معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد

وحدت کلمه؛ رمز پیروزی انقلاب اسلامی/ افزایش ۳.۳ درصدی نرخ رشد اقتصادی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: نرخ رشد کشور امروز به ۳.۳ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۴۹۱۵۵۶
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهوری در اجتماع راهپیمایان اراکی در مصلی بیت المقدس این شهر با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: این حضور نقطه عطف دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به ۴۴ سال استقامت، عزت و حماسه حضور، افزود: در کشوری زندگی می کنیم که مردم آن مومن و دیندار هستند و هر زمان نیاز بوده در صحنه حاضر شده اند و از دین حفاظت کرده اند؛ چراکه هدف این انقلاب حمایت از دین اسلام و قیام برای خداوند است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری حضور مردم در این راهپیمایی را به منزله گرامیداشت و احترام به اصول و مبانی و پافشاری بر مسیر بنیانگذاری شده توسط امام راحل دانست  و افزود: امروز مقام معظم رهبری با اقتدار این مسیر را هدایت می کنند و این حضور برای اصرار مردم بر ارزش ها و آرمان ها است.

منصوری تاکید کرد: پرچم انقلاب اسلامی پرچم احیای اسلام و عزت و اقتدار کشور است؛ عَلم انقلاب اسلامی امروز به دست رهبری عالم مدبر جامع الاطراف است که با سعه صدر اشداء علی الکفار و رحما بینهم را به خوبی و درستی صرف می کند.

وی با اشاره به لزوم بازخوانی مولفه های انقلاب در این دوران، گفت: اگر از این مولفه ها و شاخص ها فاصله بگیریم از انقلاب فاصله گرفته ایم. وحدت کلمه و یکپارچگی، حضور مردم در صحنه و ...از شاخص های این انقلاب است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مردم این وحدت که رمز پیروزی انقلاب اسلامی است را به منصه ظهور رساندند، تصریح کرد: در اتفاقات اخیر حضور برخی در خیابان ها، دشمن را امیدوار کرد که می تواند به این وحدت ضربه وارد کند اما مردم در راهپیمایی های مختلف نشان دادند که دشمن در خیالی باطل به سر می برد و امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز یک اتفاق تاریخی رقم خورد.

منصوری ادامه داد: جنس انقلاب اسلامی جنس استقامت، پافشاری و مقاومت است و این مقاومت جمعی است که کار را برای دشمن سخت کرده است.

وی افزود: امروز به برکت این استقامت ملی و تحمل سختی ها و مقابله با نظام ظلم، از نقاط مختلف کشور اخبار خوبی به گوش می رسد و شاهد گشایش های بزرگی خواهیم بود. ثمره این مقاومت این است که مردم اهل ترس نیستند و شجاعت این مردم مثال زدنی است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را اعتماد به صدق وعده الهی عنوان کرد و افزود: اینکه در طوفان مشکلات، رهبر انقلاب با شجاعت آینده را روشن می دانند و مردم را به روزهای روشن نوید می دهند و خورشید انقلاب را مستمر می دانند به معنی اعتقاد به وعده خداوند است و ما نیز به تحقق وعده های خداوند اعتماد داریم.

منصوری افزود: یکی دیگر از ویژگی های انقلاب اسلامی اتکا به ظرفیت های داخلی و مردم است. امروز کشور به معنای واقعی کلمه توسط مردم اداره می شود و این امر اساس تشکیل انقلاب اسلامی بوده است. رهبر معظم انقلاب نیز به این شکل کشور را اداره می کنند و در بزنگاه ها با مردم صحبت می کنند.

وی ادامه داد: اتکا به ظرفیت های داخلی و قطع امید از کشورهای بیگانه فرهنگ انقلاب اسلامی است و امروز به لطف خداوند معنی واقعی استقلال در حوزه های مختلف نمایان است و روح اعتماد به نفس خوداتکایی و ما می توانیم در کشور به خوبی متبلور است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح کرد: در انقلاب آموختیم که اهل تحول باشیم و تحول در مردم، ساختارها، مدیریت، آرمان ها و ارزش ها همواره مدنظر است. امروز در حوزه دیپلماسی بسیار فعال شده ایم. خلاقیت، ابتکار و نوآوری از داشته های انقلاب در نظام مدیریت دنیا به شمار می رود و به برکت این انقلاب در نوآوری ها پیشتاز هستیم.

منصوری تاکید کرد: این انقلاب مبتنی بر یک جهان بینی و نظریه و انقلاب ایده ها، اندیشه ها و تحول در رویکردهاست و هر روز این تحول تکمیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه از ویژگی های انقلاب و ویژگی های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، رفتار مهربانانه است که تصمیم مقام معظم رهبری در حوزه عفو محکومان و متهمان حوادث اخیر مصداق این امر است، گفت: این عفو نشان داد که رهبری در جایگاهی پدرانه کشور را اداره می کنند و برای دنیا پیام بزرگی داشت که مردم ایران مهربانانه در کنار هم زندگی می کنند و نیازی به دلسوزی دشمن ندارند.

منصوری بیان کرد: دشمن در حال جنگ ترکیبی علیه کشور است. در اغتشاشات اخیر به صورت کامل ردپای دشمنان و بیگانگان دیده شد. نزدیک به چند کشور اروپایی و آمریکایی هر آنچه در توان داشتند به میدان آوردند، در برخی از این کشورها تمام گروه های خارجی فعال علیه کشور، تجهیز شدند، اما نظام با صبوری و تدبیر ورود کرد و زمان داد، گفت و گو کرد و کار را پیش برد و در این جنگ امنیتی کار را به تعادل و آرامش رساند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز جنگ اقتصادی را آغاز کرده است و آثار آن را بر تورم و دلار می بینیم، افزود: در تعداد زیادی از شاخص های اقتصادی روبه جلو هستیم. دشمن بازار دلار و تعادل آن را بر هم زد، اما در شاخص های رشد تولید و صادرات و فروش نفت و ... شاهد تحولات اساسی هستیم، در عموم شاخص های اقتصادی رو به رشد هستیم، نرخ رشد کشور در زمان تحویل کشور به دولت سیزدهم حدود صفر بود، اما امروز این نرخ به ۳.۳ درصد رسیده است؛ البته مشکلات مردم را می دانیم، کم و کاستی هایی وجود دارد اما در آینده ای نزدیک به این مشکلات فائق می آییم و روزهای بهتر را در کشور پیش رو خواهیم داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: حضور امروز مردم در راهپیمایی به معنی قطع امید دشمن از انقلاب اسلامی است، البته در این بین دشمن سناریوی تطهیر نظام پهلوی را برای ضربه زدن به کشور در پیش گرفته است که با حضور مردم شکست می خورد، همچنین سناریوی تحریف را در پیش گرفته اند تا دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرند، در حالیکه در دهه فجر امسال به میزان ۲۸۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات داخلی و ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه ارزی، طرح قابل افتتاح آماده شد، اما دشمنان با تحریف به دنبال القای دستاورد نداشتن انقلاب اسلامی هستند.

وی راهبرد ایجاد یاس و ناامیدی در کشور را از دیگر سناریوهای دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: موظفیم با راهبرد ایجاد امید، فعالیت، تحرک و پویایی در کشور پیش برویم. مشکلات وجود دارد، اما آینده امیدوارکننده تر از قبل خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار