خبرهای داغ:

اهدای خون ساکنین پردیس به نیابت از شهدا/ استقرارمرکز ثابت اهدا خون، مطالبه پردیس نشین های تهرانی

ساکنان پردیس تهران با حضور در مسجد الغدیر در رزمایش اهدا خون به نیابت از شهدا شرکت کردند .
کد خبر: ۹۴۹۲۲۸۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- اکیپ سیار اهدای خون قبل از نمازجمعه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۵ بعد از ظهر در مسجد الغدیر حضور یافت و ۵۵ نفر از ساکنین شهرستان پردیس که شرایط اهدای خون را داشتند، در این حرکت انسانی و معنوی شرکت کردتند و خون خود را به نیابت از یک شهید به نیازمندان اهدا کردند .
هدیه معنوی، تکه فرش حرم علی بن موسی الرضا(ع) و عکس شهید به اهدا کنندگان خون از برنامه های فرهنگی این حرکت مردمی بود.
این برنامه به همت سپاه شهرستان پردیس و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ایثارگران شهرستان و پایگاه بسیج مرضیه انجام شد .

علی یوسفی مسئول اکیپ سیار سازمان انتقال خون، تیم ارسالی از سازمان انتقال خون در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز گفت : امروز از ساعت ۱۰ صبح در مصلی نماز جمعه پردیس (مسجد الغدیر) حاضر بودیم و به حمدالله مردم استقبال خوبی از اکیپ ما و ۵۵ نفر از واجدین شرایط خون اهدا کردند..

وی ادامه داد: از خون های اهدایی حداقل سه فاکتور تهیه می کنیم. (پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز) که مصارف مختلفی دارند.
مسئول اکیپ سازمان انتقال خون در مسجد الغدیر با بیان اینکه یک سری از گروه های خونی درصد فراوانیشان بین جمعیت کمتر است، گفت: حدودا ۱۵ درصد از جمعیت را گروه های منفی تشکیل می دهند و نیاز بیشتری به اهدا کنندگان گروه های خونی منفی داریم.

یوسفی در ادامه صحبت های خود گفت : سال ها است در خدمت هموطنان پردیسی به دلیل نبود پایگاه ثابت توسط اکیپ سیار هستیم و در رابطه با این موضوع تصمیماتی اتخاذ گردیده و قطعا ایجاد پایگاه ثابت در پردیس نیز در مرحله اقدام قرار می گیرد.
همچنین ایشان از زحمات تمامی افرادی که در برپایی این برنامه نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد.
حبرگزاری زنان ایران

 

ارسال نظرات