یادداشت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ به مناسبت ولادت امام جواد(ع)؛

ادب و اخلاق حسنه از ویژگی های برجسته امام جواد علیه السلام بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ به مناسبت سالروز میلاد امام جواد(ع) در یادداشتی آورده است: ادب و اخلاق حسنه از ویژگی های برجسته امام جواد علیه السلام بود.
کد خبر: ۹۴۸۷۳۱۱
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی شفیع خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ به مناسبت سالروز میلاد امام جواد(ع) در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است:

امام جواد(ع) اخلاق را از جد بزرگوارشان پیامبر مکرم اسلام(ص) به ارث بردند. در قرآن هم تاکید شده که مسلمانان از اخلاق پیامبر‌ الگو و سرمشق بگیرند، به مسلمانان توصیه که در رفتار و زندگی خودشان در تمام مراحل باید از پیامبر اکرم الگو بگیرند. فرزندان پیامبر و اهل بیت مانند پیامبر بزرگوار متّصف و متخلّق به آن اخلاق نیکو و حسنه هستند.

امام جواد(ع) میوه دل ثامن الحجج امام رضا(ع) در دهم رجب ۱۹۵ قمری در مدینه منوره زاده شد. پدر بزرگوار امام جواد(ع) ،حضرت امام رضا(ع) و مادرش بانوی گرامی و بافضیلتی به نام سبیکه است.

این امام بزرگوار به دلیل قابلیت، لیاقت و بهره‌مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند، پیامبر اکرم، پدر بزرگوارش و تمام کسانی که بهره‌ای از شناخت امام دارند برخوردار است. اگر چه دشمنان دین و حاکمان معاصر امامان معصوم(علیهم السلام) همواره در مقام توطئه و سرکوب و تحقیر آنان بوده اند، اما حقانیت و صداقت و نورانیت امامان شیعه پیوسته نقشه‌های دشمنان را خنثی و بی‌تأثیر می‌ساخته است و در برخی موارد، حتی دشمنان تحت تاثیر وجود پر برکت آنان قرار می‌گرفته‌اند.

به عنوان نمونه روایت علی بن اسباط، یکی از یاران امام رضا(علیه‌السلام) و امام جواد (علیه‌السلام) است که می‌گوید:" روزی به محضر امام جواد(ع) رسیدم؛ در ضمن دیدار، به سیمای حضرت خیره شدم، تا قیافه او را به ذهن خود سپرده، پس از بازگشت به مصر برای ارادتمندان آن حضرت بیان کنم. درست در همین لحظه امام جواد(ع) که گویی تمام افکار مرا خوانده بود، در برابر من نشست و به من توجه کرد و فرمود:"علی بن اسباط! کاری که خداوند در مساله امامت انجام داده، مانند کاری است که در مورد نبوت انجام داده است."
خداوند دربار یحیی‌(ع) فرماید:" ما به یحیی در کودکی فرمان نبوت دادیم؛و درباره حضرت یوسف(ع) می‌فرماید:هنگامی که به حد رشد رسید، به او حکم نبوت‌و علم دادیم؛ و درباره حضرت موسی(ع) می‌فرماید: و چون به سن رشد و بلوغ رسید به او حکم نبوت و علم دادیم،بنابراین همانگونه که ممکن است خداوند، علم و حکمت را در سن چهل سالگی به شخص عنایت کند، ممکن است همان حکمت را در دوران کودکی نیز عنایت کند."
در جایی امام جواد(علیه السلام)فرمودند:" هر که خود را به‌وسیله خداوند بى‌نیاز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر که تقواى الهى را پیشه خود کند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار مى‌گیرد، گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند."

ائمه اطهار همه ی سختی ها را به جان خریدند،تا مردم را به سمت خداوند متعال و صراط مستقیم هدایت نمایند،خداوند را شکرگزار هستیم که نعمت ولایت را به ما عطا فرمودند وانشالله روز قیامت مورد شفاعت اهل(بیت علیه السلام) قرار بگیریم، و توفیق بندگی در این ماه پر خیر و برکت رجب را از خداوند متعال مسئلت داریم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار