امام جمعه یزد:

انقلاب اسلامی گفتمانی با محوریت جهانی است

امام جمعه یزد گفت: انقلاب اسلامی دارای محور جهانی است و می تواند به تمام سوالات پاسخ دهد بنابراین انقلاب اسلامی یک گفتمان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۰۸۰۰
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پایه و اساس انقلاب اسلامی قرآن است، اظهار کرد: قرآن دستور خدا است و بر اساس آیه شریفه قرآن کریم مبنی بر کامل بودن دین اسلام و آخرین مرحله از ایمان که مورد پسند خدا است می‌توان گفت که قرآن، پایه و اساس ایمان و اسلام است.

وی افزود: در قرآن کریم هم اشاره شده که لازمه دین داری و تشکیل نظام دینی، تشکیل حکومت اسلامی است تا تمام ابعاد و نظام‌های مختلف یک جامعه را پوشش دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برای اجرای قوانین قرآن نیاز به حاکمیت و حکومت است، تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی بر پایه دین که محور دین دستورات قرآنی است تشکیل شده است.

وی افزود: ضرورت وجود انقلاب اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم ثابت شده است و اگر بخواهیم دین اسلام همچنان پایدار باقی بماند نیاز است که یک حکومت اسلامی برای اجرای قوانین و احکام دینی وجود داشته باشد که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دارای این شرایط است.

ناصری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مکتب خدایی است، گفت: انقلاب اسلامی یک مکتب است که مبانی آن بر اساس قرآن و حاکمیت هم بر اساس حاکمیت الله است.

وی افزود: انقلاب اسلامی دارای محور جهانی است و می‌تواند به تمام سوالات پاسخ دهد بنابراین انقلاب اسلامی یک گفتمان محسوب می‌شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد، ایران امروز بدون حاکمیت اسلامی بود و دین در این حاکمیت لحاظ نمی‌شد و کشور مورد هجوم سایر مکتب‌ها قرار می‌گرفت.

وی افزود: تجزیه کشور، جنگ گروه‌های داخلی، تسلط طاغوت بر کشور، ضعیف شدن دین اسلام و گسترش فساد در ایران و سایر اتفاقات ناگوار دیگر، از جمله مواردی است که اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید بر سر این کشور و ملت عزیز می‌آمد.

ناصری با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: این انقلاب باعث شد که اسلام ناب بر ایران به منصه ظهور برسد و از گسترش طاغوت در این سرزمین جلوگیری کند و امید است با مقاومت مردم ایران و همراهی با ولایت، این اسلام ناب در سراسر جهان به زیبایی بروز پیدا کند و به دست صاحب اصلی خود یعنی حضرت حجت (عج) برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار