خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

امام خمینی(ره) گفتمان سیاسی تشیع را احیا کرد/ ماندگاری انقلاب اسلامی در گرو ارتقاء آگاهی سیاسی جامعه است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تشیع یک مکتب و گفتمان سیاسی بود که متروک واقع شد اما امام راحل این گفتمان را احیا کرد و وارد عرصه اجتماعی کرد و حقایق را برای عملیاتی کردن نگاه سیاسی شیعه فراهم کرد.
کد خبر: ۹۴۸۷۶۰۹
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار استاندار همدان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در نخستین روز از دهه فجر ضمن تبریک میلاد باسعادت امام جواد(ع) و آغاز ۴۵ سالگی انقلاب، اظهار کرد: شاید یکی از اساسی ترین کارهایی که امام راحل انجام دادند احیای گفتمان سیاسی است که مبتنی بر نگاه شیعی است.

وی با بیان اینکه شیعه اساساً یک مکتب سیاسی بود، افزود: سیاست به معنای مدیریت دنیا و آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تشیع یک مکتب و گفتمان سیاسی بود که متروک واقع شد اما امام راحل این گفتمان را احیا کرد و وارد عرصه اجتماعی کرد و حقایق را برای عملیاتی کردن نگاه سیاسی شیعه فراهم کرد و این گفتمان که مبتنی بر گفتمان سیاسی است از اول وجود داشته است و امام راحل این نگاه و این گفتمان احیاء کرد.

وی ابراز کرد: یک الگوواره و یک بنیان اساسی تمدنی را امام راحل مطرح کرد که به لحاظ مشکلاتی که سر راه انقلاب ایجاد شد که بیشتر مشکلات اقتصادی به وجود آمد این گفتمان‌ها گاهی اوقات در بین مسئولین آنچنان که باید ظهور و بروز پیدا کند و محور عمل و شعارها قرار بگیرد، مطرح نشد چرا که ما آشنای این گفتمان و الگوواره‌ها نیستیم اما امام راحل ما توانست یک حرف جدید مطرح کند.

شعبانی موثقی بیان کرد: آن کسی که جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد ولایت فقیه است و ولایت فقیه مبتنی بر عدالت و مصلحت واقعی جامعه کار را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: در طول این 30 سال رهبری، رهبری حرفش همیشه حرف مردم بود؛ امروز هم دشمن از این ناراحت است و با آن نگاه خاص خود می‌خواهد اهداف خود را به صورت استبدادی پیش برد و می‌خواهند اهداف خود را به اجبار وارد جامعه ما کنند و  فرهنگ خود را به اجبار به ما و دنیا غالب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز کرد: مشکل آمریکا با دنیا این است که می‌خواهد دنیا را یکپارچه تحت سلطه خود در بیاورد، هرکسی حرف مخالف او بزند در مقابل او می‌ایستد و او را تحریم می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا از این کشور بیرون نشد ما او را بیرون نکردیم و لانه جاسوسی اتفاق افتاد با او دشمنی داشتیم حتی بعد از انقلاب اسلامی هم بودند؛ این ولایت فقیه به معنای واقعی کلمه است که در مقابل استکبار می‌ ایستد و این اتفاق می‌افتد.

شعبانی موثقی گفت: یکی از عوامل موفقیت امام راحل این بود که امام آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی جامعه را ارتقاء داد و ماندگاری انقلاب اسلامی به این است که آگاهی سیاسی جامعه ارتقاء یابد دقیقا مثل اسلام است که تشویق به علم می‌کند هرچقدر جامعه عالم‌تر شود حقانیت اسلام افزایش می‌یابد و نمایان‌تر می‌شود، هرقدر آگاهی جامعه افزایش یابد حقانیت نظام روشن‌تر می‌شود؛ اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند جهاد تبیین کنید یعنی آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی جامعه باید ارتقاء یابد.

وی عنوان کرد: ما تمدن غربی نیستیم که بر جهل جامعه استوار باشیم، تمدن غربی جاهلیت را به اسم عقلانیت غربی توسعه می‌دهد، هرچقدر جهالت در جامعه بیشتر حضور داشته باشد آنها قوی‌تر هستند؛ در نظام اسلامی هرچقدر آگاهی سیاسی و اجتماعی بیشتر باشد نظام اسلامی قوی‌تر خواهد بود و باید در این زمینه تلاش کنیم تا آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی ما ارتقاء یابد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: کسانی که اگر نبودند و همراهی نمی‌کردند و اگر شهید نمی‌دادند اگر زندان نمی‌رفتند اگر امروز خاطرات از زجرهای تاریخی اینها را نمی‌شنیدیم و نمی‌دیدیم این انقلاب شکل نمی‌گرفت؛ چه کسانی که در زندان‌های دوران طاغوت زجر کشیدند و چقدر زجر عمیق تاریخی کشیده تا این انقلاب پیروز شده است.

وی ادامه داد: صندلی‌هایی که امروز ما روی آن نشستیم، این میزها و این مسئولیت‌ها محصول تحمل و استقامت انسان‌های بزرگی بود که برای انقلاب ایستادگی کردند.

شعبانی موثقی ابراز کرد: امروز خدمت به مردم یک شریعت است؛ مردم دو چیز را از ما ببینند، یکی حسن نیت و باید مردم احساس کنند که ما حسن نیت داریم، صادق هستیم و مسئولین همراه آنها هستند.

وی اضافه کرد: امام(ره) با یک بیانیه که در نجف می‌نوشتند کل این کشور را به حرکت درمی‌آوردند، چرا که امام راحل با مردم حسن نیت داشت و صادق بود؛ دوم، توانایی حل مشکلات است و مردم هم احساس کنند تلاش می‌شود و مسئولین توانایی حل مشکلات آنها را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار