش خود را برای کمک‌رسانی به مجموعه به‌کار خواهیم گرفت.

وی افزود: در حال حاضر همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف با احصاء و شناسایی ملزومات کارکنان محقق شده و امید می‌رود شاهد دستیابی به نتایج و خروجی‌های ملموس در این زمینه برای تحقق اهداف مورد نظر برای ارائه خدمات مطلوب‌ به پرسنل و برطرف‌سازی نگرانی‌ها، استرس و دغدغه‌های آن‌ها باشیم.

مدیر اجرایی گروه کارخانجات سبلان پارچه اردبیل بیان کرد: علی‌رغم تلاش‌هایی که در حوزه مدیریت کارخانجات انجام می‌یابد، بر خود وظیفه می‌دانیم تا مشکلات خارج از حوزه کاری پرسنل محترم را نیز در نظر گرفته و با ارائه راهکارهای لازم و اتخاذ تصمیمات اساسی در این زمینه مشکلات کارکنان را برطرف کنیم.

حاجی‌محمدی تصریح کرد: اقدامات انجام یافته با محوریت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و عمومی نشان‌دهنده این مهم است که عمده مسائل و مشکلات سال‌های اخیر کارخانجات برطرف شده و وضعیت کارخانجات به سطح مطلوبی رسیده‌ که می‌توان علاوه بر تمرکز در امور تولید و فروش و بازاریابی، برنامه‌های مختلف جانبی را در کنار آن‌ها اجرایی نمود.

گفتنی است؛ با هدف فرهنگ‌سازی برای مطالعه، ارتقای آگاهی‌های فرهنگی و نیز حل معضلات فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کارخانجات سبلان پارچه اردبیل، منعقد شد.

ارسال نظرات