خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری شهرستان تاکستان/دستاوردهای انقلاب؛

پیشرفت ۹۶ درصدی سد خاکی نهب/ منطقه ویژه اقتصادی تاکستان جانمایی شده است

حمزئی عنوان کرد: در راستای تقویت ظرفیت های کشاورزی شهرستان تاکستان پروژه مهم احداث سد خاکی نهب در جریان است که در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲۰ میلیون متر مکعب آبگیری خواهد کرد که از این میزان می توان ۸۰ میلیون متر مکعب را به اراضی کشاورزی اختصاص داد.
کد خبر: ۹۴۹۰۴۶۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

قزوین_ به گزارش بسیج، اسدالله حمزئی سرپرست فرمانداری شهرستان تاکستان با توجه به فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از خدمات دولت مردمی در یکسال گذشته و با اشاره به مهم ترین اقدامات مجموعه مدیریتی شهرستان تاکستان در یکسال اخیر اظهار کرد: در حوزه عمرانی شهرستان تاکستان پروژه های بزرگی در حال پیگیری است که یکی از آن ها تعریض جاده تاکستان- اقچه کند- نیکویه است که یک پروژه مهم و استراتژیک به حساب می آید و کریدور شرق به غرب را به هم متصل می کند.

پروژه استراتژیک جاده ای در تاکستان با هدف کاهش سوانح جاده ای و صرفه جویی در سوخت

وی افزود: احداث این پروژه که برای آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، هم اکنون در جریان است و فاز نخست آن در ۳۰ کیلومتر اجرایی خواهد شد و منجر به کوتاهی مسیر هم وطنانی می شود که قصد عزیمت از غرب به شمال کشور را دارند.

حمزئی با بیان اینکه راه محور توسعه است و اگر این جاده به عنوان جاده بین المللی شناخته شود به طور قطع حوزه گردشگری را متحول و در اقتصاد شهرستان تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت، گفت: احداث این محور همچنین منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت می شود و میزان آسیب به جاده را هم در دراز مدت کاهش خواهد داد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تاکستان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی شهرستان تاکستان اضافه کرد: همانطور که از اسم تاکستان پیداست این شهرستان بالغ بر ۳۶ هزار هکتار اراضی زیر کشت انگور و ۱۶ هزار بهره بردار دارد و مجموعه مدیریتی شهرستان تاکستان برای بهره برداری اقتصادی از این ظرفیت برنامه ریزی و اقدامات مختلفی را انجام داده است.

صندوق کشمش تاکستان، حامی باغداران انگور تاکستان

وی با بیان اینکه صندوق کشمش شهرستان تاکستان هم اکنون ۱۶ هزار عضو دارد و وجود این صندوق کمک خوبی برای افزایش توانمندی کشاورزان است، افزود: این صندوق در زمان تولید کشمش که قیمت آن پایین است، کشمش را به عنوان امانت، نگه داری و مبلغی به کشاورزان پرداخت می کند تا قیمت آن واقعی و ثابت شود و کشاورزان از سود مناسبت تری برخوردار شوند.

پیشرفت ۹۶ درصدی سد نهب

حمزئی اظهار داشت: در راستای تقویت ظرفیت های کشاورزی شهرستان تاکستان پروژه مهم احداث سد خاکی نهب در جریان است که در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲۰ میلیون متر مکعب آبگیری خواهد کرد که از این میزان می توان ۸۰ میلیون متر مکعب را به اراضی کشاورزی اختصاص داد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تاکستان گفت: آب گیری آزمایشی این پروژه در سال ۹۹ انجام شده و مسیر های کانال این سد در دست بررسی است که بتوان سریعتر به انجام برسد و ۳۶هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی را بهره مند کند تا در حوزه آب مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت های اقتصادی شهرستان تاکستان افزود: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان که شامل ۵۰۰ هکتار زمین می شود از دیگر ظرفیت های بسیار مناسب اقتصادی در شهرستان تاکستان است که اقدامات اولیه آن از جمله جانمایی انجام شده است و هیاتی از وزارت دارایی و مناطق آزاد با حضور در شهرستان بررسی های لازم را انجام داده اند و عملیات اجرایی آن در چند فاز باید انجام شود.

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان با محوریت معافیت های مالیاتی و ایجاد منطقه آزاد تجاری خشک

حمزئی گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان تاکستان منجر به وجود آمدن معافیت های مالیاتی مانند سایر مناطق آزاد می شود و به عنوان منطقه آزاد تجاری خشک می تواند فعالیت های بی شماری را انجام دهد که به طور قطع اقتصاد شهرستان و استان را متحول خواهد کرد.

کسب رتبه نخست تاکستان در لیگ برتر کشتی جوانان

سرپرست فرمانداری شهرستان تاکستان اضافه کرد: در حوزه ورزشی، شهرستان تاکستان میزبان لیگ برتر کشتی جوانان بود که تیم کشتی تاکستان در این مسابقات علی رغم حضور استان های شمالی کشور مقام نخست را کسب کرد و این مهم نشان دهنده ظرفیت بسیار مناسب در شهرستان تاکستان است.

وی اظهار داشت: شهرستان تاکستان همچنین میزبان لیگ وزنه برداری جوانان کشور و مسابقات طناب کشی کشوری هم بوده است و آمادگی میزبانی از رشته های دیگر را هم دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار