آمریکا ساندیس را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل توزیع ساندیس در بین راهپیمایان مراسم مختلف اربعین، راهپیمایی 22 بهمن و سایر مناسبت ها در ایران این محصول را تحریم کرد.
کد خبر: ۹۴۹۱۳۱۳
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

اشتباه محاسباتی آمریکا  و اروپا که بارها از سوی مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است؛ دقیقا به همین موضوع بر می گردد که آنها هیچ شناختی از فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان ندارند و گاهی اوقات که برخی تصاویر را می بینند تصور می کنند که واقعا اتفاقات عجیب و غریبی در ایران افتاده و زمان براندازی رسیده است. غافل از اینکه یک شیطنت رسانه ای آنها را اسکل کرده و مزحکه دنیا می کند.

تورقوزآباد و نتانیو

ماجرای تورقوزآباد که یکی از روستاهای جنوبی و دورافتاده تهران است؛ در ادبیات ایرانی ها  یک ضرب المثل معروف و کنایه از دورافتاده بودن یک مسیر و سخت گذر  است. 

نام تورقوز آباد پس از سخنرانی نتانیاهو در سال 97  در صدر اخبار جهان قرار گرفت. بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل   با نمایش تصویری  از روستای تورقوز آباد مدعی شد که ایران تأسیسات سرّی و هسته ای خود را در این منطقه نگهداری می‌کند؛ اما پس از اینکه اکثر رسانه های داخلی و حتی خارجی برای تهیه گزارش به این محل رفتند؛ متوجه شدند که عکس مورد نظر یک کارخانه قالیشویی است و نتانیاهو بعد از ضایع شدن در این ماجرا دیگر هیچ حرفی از توروقوز آباد به میان نیاورد.

راهپیمایی و ساندیس

از آنجا که هالیوودود به عنوان پایتخت سینمایی جهان تبحر و تخصص خاصی در ایجاد  سیاهی لشکر در فیلم های خود را دارد؛ مقام های آمریکایی هم که زیاد فیلم تماشا می کنند   تحت تاثیر فضا سازی های هالیوود تصور می کنند که عامل حضور جمعیت های میلیونی در راهپیمایی 9 دی، 13 آبان، 22 بهمن، اربعین، روز قدس، هفته بسیج و غیره به خاطر توزیع ساندیس در میان جمعیت است.

از سوی دیگر براساس گزارشات یک منبع ناآگاه؛ نتانیوها باز هم دچار اشتباه مطالعاتی شده و اعلام کرده است ساندیس ها دارای مواد رادیو اکتیوی هستند همچنین چون در سال های گذشته این محصول عامل حضور  جمعیت میلیونی در راهپیمایی ها شده و همه را به خیابان ها می کشاند به دوستان خود در آمریکا پیشنهاد کردیم که ساندیس را در فهرست نهاد ها و سازمان های تروریستی قرار دهد.   

 

  علی اشرف خانلری

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار