خبرهای داغ:
مدیرعامل منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران خبر داد

انتقال ۳۵ میلیارد مترمکعب گاز طی سال جاری در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز/ امسال کمبود تولید گاز نداشتیم

همدان- مدیر عامل منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران گفت: در منطقه ۷، ۳۵ میلیارد مترمکعب در ۱۰ ماهه گذشته منتقل شده است.
کد خبر: ۹۴۸۶۶۴۳
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
انتقال ۳۵ میلیارد مترمکعب گاز طی سال جاری در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز/ امسال کمبود تولید گاز نداشتیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ایستگاه تأسیسات تقویت فشار گاز فامنین برگزار شد؛ ضمن تبریک دهه مبارک فجر و ایام ماه رجب اظهار کرد: منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران یکی از مناطق ۱۰ گانه انتقال گاز در کشور است که در سال ۸۸ تأسیس شد.

وی با بیان اینکه ستاد منطقه ۷ در همدان واقع شده و به ۶ استان غربی همچون کردستان، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، همدان و بخشی از استان‌های آذربایجان غربی، قزوین و زنجان خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: چهار ایستگاه تقویت فشار در منطقه اراک، فامنین، بیجار و کوهدشت وجود دارد که ۱۵۰ هزار کیلومتر خدمت‌رسانی در منطقه انجام می‌شود و تحت پوشش دارد و مأموریت ما انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی است که از جمله اهداف ما در این منطقه است.

مدیرعامل منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران گفت: حدود ۵ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز تا ۵۶ اینچ در این منطقه وجود دارد که در حال بهره‌برداری است چراکه این منطقه یکی از مناطق استراتژیک شرکت انتقال گاز ایران است که دارای نرخ رشد و توسعه بین مناطق است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان تولید ما به ۳۶ میلیون مترمکعب در روز رسیده بود، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه بالغ بر ۸۵۲ میلیون مترمکعب گاز منتقل شده است که از این مقدار حدود ۱۶ میلیون مترمکعب به استان همدان داده شده است.

زارع ابراز کرد: در منطقه ۷، ۳۵ میلیارد مترمکعب در ۱۰ ماهه گذشته منتقل شده که ۲۲ میلیارد مترمکعب از این میزان به منطقه ۸ در شمال غربی منتقل شده و حدود ۷ میلیارد مترمکعب از نفت‌شهر به عراق صادر شده است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه افت فشار، رابطه مستقیم با مقدار مصرف دارد، خاطرنشان کرد: وقتی مصرف بیشتر می‌شود در منطقه ۷ به علت قرار گرفتن در کریدور‌های غرب کشور مشکلی برای انتقال گاز وجود ندارد و امسال نسبت به سال گذشته کمبود تولید نداشتیم و در مواقعی افزایش تولید نیز داشتیم.

مدیرعامل منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران با بیان اینکه خط قرمز ما گازرسانی به مردم است، گفت: فشار گاز در ورودی شهر همدان به PSI ۶۰۰  رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم و اطمینان از استمرار و پایداری انتقال گاز در غرب کشور و بهره‌گیری از این نعمت الهی در طول شبانه روز و افزایش بهره‌مندی مردم منطقه از سوخت پاک و افزایش رفاه از جمله اهداف ما در این منطقه است.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته کمبود تولید نداشتیم، خاطرنشان کرد: دو نکته قابل توجه در حال حاضر توسعه گازرسانی به روستا‌های محروم بالای ۲۰ نفر در دولت سیزدهم و دیگری برودت بی سابقه و یکپارچه دما در کشور است.

زارع با اشاره به اینکه سربازان گمنامی در خطوط انتقال گاز کار می‌کنند که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد، ابراز کرد: در حریم خطوط انتقال گاز اصحاب رسانه باید یاری‌رسان ما باشند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت حریم خطوط توسط مردم تصریح کرد: در این راستا نیاز به آگاه‌سازی وجود دارد چراکه بیشترین چالش را در بحث حریم داریم که باید گشت‌های بیشتری گذاشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات