توسعه همکاری‌ شرکت شهرک‌های صنعتی استان با جهاد دانشگاهی

توسعه همکاری‌های مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد و جهاد دانشگاهی استان با هدف ارتقای دانش و مهارت مدیران و شاغلین واحدهای صنعتی در دیدار روسای دو مجموعه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۳۹
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان، سهیل مرادی نژاد مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار اظهار کرد : ارتباط دانشگاه و صنعت با تعریف برنامه های توسعه ای راهبردی و ریل گذاری شود و دانشگاه‌ها به دنبال یافتن نیازهای بازار صنعت و ارائه راه‌ حل علمی برای حل نیازها و مشکلات باشند. در این زمینه جهاد دانشگاهی و مراکز فنی و حرفه ای که فضای علمی را درکنار فضای عملی و مهارتی بخوبی تلفیق نموده اند و فارغ‌التحصیلان آن مهارت عملی در رشته تحصیلی علمی را توامان دارند و در این میان به عنوان کمک کار و واسط میان صنعت و دانشگاه عمل کنند.

مرادی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات که در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید می‌شوند، تامین کننده بخشی از نیاز های استان هستند که معرفی و اطلاع رسانی این ظرفیتهای استان ضروریست .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: توسعه همکاری‌های مشترک با دانشگاهها در زمینه حمایت های نرم افزاری از تولید شامل بخش های آموزش، توسعه ی خوشه های کسب وکار ، طرحهای مطالعاتی و پژوهشی ، تورهای صنعتی ، نمایشگاه داخلی و خارجی و برگزاری رویدادهای دانش‌محور و استارتاپ‌های با صحت سنجی و اهلیت سنجی ذینفعان در دستور کار قرار دارد‌.

وی تصریح کرد: هدف و غایت نهایی این اقدامات و حمایتها افزایش دانش و مهارت مجریان طرحهای صنعتی، مدیران و شاغلین واحدهای تولیدی ، مشاورین می باشد .

موسویان رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه این دیدار با اشاره به خدمات جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف، گفت: تلاش بر این است که با تولید محصول و ارائه خدمات مبتنی بر پتانسیل ها و نیازهای مختلف در استان نسبت به تجاری سازی محصولات و ارائه خدمات مطلوب و مناسب صورت پذیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهشی و صنعتی، تصریح کرد: در بخش پژوهشی، تلاش پژوهشگران جهاد دانشگاهی با نگاه خاص به ظرفیت های استان با راه اندازی کارگاه تولیدی، تجاری سازی و بسته بندی عسل تولیدی استان و در زمینه ارائه خدمات آموزشی و تجهیز آزمایشگاه عسل،خرید تضمینی و عرضه به بازار اقدامات مناسبی و خوبی را انجام داده است .

موسویان افزود : با بررسی و مطالعات انجام شده در شهرستان گچساران طرح فناوران در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران برای راه اندازی خط تولید محصولات منحصربفرد عصاره گیری و اسانس گیری روغنی و خشک گیاهان داروئی در استان را در حال ساخت وساز ، اجرا می باشد .

وی افزود: در بحث خدمات پزشکی اقدامات خوبی انجام شده و تجهیزات مناسبی برای عکسبرداری و MRI ، حوزه زنان و بیماری‌های خاص آنها در حال تکمیل می باشد .

موسویان با اشاره به زمینه های همکاری با شهرکهای صنعتی گفت : آمادگي کامل برای همکاری در حوزه آموزش پرسنل اداری و مدیران صنایع، خوشه های کسب وکار ، انجام مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی، تجاری‌سازی فناوری و ...در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای توانمندسازی واحدهای صنعتی استان استفاده کرد.

 

ارسال نظرات