عصر شعر «سحر سخن انقلاب» در کرمانشاه برگزار شد.

عصر شعر سحر سخن انقلاب عصر دوشنبه ۱۷بهمن ماه سال جاری به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و همکاری اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان در آمفی تئاتر زنده یاد احمد عزیزی در ساختمان کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۶۴۱
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج؛  این عصر شعر که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ونیز میلاد حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام و باحضور سرهنگ افشین آزادی رییس سازمان بسیج هنرمندان استان، دکتر معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، و جعفر زارعی معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، آقای جمشیدی معاون فرهنگی کتابخانه های عمومی استان، محنا امیری مسئول انجمن ادبی و شعر بسیج هنرمندان استان و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی استان و شعرای مطرح کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدا خانم دکتر معصومه حسنی خوانسار مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان ضمن خیر مقدم به هنرمندان و‌مسئولین و تبریک دهه مبارک فجر طی سخنانی از انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بی نظیر یاد کردند که حضرت امام (ره) آن را بنا نمودند و دهه فجر را طلیعه نور و روشنی دانستند و‌از هنرمندان و شاعران به عنوان سربازان خط مقدم و جهاد گران عرصه ی جهاد تبیین یاد کردند . وی افزود شاعران باید با زبان هنر به دفاع و نگهداری از این انقلاب عزیز بپردازند و بهترین زبان همان زبان ارزشمند هنر است .

در ادامه سرهنگ افشین آزادی نیز افزودند: هر انقلابی به دنبال خود تحولاتی در فکر ، اندیشه ، سیاست و بویژه فرهنگ ایجاد می کند و لذا در انقلاب اسلامی ایران نیز این اتفاق رخ داد و انقلاب فرهنگی به وقوع پیوست و تحول در ساختارها و قالب شعر و مفاهیم و مضامین و خلق لغات و واژگان جدید اتفاق افتاد .‌انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال کارنامه درخشانی در حوزه شعر دارد و به هزاران کتاب شعر در طول این دوران با موضوع انقلاب و آیینی تولید شده است . وی افزود کارنامه شعر انقلاب به قدری قوی و غنی است که در کنار سایر سبک های گذشته های ادبی می توان ادبیات و شعر انقلاب را در قالب سبکی جداگانه نام گذاری کرد.
آزادی سپس به برخی ویژگیهای شعر انقلاب از جمله دعوت به بیداری و غفلت نکردم از ارزش ها ، مبارزه با طبقه ی روشنفکر غرب زده ،باز گشت به عشق آسمانی و عارفانه ، انتظار موعود ، استفاده گسترده از آیات و احادیث در شعر ، پیوند حماسه و عرفان اشاره داشت و در پایان هنرمندان و شاعران را در نوک پیکان مبارزه فرهنگی و مدافعان اصلی انقلاب دانستند که با سلاح شعر به تبیین انقلاب اسلامی و جهاد تبیین می پردازند ..
در ادامه تعداد ۱۵ نفر از شعرای انقلاب و آیینی به شعر خوانی پرداختند .

گفتنی‌ست در این مراسم از دو نفر از فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی تجلیل شد و در حاشیه مراسم نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار